Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 16:50
  #1
Medlem
Hej! Vet inte alls om jag har hamnat rätt, de är första gången här på fb för mig så ja. Men jag behöver lite hjälp. Jag har väldigt långa ögonfransar men dom pekar rakt fram. Jag köpte nyss en jättebra ögonfransböjare som funkar jätte bra för mig (billiga ögonfransböjare från tex Hm funkar inte för mig). Och jag böjer dom och det ser jättebra ut och om jag inte lägger någon mascara håller dom sig börja hela dagen. Men när jag lägger mascara tyngs dom ner lite och får inte samma böj, dom håller sig böjda men inte på samma fina sätt och fransarna ser ut som spindelben. Har någon tips på vad jag ska göra?
Citera
2018-11-14, 16:52
  #2
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Hårspray innan du böjer.
Citera
2018-11-14, 17:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idas000
Hej! Vet inte alls om jag har hamnat rätt, de är första gången här på fb för mig så ja. Men jag behöver lite hjälp. Jag har väldigt långa ögonfransar men dom pekar rakt fram. Jag köpte nyss en jättebra ögonfransböjare som funkar jätte bra för mig (billiga ögonfransböjare från tex Hm funkar inte för mig). Och jag böjer dom och det ser jättebra ut och om jag inte lägger någon mascara håller dom sig börja hela dagen. Men när jag lägger mascara tyngs dom ner lite och får inte samma böj, dom håller sig böjda men inte på samma fina sätt och fransarna ser ut som spindelben. Har någon tips på vad jag ska göra?
Permanentfärga fransarna, gärna på salong. Det brukar bli bättre.
Citera
2018-11-14, 17:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Permanentfärga fransarna, gärna på salong. Det brukar bli bättre.

Ja det skulle man kunna göra. Och förresten hur gör man ett inlägg på fb fattar ingenting.
Citera
2018-11-18, 17:14
  #5
Medlem
Selfefficacys avatar
Har du prövat med att värma ögonfransböjaren med en fön innan du använder den? Ska tydligen ge hållbarare resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback