Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-14, 22:01
  #13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Om makteliten som nu kan ta bort de sista resterna av demokratin är det ju upp till dem att införa militärdiktatur. Tror dock att de är grymt besvikna på att inbördeskriget inte tagit fart så detta har kunnat genomföras. Ingen reagerar ju på det tilltagande kaoset, förutom lite kommentarer på sociala medier, så det lär inte ske nåt längre fram heller.


Citat:
Summa summarum, det svenska folket bryr sig inte ett skvatt om de blir totalt överkörda på alla områden

Jodå. Men Svensson är inte väldens snabbaste politiska varelse.
Citera
2018-11-14, 22:03
  #14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom
Så vitt jag vet har vi fortfarande demokrati i Sverige...

Inte enligt den vanliga demokrati-definitionen. Vi har demokratur.
Citera
2018-11-14, 23:10
  #15
Medlem
Det skulle knappast bli sämre/värre än vad det är... Men lite strid i bebyggelse med verkanseld mot mjuka mål kan ju aldrig tränas för mycket...
Citera
2018-11-15, 03:35
  #16
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom
Svensk media har visst rapporterat om misstankarna om valfusk, även vänster-Aftonbladet. En förundersökning har dessutom inletts, vet inte hur det har gått vidare i fallet.

"Uthängd" i media för dina åsikter förstår jag inte riktigt. Att media väljer att skriva om offentliga personers öppna åsikter borde väl inte vara något konstigt? Eller står du inte för dina åsikter?

Kan du ge ett exempel på en skola där barnen lär sig att hata sig själva?

Lek oförstående du. I den svenska skolan härskar den svenska officiella påhittade värdegrunden. Den propageras för och dissidenter accepteras inte.

Du står inte för vad Sverige faktiskt har utvecklats till att vara, detta nya totalitära Sverige erkänner du inte. Nej den stora mängden av oss står verkligen inte för våra åsikter, inte utåt. Det görs än så länge lättast som pensionär i en bostad som våldsvänstern inte kan komma åt. Kanske en lägenhet in mot gården. Jobbfrågan gör att man "spelar med" och pk-bekanta tycker man synd om men fräser inte ifrån mot (fast det händer ibland).
Citera
2018-11-15, 19:27
  #17
Medlem
Eagleoffreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Lek oförstående du. I den svenska skolan härskar den svenska officiella påhittade värdegrunden. Den propageras för och dissidenter accepteras inte.

Du står inte för vad Sverige faktiskt har utvecklats till att vara, detta nya totalitära Sverige erkänner du inte. Nej den stora mängden av oss står verkligen inte för våra åsikter, inte utåt. Det görs än så länge lättast som pensionär i en bostad som våldsvänstern inte kan komma åt. Kanske en lägenhet in mot gården. Jobbfrågan gör att man "spelar med" och pk-bekanta tycker man synd om men fräser inte ifrån mot (fast det händer ibland).

Oförstående? Gör det faktum att jag inte delar åsikten att Sverige inte skulle vara en demokrati mig till oförstående? Att andra personer beter sig illa och inte respekterar din åsikt gör inte Sverige odemokratiskt även om det självklart inte är försvarbara handlingar.
Citera
2018-11-15, 19:36
  #18
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom
Oförstående? Gör det faktum att jag inte delar åsikten att Sverige inte skulle vara en demokrati mig till oförstående?

Du fortsätter att leka oförstående ser jag. Vad du gör är att du ljuger genom att förneka uthängningar av privatpersoner och att svenskarna tillämpar självcensur. Gör de inte det kan regimen slå till med HMF som är en ren censurlag. Den svenska skolan är totalitär. Barnen förstår att spela med när lärarna påpekar att värdegrunden är den rätta läran i dagens Sverige.

Svårt att stå för att vara totalitär va?
Citera
2018-11-15, 19:46
  #19
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Militären kommer aldrig ta över!
Börja samla ihop lite drängar som kan storma riksdagen med högafflar istället.
Kan du hitta en sponsor med tio-talet miljarder står även jag till förfogande.
Jag tar dock inte en högaffel med mig, jag tar med mig mina drömmar och visioner

Samma här
Andra länder har Sverige nu inom räckhåll, tack vare Annie och Alkis.
Sitting duck?
Citera
2018-11-15, 21:39
  #20
Medlem
Eagleoffreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Du fortsätter att leka oförstående ser jag. Vad du gör är att du ljuger genom att förneka uthängningar av privatpersoner och att svenskarna tillämpar självcensur. Gör de inte det kan regimen slå till med HMF som är en ren censurlag. Den svenska skolan är totalitär. Barnen förstår att spela med när lärarna påpekar att värdegrunden är den rätta läran i dagens Sverige.

Svårt att stå för att vara totalitär va?

Kan du ge något exempel på dessa uthängningar av privatpersoner så jag vet att vi pratar om samma sak? Att folk ställs till svars för sina åsikter är inte odemokratiskt. Lagen om Hets mot folkgrupp har röstats igenom genom en folkvald riksdag (=demokrati). Du överdramatiserar skolans värdegrunds inverkan. Att en samhällslärare någon gång uttrycker ogillande mot ett parti gör inte Sverige till ett odemokratiskt land. Tveksamt om det finns mycket mer att säga för att påverka dig när våra världsbilder skiljer sig i rent fundamentala frågor
Citera
2018-11-15, 21:47
  #21
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagleoffreedom
Kan du ge något exempel på dessa uthängningar av privatpersoner så jag vet att vi pratar om samma sak? Att folk ställs till svars för sina åsikter är inte odemokratiskt. Lagen om Hets mot folkgrupp har röstats igenom genom en folkvald riksdag (=demokrati). Du överdramatiserar skolans värdegrunds inverkan. Att en samhällslärare någon gång uttrycker ogillande mot ett parti gör inte Sverige till ett odemokratiskt land. Tveksamt om det finns mycket mer att säga för att påverka dig när våra världsbilder skiljer sig i rent fundamentala frågor

Glöm det för det är ridå när du försvarar fängelsedomar och dryga böter mot bakgrund av HMF för att lagfan lotsats genom riksdagen på 1940-talet. Vidriga satans medlöpar-patrask. Ät daggmask! Kör upp svenska statens värdegrund i ditt eget totalitärarsle.

Vidriga satan. Människor som du alltså...Otroligt svårt har du at stå upp för den förtryckar-apparat du försvarar. Ditt knep är att låtsas om att Sverige är fortfarande ett trevligt demokratiskt land. Tvi vale.

Ridå betyder: nu är det du som pratar med någon annan för jag ignorerar nu dig, din mask.
__________________
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-11-15 kl. 21:50.
Citera
2018-11-15, 21:49
  #22
Medlem
Eagleoffreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Glöm det för det är ridå när du försvarar fängelsedomar och dryga böter mot bakgrund av HMF för att lagfan lotsats genom riksdagen på 1940-talet. Vidriga satans medlöpar-patrask. Ät daggmask! Kör upp svenska statens värdegrund i ditt eget totalitärarsle.

Vidriga satan. Människor som du alltså...

Och ungefär DÄR kände jag att diskussionen bytte fokus. Ha en trevlig kväll!
Citera
2018-11-21, 14:11
  #23
Medlem
Älskar de här foliehattstrådarna. Vadå "inte har demokati längre"? Vad syftar du på? Klart vi har demokrati! Om du inte förstår innebörden av representativ demokrati; vänligen läs på!
Citera
2018-11-21, 16:23
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Nu när vi inte har demokrati längre ska vi låta militären ta över och styra? Vad tycker ni.
Klarar inte gemene man längre av att skriva bättre trådstarter så kan nog inte heller gemene man hantera det ansvaret som åligger denne person att ha demokrati.

Så, på vilket sätt har vår demokrati nu försvunnit?
Är det det vanliga gnället att minoriteten som röstade på SD inte får bestämma eller är det för att demokratin gav företrädarna stora problem med att bilda den regering vi väljare har fixat?
Jag hoppas verkligen att du har något nytt att komma med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback