Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-14, 12:07
  #1
Medlem
Marvel peakar snart med sista Avengers-filmen. Efter denna film är "phase 3" som Marvel själva kallar det, över.

Kevin Feige (marvels direktör) har sagt att man kommer kunna dela upp allt som hänt innan fas 3, och allt som kommer att hända därefter.

Kommer detta vara slutet på en era? Läst runt en del och det finns några som menar på att de kommande Avatar-filmerna och hela det universumet kommer bli ersättare.

Vad tror ni? Själv älskar jag superhjältefilmer, men till och med jag inser att det inte kan vara för evigt.
__________________
Senast redigerad av Swemp2 2018-11-14 kl. 12:12.
Citera
2018-11-14, 12:14
  #2
Medlem
Atmosfaers avatar
Tycker de är väldigt uttjatade och mest en fest för specialeffekter och politisk korrekthet numera.
Nej, det är dags att stänga igen universumen en gång för alla, iallafall för bioduken.

Tidningarna har min största respekt.
Citera
2018-11-14, 12:57
  #3
Medlem
Tycker det är dags att lägga ner Marvel Universe snart åtminstone, det får gärna komma filmer om andra superhjältar. Men man är trött på de klassiska hjältarna, spiderman, batman, superman, och alla x-men och marvel hjältar.

Det finns outforskade serietidnings-superhjältar som skulle vara intressanta att se på film, som t ex Invincible.
Citera
2018-11-14, 13:10
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypokrit
Tycker det är dags att lägga ner Marvel Universe snart åtminstone, det får gärna komma filmer om andra superhjältar. Men man är trött på de klassiska hjältarna, spiderman, batman, superman, och alla x-men och marvel hjältar.

Det finns outforskade serietidnings-superhjältar som skulle vara intressanta att se på film, som t ex Invincible.
Förutom att jag förmodligen aldrig kommer att tröttna på Wade Wilson, Logan, Wayne och Peter Parker så håller jag med dig. Det finns gott om andra intressanta serieitidningsfigurer att göra film på.

Det kommer förmodligen inte att ske eftersom det är dyrt att göra film och man måste ju få tillbaka pengarna. Jag hade till exempel väldigt gärna sett en film med allas får Hellblazer John Constantine igen, men det är typ bara jag och tre till som hade sett den. Typ.
Citera
2018-11-14, 13:21
  #5
Medlem
Det får vi verkligen hoppas, de är ju så löjliga.

Vad är syftet? Att män blir white knights som barndomsidolen stålcucken?
__________________
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2018-11-14 kl. 13:25.
Citera
2018-11-14, 13:27
  #6
Medlem
Själv hoppas jag på superhjältarnas död. Detta tillsammans med specialeffekterna.

Vad jag längtar till är ultrarealismens ankomst. Filmer där man tolererar mycket små avvikelser från vad som rent faktiskt skulle kunna inträffa. Den typen av kulturyttringar skulle bryta amerikansk dominans inom filmindustrin och öppna upp för svensk och europeisk film igen.

Tänk er en film med bra manus igen.
Citera
2018-11-14, 13:51
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Själv hoppas jag på superhjältarnas död. Detta tillsammans med specialeffekterna.

Vad jag längtar till är ultrarealismens ankomst. Filmer där man tolererar mycket små avvikelser från vad som rent faktiskt skulle kunna inträffa. Den typen av kulturyttringar skulle bryta amerikansk dominans inom filmindustrin och öppna upp för svensk och europeisk film igen.

Tänk er en film med bra manus igen.

Har alltid gjorts fler filmer av den typen så jag förstår inte riktigt din poäng? Eller vill du se Ken Loach göra film på Avengers budget?
Citera
2018-11-14, 14:59
  #8
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kommer förmodligen inte att ske eftersom det är dyrt att göra film och man måste ju få tillbaka pengarna. Jag hade till exempel väldigt gärna sett en film med allas får Hellblazer John Constantine igen, men det är typ bara jag och tre till som hade sett den. Typ.

På tal om Hellblazer kom det ju en ny animerad film för några veckor sedan, Constantine: City of Demons. Är det någonting du har sett?

Men ja, jag hade gärna velat se en ny film om John Constantine jag med!
Citera
2018-11-14, 16:17
  #9
Medlem
Rätt utjatat ja, men där det finns att tjäna pengar där kommer också fokus läggas.
Citera
2018-11-14, 22:51
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Hellblazer kom det ju en ny animerad film för några veckor sedan, Constantine: City of Demons. Är det någonting du har sett?

Men ja, jag hade gärna velat se en ny film om John Constantine jag med!
Näe, jag är inte så värst mycket för animerade serier. Jag läser nog hellre comics då.
Citera
2018-11-15, 22:58
  #11
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om Hellblazer kom det ju en ny animerad film för några veckor sedan, Constantine: City of Demons. Är det någonting du har sett?

Men ja, jag hade gärna velat se en ny film om John Constantine jag med!

Mycket sevärd.

Tycker mig läst att det hintats om en ny Constantine-film.
Citera
2018-11-15, 23:28
  #12
Medlem
Korders avatar
Man kan ju alltid hoppas. Lite halvkul i början, men 300 filmer senare är det vansinnigt ointressant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback