Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 11:51
  #1
Avstängd
Juristchefens avatar
Kvinnan i sätet framför mig på bussen läser i en kommersiell tidskrift, jag läser samma artikel som kvinnan som äger tidningen. Hon fördjupar sig i en smaskig text där en kändis blivit våldtagen och därav drabbats av en könssjukdom.
Har jag kränkt kvinnan med tidningen då jag i smyg och olovligen tagit del av hennes intresse?
Citera
2018-11-14, 12:20
  #2
Medlem
Miss-Brukares avatar
Varför skulle det vara kränkande?
Citera
2018-11-14, 12:33
  #3
Avstängd
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Brukare
Varför skulle det vara kränkande?
Säg det, åsikter går isär?
Citera
2018-12-27, 01:20
  #4
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Kan tänka mig att den svenske snorkkärringen skulle bli rabiat om någon i lönn kränker henne på det sättet.
Citera
2018-12-27, 05:13
  #5
Medlem
Inte integritetskränkande, men irriterande. Är du intresserade av en artikel, säg "ursäkta, kan jag få läsa den artikeln snabbt?". Inte så svårt att ställa en vanlig sketen fråga, och man blir inte irriterad heller. Integritetskränkande är det om du tittar på min mobil när jag läser meddelanden mm. En stor skillnad. Har inte dina föräldrar lärt dig grundläggande folkvett?
Citera
2019-01-19, 01:54
  #6
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Kvinnan i sätet framför mig på bussen läser i en kommersiell tidskrift, jag läser samma artikel som kvinnan som äger tidningen. Hon fördjupar sig i en smaskig text där en kändis blivit våldtagen och därav drabbats av en könssjukdom.
Har jag kränkt kvinnan med tidningen då jag i smyg och olovligen tagit del av hennes intresse?

Bara om du läser via kamera och bildskärm. Det är tekniken som lagstiftarna hatar, inte själva tittandet.
Citera
2019-01-19, 09:17
  #7
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Bara om du läser via kamera och bildskärm. Det är tekniken som lagstiftarna hatar, inte själva tittandet.
I see, I see. Kan du bofoga nån länk som styrker ditt påstående?
Citera
2019-01-19, 11:25
  #8
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
I see, I see. Kan du bofoga nån länk som styrker ditt påstående?

Kan du hitta nån annan förklaring till att det finns så många förbud kring kamera+bildskärm-system trots att exakt samma betraktande av brottslingar UTAN sådan teknik är laglig? Patrullerande polis exempelvis välkomnas av alla antiövervakningscucks medan övervakningskameror, även icke-inspelande sådana, anses kränkande trots att det är offentlig plats det gäller på vilken man ju får räkna med att kunna bli sedd av vemsomhelst.
Citera
2019-01-19, 11:36
  #9
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Kan du hitta nån annan förklaring till att det finns så många förbud kring kamera+bildskärm-system trots att exakt samma betraktande av brottslingar UTAN sådan teknik är laglig? Patrullerande polis exempelvis välkomnas av alla antiövervakningscucks medan övervakningskameror, även icke-inspelande sådana, anses kränkande trots att det är offentlig plats det gäller på vilken man ju får räkna med att kunna bli sedd av vemsomhelst.
Jaha, tack för din synvinkel.
Citera
2019-01-19, 11:50
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Jaha, tack för din synvinkel.

"Synvinkel"? Jag hävdar att min deduktion var objektiv. Hävdar du annorlunda? Är du postmodernist?

Och varför vägrar du besvara min motfråga?
Citera
2019-01-19, 12:29
  #11
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Synvinkel"? Jag hävdar att min deduktion var objektiv. Hävdar du annorlunda?
Nej, jag förstår inte orden du använder.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Är du postmodernist?
Jag tror inte det, vet inte vad postmodernist är för något.

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Och varför vägrar du besvara min motfråga?
Frågan är svamlig, obegriplig och frankt sagt, en smula schizofren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback