Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 11:20
  #1
Medlem
på senaste tiden har jag märkt en sak... Det verkar som att det blivit en liten trend där jag bor för 30-50 åriga männ och tjejer i 17-30 års kvinnor att ha på sig det med? är det såhär i hela sverige tro? jag bor ju inte i en by direkt...
Citera
2018-11-14, 11:22
  #2
Medlem
Det är coolt att va en knegare
Citera
2018-11-14, 11:23
  #3
Medlem
I större städer är det lite trendigt, i mindre för att de inte orkar byta efter jobbet
Citera
2018-11-14, 11:32
  #4
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrlyzard
på senaste tiden har jag märkt en sak... Det verkar som att det blivit en liten trend där jag bor för 30-50 åriga männ och tjejer i 17-30 års kvinnor att ha på sig det med? är det såhär i hela sverige tro? jag bor ju inte i en by direkt...

Tror Att det är lite lokalt. I vissa mindre orter går wt och epa folk med varsel klass 1-3 och tycker det är coolt.
Sedan har jag sett i större städer där det har dykt upp civilister med arbetskläder, troligen en identitetsmarkering för att visa sig lite arbetarklass och inte tillhöra den föraktade kultureliten.
Citera
2018-11-14, 12:09
  #5
Medlem
Fränt!

Minns ännu 1995 när de tuffaste brudarna i 9:an gick i orange oversize arbetsbyxor och ägde.
Citera
2018-11-14, 12:31
  #6
Medlem
Jellohs avatar
Det började med pundare för 10-15 år sedan, då det är lättare att se ut som om man är behörig när man snor verktyg. Sedan är det praktiskt också.
Citera
2018-11-14, 12:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Tror Att det är lite lokalt. I vissa mindre orter går wt och epa folk med varsel klass 1-3 och tycker det är coolt.
Sedan har jag sett i större städer där det har dykt upp civilister med arbetskläder, troligen en identitetsmarkering för att visa sig lite arbetarklass och inte tillhöra den föraktade kultureliten.

känns mest troligt det, men ingen har kängor
Citera
2018-11-14, 13:10
  #8
Medlem
Du menar jeans?
Många svenska kvinnor har kanske inspirerats av kvinnorna i kvinnofängelset-serien. Tuffa, bossiga, uppkäftiga, röker och går runt med jeans. Se fotot vad likt https://mz-prod.s3.amazonaws.com/upl...9/original.png
__________________
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2018-11-14 kl. 13:24.
Citera
2018-11-14, 13:13
  #9
Medlem
Treantprotectors avatar
Många byter förmodligen om hemma, innan och efter jobbet.
Citera
2018-11-14, 14:05
  #10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Många byter förmodligen om hemma, innan och efter jobbet.

Detta. Är själv en sådan och brukar uträtta ärenden (åka och handla på Maxi eller en middagsburgare etc) på väg hem från jobbet, på kvällen. Men jag går ju inte runt med arbetskläder en helg eller ledig dag direkt.

Trycker TS har varit lite för svepande i trådstarten - när är det han ser dessa? Många rör sig i arbetskläder i samband med arbetet - eller i direkt anslutning till arbetet? Om det är dagtid på arbetsdagar TS menar...
Citera
2018-11-17, 17:08
  #11
Medlem
Buffymyloves avatar
Sexigt med män i såna byxor ju. I somras var det många byggen pågående utanför där jag bor så då hade man ju månaders ögongodis
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback