Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-15, 11:23
  #61
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Utan gemensamma vänner, göms eventuella meddelanden bakom en meddelandeförfrågan. Det kommer därför ingen notis om detta så som det gör om du får av en Fb-vän. Därför skickade jag en vänförfrågan med en tanke att hon i alla fall skulle fråga vem jag är, varför jag skickat förfrågan och vad jag vill. Därefter får hon notis på allt jag skriver.

Så här många steg krävs det..

1. Öppna messenger, tryck på ”personer”.
2. Tryck på symbolen längst upp till höger med ett plustecken.
3. Välj ”förfrågningar”.
4. Läs dina dolda mail och godkänn dessa, så hamnar de sedan i din inbox och du får därefter notiser.

Meddelanden och förfrågningar kan ligga där i månader och år om du har otur.

Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Igår kväll blockerade hon mig på Facebook. Först låter hon förfrågan ligga obesvarad i över 24 timmar, för att sedan blockera mig.

Vi kan avsluta detta case och ställa in det i arkivet.

Det där kan vara lite olika. Även de meddelanden som jag får som ligger i "meddelandeförfrågningar" eftersom jag inte har några gemensamma vänner osv med personen har jag fått någon typ av notis om, de senaste åren ska sägas. Men jag vet att när Facebook sorterade korgarna och skapade den där "skräpposten", då var det flera meddelanden som föll mellan stolarna. Då kunde man gå in där och hitta grejer som var flera år gamla. Men numera så får >man</jag notis om det. Och jag tror att alla får det om man inte aktivt ställt in att man inte vill ha det.

Till poängen, och även med hänsyn till hur det gick för din del, så anser jag att det är bättre att gilla sina chanser med att skicka ett meddelande framför att dra iväg en vänförfrågan. Många är allergiska mot vänförfrågningar eftersom "Jag känner inte dig, du är inte min vän." Så kan det även vara med meddelanden, men då ger du dig åtminstone någon typ av chans att få leverera någon annan typ av innehåll också. Ni har ungar på samma dagis, måste ju finnas 1000 olika ingångar du hade kunnat använda dig av, även sådana som hade "tvingat" henne till att svara. "Mitt barn upplever att det är alldeles för varmt i lokalerna, är det något som ditt barn reagerat över också?" eller vad fan som helst. Nu blev du snarare lite creepy eftersom ni inte ens känner varandra och hon fick en ganska enkel väg ut från er kontakt.
Citera
2018-11-15, 11:27
  #62
Medlem
poxers avatar
Haha din törstiga jävla nolla. Tror du bruden blir våt i trosan av en man som väljer att skicka en vänförfrågan på facebook istället för att ta kontakt i verkligheten? Sorgligt creep var nog hennes första tanke.
Citera
2018-11-16, 12:46
  #63
Avstängd
Aztec09s avatar
Efter allt det här så känner jag bara...fan vad pinsamt Spana fan inte in henne, glo inte ens åt hennes håll hon är definitivt inte intresserad, men förutom det så har hon fattat att du var intresserad från början det är därför hon alltid är upptagen när hon ska hämta barnen (telefon osv) för att undvika konversation eller att hälsa.

Var inte sur och kolla snett, jag menar bara att du ska vara neutral och inte ge konstiga vibbar.
Citera
2018-12-29, 21:51
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Men analoga menar du att skriva?
prata....
Citera
2018-12-29, 21:52
  #65
Medlem
hon har väl en man så lämna henne ifred du.
Citera
2018-12-30, 05:41
  #66
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Tja!

Har spanat in en jätte fin tjej som har sina barn på samma dagis som mina barn. Det har inte funnits någon chans att prata med henne när vi hämtar/lämnat.

Jag la till henne på Facebook men hon har inte godkänt min förfrågan, trots att det nära gått 24 timmar. En kompis är vän med henne på Facebook och har sett henne online ett flertal gånger under detta dygn. Om hon klickar på mig kan hon se att jag inte är helt okänd snubbe från andra sidan jordklotet. Har mina ungar som omslagsfoto och där syns tydligt förskolan i bakgrunden.

Hon har alltså varit online och sett min förfrågan, men inte godkänt denna. Hon har inte heller skickat ett meddelande och frågat vem jag är och varför jag lägger till henne som vän.

Ska jag ta detta som en diss och ta bort förfrågan?

Kan man ens ta bort en vänförfrågan? Gör folk det?

Jag skulle inte gjort några fler initiativ om hon inte svarar på detta. Men att ta bort förfrågan finns det väl ingen anledning till.

Har man chans att prata med nån i verkligheten bör man såklart göra det hellre än att gömma sig bakom Facebook. Det är få tjejer som uppskattar feghet.
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2018-12-30 kl. 05:44.
Citera
2018-12-30, 16:20
  #67
Medlem
du får nog prata med henne i verkligheten först ditt pucko, finns gott om creepy män där ute som tror världen kretsar kring dom och inte kan förstå kvinnans perspektiv. Hur ska hon ens veta att du inte är creepy om du inte pratar med henne först? Du har alltså lagt dig själv i "creepy" kategorin innan du ens hunnit göra ett bra första intryck, bra jobbat.
Citera
2018-12-30, 16:45
  #68
Avstängd
sealion80s avatar
Låter ju lite weird men beror nog bara på hur gamla ni är... är ni typ 25 så kanske det är lugnt men runt 30 så börjar det bli lite konstigt att bara köra digitalt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback