Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-31, 15:05
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är MYCKET ofta man förenklar saker i en saga som Star Wars, och finns inget som säger de har gömt sig i husen också en hel del.
Dock så är detta en troligt liten sak för det stora hela, så vad betydelsen skulle vara för handlingen i sin helhet är en gåta.
Du är MYCKET efterbliven.
Citera
2023-03-31, 16:16
  #746
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är MYCKET ofta man förenklar saker i en saga som Star Wars, och finns inget som säger de har gömt sig i husen också en hel del.
Dock så är detta en troligt liten sak för det stora hela, så vad betydelsen skulle vara för handlingen i sin helhet är en gåta.

Du kan väl kanske berätta för oss andra vad den betydelsen skulle kunna vara du som är så mycket intelligentare än alla oss andra i denna tråd tillsammans?

Sen snälla, för helvete, lär dig att bygga upp meningar på ett någorlunda rimligt sätt.

Herregud vad du är förståndshandikappad.
Citera
2023-03-31, 16:34
  #747
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du kan väl kanske berätta för oss andra vad den betydelsen skulle kunna vara du som är så mycket intelligentare än alla oss andra i denna tråd tillsammans?

Sen snälla, för helvete, lär dig att bygga upp meningar på ett någorlunda rimligt sätt.

Herregud vad du är förståndshandikappad.
Ja, det är gåtan, vad skulle det ha för betydelse för handlingen i stort och att man inte ser så många?
Det var ju gåtan vad detta skulle ändra för handlingen i stort.

Och det är inte första gången jag ser dessa extrema förenklingar i sagan Star Wars, och det enkla svaret kan varit att de gömde sig i avloppen för skydda sig mot bombardment.

Eller vad tror du?
Citera
2023-03-31, 22:12
  #748
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Du är MYCKET efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du kan väl kanske berätta för oss andra vad den betydelsen skulle kunna vara du som är så mycket intelligentare än alla oss andra i denna tråd tillsammans?

Sen snälla, för helvete, lär dig att bygga upp meningar på ett någorlunda rimligt sätt.

Herregud vad du är förståndshandikappad.


Normalt funtade människor ställer kritiska frågor när någonting inte följer logik. Andra äter upp skit med sked och tackar för det.

Enligt vissa så finns det en ursäkt för precis alla logiska felsteg. Det som är så förbluffande är att han verkar helt orubblig i sin övertygelse att hans serier är perfekta. Man läser aldrig ett "Jo, nu när jag tänker efter så var det ju märkligt" eller "just det, hur fasen skulle det gå ihop?" Det är som att hela hans världsbild skulle rasa samman om han ens tillät sig en tillstymmelse av kritiskt tänkande. Han går ner med det sjunkande skeppet, fortfarandes skrikande att det inte sjunker, alternativt att det minsann är vattnet som höjs, inte skeppet som sjunker.

Det roligaste var ju när den R5 enheten dök upp som gubben i lådan efter att ha varit helt frånvarande i 2 avsnitt. De kanske skulle klämt in ett par scener där Din bondar med honom så att vi visste att han iallfall var där, för jag hade helt glömt bort honom.

Nu är det 3 avsnitt kvar. och den lilla uppbyggnade de gjort kommer vara antiklimaktisk. I säsong två byggdes det upp till slutfajten genom hela serien. Gideojn dök inte upp i slutet. Vad är Dins syfte genom serien? Vad har han gjort, förutom att bli Mandalorian igen? Vad är Mandaloriernas huvudsyfte i säsongen? luffa omkring? Vad är NÅGONS motivation? Hade vi fått följa gideon från början hade det varit en sak, men nu är det ett jävla mysterium, och man är helt oengagerad i vad som händer.
__________________
Senast redigerad av carminaburana 2023-03-31 kl. 22:18.
Citera
2023-03-31, 23:24
  #749
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Normalt funtade människor ställer kritiska frågor när någonting inte följer logik. Andra äter upp skit med sked och tackar för det.

Enligt vissa så finns det en ursäkt för precis alla logiska felsteg. Det som är så förbluffande är att han verkar helt orubblig i sin övertygelse att hans serier är perfekta. Man läser aldrig ett "Jo, nu när jag tänker efter så var det ju märkligt" eller "just det, hur fasen skulle det gå ihop?" Det är som att hela hans världsbild skulle rasa samman om han ens tillät sig en tillstymmelse av kritiskt tänkande. Han går ner med det sjunkande skeppet, fortfarandes skrikande att det inte sjunker, alternativt att det minsann är vattnet som höjs, inte skeppet som sjunker.

Det roligaste var ju när den R5 enheten dök upp som gubben i lådan efter att ha varit helt frånvarande i 2 avsnitt. De kanske skulle klämt in ett par scener där Din bondar med honom så att vi visste att han iallfall var där, för jag hade helt glömt bort honom.

Nu är det 3 avsnitt kvar. och den lilla uppbyggnade de gjort kommer vara antiklimaktisk. I säsong två byggdes det upp till slutfajten genom hela serien. Gideojn dök inte upp i slutet. Vad är Dins syfte genom serien? Vad har han gjort, förutom att bli Mandalorian igen? Vad är Mandaloriernas huvudsyfte i säsongen? luffa omkring? Vad är NÅGONS motivation? Hade vi fått följa gideon från början hade det varit en sak, men nu är det ett jävla mysterium, och man är helt oengagerad i vad som händer.
Det har ju ändå gått ett tag sedan sista avsnittet så först blev jag uppörd av ditt inlägg. Men sedan hakade jag på i mysteriumdelen. Det finns inte någon jätteengagerad vuxen story. Det lufsar på i maka takt. Kanske Moff Gideon dyker någon gån i framtiden ,"gäsp.". Man hade ju kunna gjort en Mandalorianhjälm till The Kid där öronen stack ut. Det hade blivit en hit på PRkontoret. Ett sömnpiller i övrigt som överhypade TLOU. Samma skådis som drog jackpot i antal repliker kontra betalning i samma rullar. Grattis.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2023-03-31 kl. 23:29.
Citera
2023-03-31, 23:29
  #750
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det har ju ändå gått ett tag sedan sista avsnittet så först blev jag uppörd av ditt inlägg. Men sedan hakade jag på i mysteriumdelen. Det finns inte någon jätteengagerad vuxden story. Det lufsar på i maka takt. Kanske Moff Gideon dyker någon gån i framtiden ,"gäsp.". Man hade ju kunna gjort en Mandalorianhjälm till The Kid där öronen stack ut. Det hade blivit en hit på PRkontoret. Ett sömnpiller i övrigt som överhypade TLOU. Samma skådis som drog jackpot i antal repliker kontra betalning i samma rullar. Grattis.


Det var det första jag tänkte när hon började banka på plåtbiten. Man kan också ge sig fan på att den där beskarcirkeln kommer dyka upp i precis rätt tillfälle i nåt senare avsnitt.
Citera
2023-03-31, 23:48
  #751
Medlem
Såg tidigare att en del skrivit gott om det senaste avsnittet i serien men nu efter att ha sett det så håller jag inte med. Jag tycker denna säsongen är ganska usel rakt av men misstänker att mina förväntningar just nu är ovanligt höga på grund av att jag såg Andor för inte så länge sedan som var så otroligt mycket bättre på alla plan. Hoppas Disney kan återgå till den kvaliteten snart igen.
Citera
2023-04-01, 00:53
  #752
Medlem
carminaburanas avatar
såg en ganska rolig kommentar på Facebook faktiskt, who knows?

"Hur säkra är vi på att Din är The Mandalorian egentligen?
Det är det logiska förstavalet men jag har funderat på om det inte kan vara Grogu som avses i titeln då han verkar vara på en tydligare resa att accepteras som Mandalorian än Din är."
Citera
2023-04-01, 13:01
  #753
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
såg en ganska rolig kommentar på Facebook faktiskt, who knows?

"Hur säkra är vi på att Din är The Mandalorian egentligen?
Det är det logiska förstavalet men jag har funderat på om det inte kan vara Grogu som avses i titeln då han verkar vara på en tydligare resa att accepteras som Mandalorian än Din är."
Rent åldersmässigt så vet vi grogu kommer leva ett längre liv och om Yoda är förebilden i hur gamla de blir.
Så bägge kan var sanna att Din är The Mandiloran och sen Grogu.
Även har de öppnat upp för mer tankar än en och om vad en mandalorian är för något.
Citera
2023-04-01, 17:16
  #754
Medlem
Ledarens avatar
Eftersom Luke dök upp i både Mandalorian och BoBF så kan man anta att det är han som är the Mandalorian. Star Wars gåtor är många och detta skulle VARA en stor pusselbit som läggs så sequels blir en fantastisk saga. Alla som säger emot detta förstår inte sagan i sig och förstår inte varför man kollar på det.
Citera
2023-04-01, 17:20
  #755
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Rent åldersmässigt så vet vi grogu kommer leva ett längre liv och om Yoda är förebilden i hur gamla de blir.
Så bägge kan var sanna att Din är The Mandiloran och sen Grogu.
Även har de öppnat upp för mer tankar än en och om vad en mandalorian är för något.

Eftersom Star Wars sagan är fylld med gåtor så kan man tänka sig att Grogu är YOda reinkarnerad, och den YodA vi ser iTLJ är i själva verket Grogu. Fantastiskt hur allt hänger samman. Det är också troligt att Finn egentligen är Din djarin, alltså the mandalorian.
Citera
2023-04-02, 14:05
  #756
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Eftersom Star Wars sagan är fylld med gåtor så kan man tänka sig att Grogu är YOda reinkarnerad, och den YodA vi ser iTLJ är i själva verket Grogu. Fantastiskt hur allt hänger samman. Det är också troligt att Finn egentligen är Din djarin, alltså the mandalorian.
Men var inte grogu i akademin, samtidigt som order 66?
Hur pusslar då ihop detta, eller var detta en annan utrensning man såg när grogu tänkte tillbaka?(Den senare låter inte jätte trolig och med tanke på hur många jedi's det var där.)

Men ja, det är en hel del gåtor i Star Wars, och många är kopplade till att det är en saga och de EXTREMA förenklingar som de gör i såna.
En stor är tex att de goda mest mot alltid flyr ifrån de onda, i ett regn av laserskott, och ingen blir ens träffad precis nästa alltid är det så
Lärt mig att en del inte riktigt greppar detta ens det minsta, och då blir en sådan här Star Wars väldigt svårt för dom att svälja.
Påminner lite om Våra värsta år, och där man säger en sak, och sen sker det på en tusendels sekund, som tex Al och Peg har sex snabbare än vad det tar att ens ta av sig en tröja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback