Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-14, 18:52
  #13
Medlem
Grundkrav brukar vara värderingsman godkänd av svenska handelskammaren
Citera
2018-11-14, 19:10
  #14
Medlem
DreamTwisters avatar
Jag vill göra det enkelt för mig så jag kommer att välja en av de tre auktoriserade handlarna som nämnts i tråden.
Citera
2018-11-20, 13:04
  #15
Medlem
DreamTwisters avatar
Tänkte delge vad jag lärt mig. Både Nymans och Krons hänvisar till Kaplans

Rob. E säger att det isf beror på att de två inte har någon auktoriserad värderingsman i personalen. Vilket de tydligen själva har. Fniss. Ja ja...
Citera
2018-11-21, 20:35
  #16
Medlem
Vad är det för sopiga försäkringsbolag som kräver det? Jag kontaktade mitt försäkringsbolag för att höra angående exklusiva ur men det svarade att stöld även utanför hemmet ingår i min hemförsäkring upp till 200 000 kr och att inget värderingsintyg behövs utan endast kvitto.
Citera
2018-11-21, 20:53
  #17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad är det för sopiga försäkringsbolag som kräver det? Jag kontaktade mitt försäkringsbolag för att höra angående exklusiva ur men det svarade att stöld även utanför hemmet ingår i min hemförsäkring upp till 200 000 kr och att inget värderingsintyg behövs utan endast kvitto.
De kräver det inte, min hemförsäkring täcker prylar upp till 40’ (jo, jag frågade specifikt om klockor) så du har väl helt enkelt en maffigare hemförsäkring än jag

Har du frågat vad du får för ersättning om du är på Finlandsbåten och armbandssprinten går av när du lutar dig över relingen ute på Östersjön?

Jag betalar gärna till en liten slant för att vara på säkra sidan. Och för att teckna ett tillägg krävs däremot ( imho helt rimligt) att jag ska kunna bevisa ett värde. Och kvittot är dessutom snart 20 år gammalt så vad den kostade då är väl runt hälften av vad den är värd begagnad idag så det skulle knappast göra mig gladare om nåt jäkelskap händer.
Citera
2018-11-21, 21:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
De kräver det inte, min hemförsäkring täcker prylar upp till 40’ (jo, jag frågade specifikt om klockor) så du har väl helt enkelt en maffigare hemförsäkring än jag

Har du frågat vad du får för ersättning om du är på Finlandsbåten och armbandssprinten går av när du lutar dig över relingen ute på Östersjön?

Jag betalar gärna till en liten slant för att vara på säkra sidan. Och för att teckna ett tillägg krävs däremot ( imho helt rimligt) att jag ska kunna bevisa ett värde. Och kvittot är dessutom snart 20 år gammalt så vad den kostade då är väl runt hälften av vad den är värd begagnad idag så det skulle knappast göra mig gladare om nåt jäkelskap händer.

Vet att den i alla fall täcker vid skada som orsakas av klantighet. Åker aldrig Finlandsbåt, är landkrabba.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback