Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 22:14
  #13
Medlem
Kickexs avatar
Åh fy fan.
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Tyvärr så vill jag helst inte ha med läkare och göra och det försvårar till det en hel del för mig. Det är därför som jag gått med det väldigt länge.😣
Dra till läkaren för helvete.
Citera
2018-11-13, 22:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Åh fy fan.

Dra till läkaren för helvete.

Jag har funderat på det fram och tillbaka och kommit fram till att jag förhoppningsvis tar mig till VC, men om dom skulle få för sig att skriva ut en remiss kommer jag med säkerhet skippa fullständigt i att söka mig dit.
Citera
2018-11-13, 22:28
  #15
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Jag har funderat på det fram och tillbaka och kommit fram till att jag förhoppningsvis tar mig till VC, men om dom skulle få för sig att skriva ut en remiss kommer jag med säkerhet skippa fullständigt i att söka mig dit.
Om dom skriver ut en remiss så är du villig att ha dessa utslag för evigt?
Citera
2018-11-14, 11:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Om dom skriver ut en remiss så är du villig att ha dessa utslag för evigt?

Ja tyvärr så tror jag nog det blir så. Eller så tar jag ett steg över spåret så blir det bra sen.
Citera
2018-11-14, 12:10
  #17
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Ja tyvärr så tror jag nog det blir så. Eller så tar jag ett steg över spåret så blir det bra sen.
Det är klart att man vill få sina problem fixade så fort som möjligt.
Men eftersom du valde att ignorera det under en längre tid så får du vara beredd på att behandlingen kan bli mer besvärlig.
Att söka svar vid spåret kommer du inte bli sötare av. Snarare tvärtemot om något.
Citera
2018-11-14, 12:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det är klart att man vill få sina problem fixade så fort som möjligt.
Men eftersom du valde att ignorera det under en längre tid så får du vara beredd på att behandlingen kan bli mer besvärlig.
Att söka svar vid spåret kommer du inte bli sötare av. Snarare tvärtemot om något.


Jag får se om jag överhuvudtaget får tummen ur arslet och söker mig till ett vc för att få ett svar på vad det kan vara. Igår kände jag mig för att ta mig dit. Idag har jag ingen ork. Vi får se när det blir av. Annars så finns det väl den möjlighet för dom att ta sig till mig istället.
Citera
2018-11-14, 16:08
  #19
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Tyvärr så vill jag helst inte ha med läkare och göra och det försvårar till det en hel del för mig. Det är därför som jag gått med det väldigt länge.😣
Du litar alltså mer på åsiktsgeneralerna på Flashback än legitimerade läkare?
Citera
2018-11-14, 17:39
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Du litar alltså mer på åsiktsgeneralerna på Flashback än legitimerade läkare?

Nej det trodde jag inte. Jag menade att om möjligtvis någon som tror sig veta vad det kan vara. Eller om någon känner till någon bra salva mot det.
Citera
2018-11-15, 15:49
  #21
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Nej det trodde jag inte. Jag menade att om möjligtvis någon som tror sig veta vad det kan vara.
Ja, en läkare kan nog säga med bättre säkerhet vad det kan vara. Jag förstår din aversion mot läkare men ibland måste man faktiskt bita i hundbenet och traska dit.

Citat:
Eller om någon känner till någon bra salva mot det.
Du kan alltid fråga på apoteket när du är där. Troligtvis kan du få bättre grejer på recept.
Citera
2018-11-17, 08:32
  #22
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
http://forumbilder.se/H8MQO/img-20181113-200748

Tycker det ser ut som hypostatiskt eksem. Läs länk. Långvariga hudbesvär är ett symptom. Alltså ingen vits att gå till Apoteket och leta salva, där ska du däremot köpa dig ett par stödstrumpor. Du måste få en bedömning och behandla orsaken.

https://www.praktiskmedicin.se/sjukd...em-hypostatisk
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-17 kl. 08:54.
Citera
2018-11-26, 21:44
  #23
Medlem
Jag har haft liknande utslag till och från under en ganska lång tid, dock inte lika "grova".
Av egna erfarenheter så har kosten en enorm påverkan på hur jag mår och hur mycket utslag jag får, osv. Gluten, mjölk och andra allergener kan definitivt leda till utslag, speciellt gluten.. Testat äta LCHF?
Citera
2018-11-26, 23:06
  #24
Medlem
rallykalles avatar
Trots att man läser mycket skit om sjukvården och läkare så är säkert 95% väldigt duktiga. Speciellt på sjukhusen. Det är väl inte de skarpaste knivarna i lådan som hamnar på vårdcentralerna.

Har varit en hel del på Sahlgrenska sista åren och alla har varit riktigt bra. De enda du inte vill göra är att hamna på akuten. Inte för att personalen inte är bra, men de är ju alldeles för få.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback