Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 19:43
  #1
Medlem
Har bara haft en surfplatta i mitt liv och det var ipad 3 32gb silver som jag var nöjd med.

Nya ipaden som släpptes för en vecka sen är den största uppdateringen sen ipad presenterades 2010. Ny design, nytt material, nytt system hur den fungerar. Läste att den är snabbare än 80% av alla laptops så då måste den vara sjukt snabb med andra ord och hålla i minimum 5-6år framåt

Äger redan en Iphone X från förra året och är super nöjd med det nya systemet, lätt det bästa som släppts från apple. Nu är plattan likadan fast annat material och lcd display istället för oled.

Det är mycket pengar för en surfplatta och vill inte gå på niten om apple kanske redan nästa år släpper en ny platta med oled display + steenless steal material. Har inte råd och köpa nytt varje år om ni förstår.
Citera
2018-11-13, 20:00
  #2
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Har bara haft en surfplatta i mitt liv och det var ipad 3 32gb silver som jag var nöjd med.

Nya ipaden som släpptes för en vecka sen är den största uppdateringen sen ipad presenterades 2010. Ny design, nytt material, nytt system hur den fungerar. Läste att den är snabbare än 80% av alla laptops så då måste den vara sjukt snabb med andra ord och hålla i minimum 5-6år framåt

Äger redan en Iphone X från förra året och är super nöjd med det nya systemet, lätt det bästa som släppts från apple. Nu är plattan likadan fast annat material och lcd display istället för oled.

Det är mycket pengar för en surfplatta och vill inte gå på niten om apple kanske redan nästa år släpper en ny platta med oled display + steenless steal material. Har inte råd och köpa nytt varje år om ni förstår.
Är du säkert på att du läste rätt? Apple brukar vara flitiga med att nämna ”så och så många procent bättre än den första generationen”.

Tycker du att de värt att lägga 9k och den kommer fylla ut dina behov så kör på, men oavsett om de släpper ny nästan år så kommer den du har inte bli nämnvärt sämre för de.
Citera
2018-11-13, 20:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Är du säkert på att du läste rätt? Apple brukar vara flitiga med att nämna ”så och så många procent bättre än den första generationen”.

Tycker du att de värt att lägga 9k och den kommer fylla ut dina behov så kör på, men oavsett om de släpper ny nästan år så kommer den du har inte bli nämnvärt sämre för de.

Apple sa något på presentationen att nya ipad 11 och 13 är hela 1000 gånger snabbare än den första ipad från 2010 alltså det nya A12X. Sen är den exakt som X med gester, utan hemknapp, face id mm. De sa även snabbare än 80% av laptopsen sen om Timmy överdriver vet jag inte

Innan har jag inte blivit frestad då alla ipads utom den första har sett i stort sett likadana ut och agerat likadant. Nu är allt nytt precis som när X kom förra året som skiljde sig stort från modellerna före

Sen gillar jag hur X fungerar då det gamla systemet är rätt gammalt och fattigt nu. Föråldrat som fan. Iphone från 2007 har haft samma system ända till iphone 8 2017. Även ipad 2 fram tills ipad 8 eller vilket nr de är på nu.
Citera
2018-11-14, 09:55
  #4
Medlem
Jag är extremt nöjd med min, så du kommer inte bli besviken. Face id funkar så mkt bättre än vad jag någonsin kunde ana.
Citera
2018-11-14, 12:36
  #5
Medlem
Kunde inte hålla mig så stack till Dustin här i stan och de hade den inne i båda färgerna. Så valde den här kombinationen... Space Grey, 64gb och Wifi + Cellular. Tror det räcker ganska väl då jag har ju X telefonen oså med 64 och där har jag 35gb kvar efter ett helt år. Jag har icloud för bilder och kamera videos så där sparar man in en hel del utrymme. Sen stremar man all musik och filmer nu för tiden så det är bara apparna från appstore som tar plats. Har ju 99appar i X och ändå 35gb. Kosta mig 9395:- köpte ett cover för 99kr från ett annat ställe som passar utmärkt med t.o.m loggan från apple sen om den är äkta eller inte vet jag inte men den ser äkta ut.

Leker med den just nu och hel nöjd. Kommer ha den här minst till 2025 eller tills den går sönder helt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback