Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 19:35
  #1
Medlem
Problemet: Är under 25 och är inte överförtjust i tanken att medvetet stänga mina tillväxtplattor när det fortfarande finns chans att växa. Studier har visat att SERMs som nolva och clomid har en direkt påverkan på detta (de agerar som östrogener vid epifyserna). Alltså är dessa preparat jag gärna undviker.

Är mitt i min första kur OT 60/50 och planen hittills har varit att i princip gå av cold turkey, med lite proviron och adex för att motverka eventuella lågandrogena biverkningar. Återhämtningsperioden kommer därför vara relativt lång.

Min fråga är: vilka preparat skulle man kunna använda för att motverka muskelnedbrytning under denna period som inte stänger ned en, alltså hur skulle en pct utan SERMs se ut?Funderat på SARMs, men det verkar rätt oklart i vilken grad man blir nedstängd och om dess anabola förmåga skulle väga upp detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback