Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 06:22
  #133
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RochusMisch
Har Per rätt i att det bästa för Sverige är att vita människor inordnar sig i en etisk mångkulturell ordning?

Övriga funderingar med anledning av det faktaspäckade debattinlägget?
Det enda han har rätt om är att demokratin stupar p.g.a. vita människors rädsla. Men den rädslan handlar om vita människors rädsla att bli kallade rasister. Svensken i gemen låter hellre Sverige bli Libanon än att bli kallad för rasist. Inget annat europeiskt land har så sjuka genomsnittliga värderingar.
__________________
Senast redigerad av Herostratos 2018-11-18 kl. 06:24.
Citera
2018-11-18, 09:52
  #134
Medlem
nordicwraths avatar
Det jag får ut från att läsa artikeln är att skribenten är kommunist och vill att borgarklassen skall lämna över sin social status och egendom? Dessutom till en främmande grupp som folk inte ens bett komma hit?

Som att 30 miljoner européer skulle braka in i Japan utan att bli stoppade och kräva social status och pengar.
Citera
2018-11-18, 11:26
  #135
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Lägg ihop all fakta du kan hitta och dra en ny slutsats. Det går en röd tråd gentemot den vita rasen på planeten och mot krista. Inte enbart i Sverige utan i många länder. Hatet mot vita och kristna eskalerar dagligen i olika länder. Etnisk utrensning sker av kristna i Mellanöstern. Kristna låses in i kyrkor som tänds på Media tystar ned. Kristna slängs över bord från båtarna över medelhavet osv osv. Så läs på och prata med det fåtal kristna som tagit sig hit om vad som händer i deras länder.

Det vita Europa skall bort och vita skall rensas ut från Afrika och USA.

Naturligtvis gör de som är medvetna om vad som sker motstånd. Här i landet hålls folk omedvetna om vad som händer i mellanöstern och delar av Afrika.. Den rådande uppfattningen är att vita skall betala sitt pris för att ha "förstört" och exploaterat andra länders rikedomar. Hatet har inget slut.. en bra vit är en död vit.
Det handlar inte om raser, det är kulturerna som är källan till problemet, iallafall om man ser till Sveriges problem. Världen kommer att bli en riktig gryta med en massa problem, och grytan hålls varm av klimatförändringarna.
Citera
2018-11-18, 11:42
  #136
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RochusMisch
Har Per rätt i att det bästa för Sverige är att vita människor inordnar sig i en etisk mångkulturell ordning?

Övriga funderingar med anledning av det faktaspäckade debattinlägget?

Det var intressant att läsa och samtidigt försöka följa hans resonemang, som verkligen kan sägas illustrera Orwells dubbeltänk.
Vad jag förstår anser han att Indianerna i nordamerika skulle lagt sig platt för invaderande europeer, och hyllar att Svenskarna marginaliserade Samerna.
Vidare verkar han mena att Demokrati är viktigt så länge företrädarna inte vill förändra någonting.

Jag förstår inte hur dessa personer kan få betalt för det dom gör.
Citera
2018-11-18, 13:16
  #137
Medlem
Trodde inte de fanns vita och svarta i hans värld. Alla ser väl exakt likadana ut och är exakt lika mycket värda?
Citera
2018-11-18, 14:02
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det var intressant att läsa och samtidigt försöka följa hans resonemang, som verkligen kan sägas illustrera Orwells dubbeltänk.
Vad jag förstår anser han att Indianerna i nordamerika skulle lagt sig platt för invaderande europeer, och hyllar att Svenskarna marginaliserade Samerna.
Vidare verkar han mena att Demokrati är viktigt så länge företrädarna inte vill förändra någonting.

Jag förstår inte hur dessa personer kan få betalt för det dom gör.


Någon som läst böckerna han hänvisar till?

Jag reagerar på att det skulle vara ett tecken på diktatur att man byter ut styrelsen för publicerad service. Varför skulle den tidigare biasen vara bättre? Om nu man har nationalistisk styrelse, är det få fel menar han att ersätta dem med vänsterliberaler? Det är klart att public service används som maktmedel. Just därför är det en dålig idé.

Sedan är följande som han skriver intressant: "För att demokratin ska vara hållbar behöver alla medborgare vilja lyssna till olika uppfattningar och väga samman dem; de måste respektera att människor har olika livsåskådningar och vill leva på olika vis; och att man ömsesidigt erkänner varandra."

På vilket sätt stämmer det överens med mediernas hållning till SD?
Citera
2018-11-18, 14:05
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Det jag får ut från att läsa artikeln är att skribenten är kommunist och vill att borgarklassen skall lämna över sin social status och egendom? Dessutom till en främmande grupp som folk inte ens bett komma hit?

Som att 30 miljoner européer skulle braka in i Japan utan att bli stoppade och kräva social status och pengar.


Ja, befängt. De flesta svenska familjer har ärvd egendom som ger status. Ska vi bara skänka bort vår mark och våra hus till staten?
Citera
2018-11-18, 16:17
  #140
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Någon som läst böckerna han hänvisar till?

Jag reagerar på att det skulle vara ett tecken på diktatur att man byter ut styrelsen för publicerad service. Varför skulle den tidigare biasen vara bättre? Om nu man har nationalistisk styrelse, är det få fel menar han att ersätta dem med vänsterliberaler? Det är klart att public service används som maktmedel. Just därför är det en dålig idé.

Sedan är följande som han skriver intressant: "För att demokratin ska vara hållbar behöver alla medborgare vilja lyssna till olika uppfattningar och väga samman dem; de måste respektera att människor har olika livsåskådningar och vill leva på olika vis; och att man ömsesidigt erkänner varandra."

På vilket sätt stämmer det överens med mediernas hållning till SD?

Jag förstår inte din replik fullt ut, men kan förtydliga min. Poängen är att Per inte vet vad han pratar om, och blandar ihop saker. Utan att gå in på detaljer så kan man sammanfatta det till att han hyllar en egen påhittad ”demokratisk princip” som i hans värld innefattar en inbyggd vänsterideologi. Problemet är att detta inte har med den demokratiska principen att göra. Alls.
Han påpekar vidare hur viktigt det är att ett samhälle lyssnar på alla åsikter, och precis när man tror att han kommit till insikt visar han prov på ytterligare galenskap genom att helt enkelt utesluta åsikter han anser vara felaktiga.

Det här är smörja, och nej, jag har inte lagt tid på att läsa de böcker han uppenbarligen använder för att stärka sin felaktiga argumentation.
Citera
2018-11-18, 16:26
  #141
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag förstår inte din replik fullt ut, men kan förtydliga min. Poängen är att Per inte vet vad han pratar om, och blandar ihop saker. Utan att gå in på detaljer så kan man sammanfatta det till att han hyllar en egen påhittad ”demokratisk princip” som i hans värld innefattar en inbyggd vänsterideologi. Problemet är att detta inte har med den demokratiska principen att göra. Alls.
Han påpekar vidare hur viktigt det är att ett samhälle lyssnar på alla åsikter, och precis när man tror att han kommit till insikt visar han prov på ytterligare galenskap genom att helt enkelt utesluta åsikter han anser vara felaktiga.

Det här är smörja, och nej, jag har inte lagt tid på att läsa de böcker han uppenbarligen använder för att stärka sin felaktiga argumentation.

Per är ingen demokrativurmare. Han har inga som helst problem med att utesluta högerfolk eller att sparka nazister från sina positioner samtidigt som han hycklande nog tycker att länder som Polen och Ungern är hemska nä de avskedar eller byter ut kommunister och vänsterpack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback