Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 18:24
  #1
Medlem
Blev inspirerad av en gammal återupplivad tråd i "Barn och familj" och gör här ett försök att få lite svar!

Mina föräldrar skiljde sig för en jävla massa år sedan - 90-talet. Efter det var de sjukt bittra på varandra i tid och evighet och lyckades aldrig riktigt försonas. Morsan är som Morran i Morran & Tobias och farsan är ganska bitter på världen.

Mina föräldrar har ALDRIG pratat om detta. De har inte sagt ett jävla knyst på över 20 år. Jag tänker att jag enbart får reda på sanningen om detta elände genom att gräva efter det själv.

Det hade varit intressant att få veta vad fan det var som hände och vad myndigheterna skrev om en och vad som sades. Det blev gemensam vårdnad i ärendet, men bitterheten var stor som sagt. Det känns som att det var mer än bara "sur för att äktenskapet sprack".

Undrar bara hur fan man går till väga? Jag vet vilken kommun skilsmässan hände i, men vad gör man annars?
Citera
2018-11-13, 20:18
  #2
Medlem
Ronilles avatar
Begär ut de handlingar som är offentliga till att börja med. Kanske kan ge någon form av klarhet.
Citera
2018-11-13, 20:52
  #3
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Begär ut de handlingar som är offentliga till att börja med. Kanske kan ge någon form av klarhet.
Vårdnadsutredningar är garanterat inte offentliga.
Citera
2018-12-09, 21:52
  #4
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralphwiggum88
Blev inspirerad av en gammal återupplivad tråd i "Barn och familj" och gör här ett försök att få lite svar!

Mina föräldrar skiljde sig för en jävla massa år sedan - 90-talet. Efter det var de sjukt bittra på varandra i tid och evighet och lyckades aldrig riktigt försonas. Morsan är som Morran i Morran & Tobias och farsan är ganska bitter på världen.

Mina föräldrar har ALDRIG pratat om detta. De har inte sagt ett jävla knyst på över 20 år. Jag tänker att jag enbart får reda på sanningen om detta elände genom att gräva efter det själv.

Det hade varit intressant att få veta vad fan det var som hände och vad myndigheterna skrev om en och vad som sades. Det blev gemensam vårdnad i ärendet, men bitterheten var stor som sagt. Det känns som att det var mer än bara "sur för att äktenskapet sprack".

Undrar bara hur fan man går till väga? Jag vet vilken kommun skilsmässan hände i, men vad gör man annars?
Att fråga dem är inget alternativ?
Jag skulle kontakta socialtjänsten i kommunen där vårdnaden utreddes. Framför ditt ärende och be att få läsa alla handlingar som handlar om dig. Jag har ingen aning om hur sekretessen fungerar i ditt fall men det är värt ett försök.
Vårdnadsutredningar är sekretessbelagda men nu är det ju dig själv det handlar om.
Vet du om de kom överens till slut eller gick det så långt som en dom i tingsrätten? Isåfall kan du kontakta tinget och be att få ut domen, den är iaf offentlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback