Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-18, 18:53
  #25
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettriktigtsvin
Men gå vidare då för i helvete. Förstår att du har autism och allt det där skitet MEN HON VILL INTE PRATA. Då går man vidare, förstått?

Nej, jag har inte autism. Det låter nästan som du har autism själv.
Citera
2018-11-18, 18:59
  #26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag känner att jag ändå har rätten att få veta varför hon bröt upp med mig om jag inte redan fått veta det. Det är fullt mänskligt att vilja veta det och man har rätten att veta det också.
Och nej, vi tjafsade inte, det har jag inte heller skrivit.

Acceptera bara att det är som jag säger?
Jo, du skrev att ni tjafsade:
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag frågade henne helt enkelt varför hon gjorde som hon gjorde, fick inte världens bästa svar men jag ville inte tjafsa vidare iaf så jag lät det va där. Några dagar senare ser jag att hon har blockat mig.
Du har inte alls någon rätt att få veta varför hon bröt upp med dig. Den rätten har ingen.
Däremot har man rätt att bli respekterad när man inte vill prata om något eller när man inte vill prata med någon.
Du har en skyldighet att respektera hennes och andra människors integritet oavsett om du gillar det eller inte.
Läs detta noggrannt:
Citat:
Ursprungligen postat av autofire
Som många andra redan skrivit. Du kommer nog aldrig få ett svar, ett avslut. Sånt kan kännas förjävligt och förtvivlat. Men tjata inte, det är förgäves.
Det kan vara sjukt svårt att gå vidare. Hellre ett fruktansvärt avslut, än inget alls typ.
Men för din egen skull. Försök skita i det.
Citera
2018-11-18, 19:02
  #27
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, du skrev att ni tjafsade:

Du har inte alls någon rätt att få veta varför hon bröt upp med dig. Den rätten har ingen.
Däremot har man rätt att bli respekterad när man inte vill prata om något eller när man inte vill prata med någon.
Du har en skyldighet att respektera hennes och andra människors integritet oavsett om du gillar det eller inte.
Läs detta noggrannt:

När jag skrev "jag ville inte tjafsa vidare", så menade jag egentligen att jag inte ville göra så det eskalerade till ett eventuellt tjafs, inte att det var tjafs redan då.

Varför har man ingen rätt att få veta varför man blivit lämnad?
Citera
2018-11-18, 19:08
  #28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
När jag skrev "jag ville inte tjafsa vidare", så menade jag egentligen att jag inte ville göra så det eskalerade till ett eventuellt tjafs, inte att det var tjafs redan då.

Varför har man ingen rätt att få veta varför man blivit lämnad?
Det följer av att det inte finns någon skyldighet att redogöra för några skäl eller ge förklaringar.


I kärlek handlar det ofta om att känslor, som varken är logiska eller möjliga att ge förklaringar till. Det går inte att säga varför kärlek uppstår eller försvinner.
Citera
2018-11-18, 19:15
  #29
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nej, jag har inte autism. Det låter nästan som du har autism själv.

Så här är det: antingen är du en lögnare eller så är du bara ett lite motbjudande creep. Vem vet, du kanske är båda? Dina trådar skvallrar dock om något. Gällande den här tjejen har hon INGET ANSVAR för att be dig dra åt helvete mer än en gång. Förstår du inte det är du som sagt ett creep.

MÄRKLIGT. Jag kan nästan svära på att du har talat ut om din autism här på forumet, men jag ska erkänna att efter en ganska lång tids granskning så hittar jag INGA bevis på det, DOCK som sagt, du har någon gång talat ut om din autism, det kan jag nästan svära på. MEn visst, jag kan ändra min diagnos till narcissism. Jag bara spekulerar, men faktum är att dina trådar visar på något ganska creepy hos dig. Hoppas tjejens killkompisar eller vad fan hon nu har för manliga vänner ger dig en rak höger om du fortsätter att kontakta henne.
__________________
Senast redigerad av Ettriktigtsvin 2018-11-18 kl. 19:18.
Citera
2018-11-18, 23:18
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettriktigtsvin
Så här är det: antingen är du en lögnare eller så är du bara ett lite motbjudande creep. Vem vet, du kanske är båda? Dina trådar skvallrar dock om något. Gällande den här tjejen har hon INGET ANSVAR för att be dig dra åt helvete mer än en gång. Förstår du inte det är du som sagt ett creep.

MÄRKLIGT. Jag kan nästan svära på att du har talat ut om din autism här på forumet, men jag ska erkänna att efter en ganska lång tids granskning så hittar jag INGA bevis på det, DOCK som sagt, du har någon gång talat ut om din autism, det kan jag nästan svära på. MEn visst, jag kan ändra min diagnos till narcissism. Jag bara spekulerar, men faktum är att dina trådar visar på något ganska creepy hos dig. Hoppas tjejens killkompisar eller vad fan hon nu har för manliga vänner ger dig en rak höger om du fortsätter att kontakta henne.

Kan det inte vara så att TS talar sanning och att kvinnan beter sig efterblivet? Varför tror du att TS ljuger eller är ett creep? Tycker att kvinnan verkar vara en typisk känslokall kvinna som leker med TS känslor.
Citera
2018-11-18, 23:43
  #31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denobemannade
Kan det inte vara så att TS talar sanning och att kvinnan beter sig efterblivet? Varför tror du att TS ljuger eller är ett creep? Tycker att kvinnan verkar vara en typisk känslokall kvinna som leker med TS känslor.
Visst, vi vet inte mer ä vad TS berättat. Vad i TS:s inlägg visar att hon är en "typisk känslokall kvinna som leker med TS känslor"?
Citera
2018-11-19, 00:55
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Visst, vi vet inte mer ä vad TS berättat. Vad i TS:s inlägg visar att hon är en "typisk känslokall kvinna som leker med TS känslor"?

Hon gör slut och sedan ger honom förhoppningar, fortsätter ha sex med honom trots att kärleken inte finns där för henne men den finns där för honom (får anta det då han är beredd att vänta i 6 månader på vad det nu är hon ska göra under denna tiden). När hon inte längre har behov av sex så bryter hon kontakten helt med TS och bestämmer sig för att de inte längre kan prata på en månad. Det här är definitivt ett känslokallt beteende då hon inte har tänkt någonting på hur TS känner utan endast använt honom för sina sexuella begär.

Brukar du själv bli behandlad så här eftersom du anser att det är normalt?
__________________
Senast redigerad av Denobemannade 2018-11-19 kl. 00:57.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback