Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-18, 14:09
  #25
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatKatieDid
1. Jag tycker inte om min vän mer än min sambon. Men jag tycker om hen för mycket för att bara kalla hen för "vän".

2. Det är mest sexuellt. Vi är på för olika ställen i livet för att det skulle funka relationsmässigt.

3.


Ignorera dina känslor för sexuellt är bara för stunden. Det går över!
Citera
2018-11-18, 14:12
  #26
Medlem
Jag har vart i liknande situation, det gick över och nu är jag och personen i fråga bra vänner istället.
Jag kände också en lust att konfrontera och säga vad jag kände men jag gjorde inte det. Jag tror att man vill göra så bara för att man på någon nivå hoppas att den andra personen ska säga samma sak. Det är bättre att inte säga något alls om du hoppas ha en normal relationen med personen längre fram.

Mitt tips är att försöka få distans från personen, du behöver inte bryta totalt men träffa inte denna på några månader, du behöver inte förklara dig, ligg lågt bara.

Om det inte fungerar kan du bryta senare, men du behöver inte vara så drastisk.
__________________
Senast redigerad av Josef.K.33 2018-11-18 kl. 14:17.
Citera
2018-11-18, 21:42
  #27
Medlem
Är du en hon eller en han, är din sambo en hon eller en han, och är din vän en hon eller en han?

För att jag skall försöka kunna ge dig ett svar behöver jag den infon eftersom det är jäkligt olika beroende på konstellation.
Citera
2018-11-18, 22:35
  #28
Medlem
Ingen lätt situation, känslor kan man inte styra, bara hur man förhåller sig till dem. Därför är jag riktigt imponerad av dig TS.

Du väljer att ta ansvar när det lätta vore att ge efter för lusten. Denna tråd skulle man nästan länka till bland de värsta kvinnohatarna så att de förstår att det finns bra kvinnor.

Jag förstår att det inte är roligt att bryta med en god vän, jag avundas verkligen inte sitsen. Jag tror dock att det kan va möjligt att återuppta kompisrelationen längre fram men, jag vet inte hur stark spänningen mellan er är. Tänker mest att förälskelser brukar gå över?
Citera
2018-11-18, 23:09
  #29
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ignorera dina känslor för sexuellt är bara för stunden. Det går över!
Sådant går inte över så lätt om man inte är en tuff och känslokall stridspilot, såklart. Därtill är även romantiska känslorna inblandade där, vilket är ännu svårare att hantera i sammansättning.
----
WhatKatieDid
En ytterligare fråga till dig : Är din vän singel eller också har sambo/familj? Om hen är singel (vilket jag anar) så är det ännu svårare att hålla ut sådan vänskap som gått lite för långt eftersom triangel är helt oduglig figur vad gäller relationer.
Däremot har jag varit med om att två par kan vara bra vänner på riktigt, ja ja utan "benefits", otrohet, swingers och dylikt.
Citera
2018-11-18, 23:12
  #30
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Sådant går inte över så lätt om man inte är en tuff och känslokall stridspilot, såklart. Därtill är även romantiska känslorna inblandade där, vilket är ännu svårare att hantera i sammansättning.
----
WhatKatieDid
En ytterligare fråga till dig : Är din vän singel eller också har sambo/familj? Om hen är singel (vilket jag anar) så är det ännu svårare att hålla ut sådan vänskap som gått lite för långt eftersom triangel är helt oduglig figur vad gäller relationer.
Däremot har jag varit med om att två par kan vara bra vänner på riktigt, ja ja utan "benefits", otrohet, swingers och dylikt.


Äsch det är bara lust! Såna får man säkert då och då. Det är bara ignorera och gå vidare.

Men sedan är jag väldigt attraherad av min man trots att jag vill utelämna honom till Afghanistan/slå honom med en stekpanna ibland
Citera
2018-11-19, 08:15
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ignorera dina känslor för sexuellt är bara för stunden. Det går över!

Tack, jag får försöka fokusera på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Jag har vart i liknande situation, det gick över och nu är jag och personen i fråga bra vänner istället.
Jag kände också en lust att konfrontera och säga vad jag kände men jag gjorde inte det. Jag tror att man vill göra så bara för att man på någon nivå hoppas att den andra personen ska säga samma sak. Det är bättre att inte säga något alls om du hoppas ha en normal relationen med personen längre fram.

Mitt tips är att försöka få distans från personen, du behöver inte bryta totalt men träffa inte denna på några månader, du behöver inte förklara dig, ligg lågt bara.

Om det inte fungerar kan du bryta senare, men du behöver inte vara så drastisk.

Distans är nog bra. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Är du en hon eller en han, är din sambo en hon eller en han, och är din vän en hon eller en han?

För att jag skall försöka kunna ge dig ett svar behöver jag den infon eftersom det är jäkligt olika beroende på konstellation.

Det är inte relevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Ingen lätt situation, känslor kan man inte styra, bara hur man förhåller sig till dem. Därför är jag riktigt imponerad av dig TS.

Du väljer att ta ansvar när det lätta vore att ge efter för lusten. Denna tråd skulle man nästan länka till bland de värsta kvinnohatarna så att de förstår att det finns bra kvinnor.

Jag förstår att det inte är roligt att bryta med en god vän, jag avundas verkligen inte sitsen. Jag tror dock att det kan va möjligt att återuppta kompisrelationen längre fram men, jag vet inte hur stark spänningen mellan er är. Tänker mest att förälskelser brukar gå över?

Jag tror inte att det går att återfå någon slags vänskapsrelation mellan oss eftersom spänningen alltid funnits där.

Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Sådant går inte över så lätt om man inte är en tuff och känslokall stridspilot, såklart. Därtill är även romantiska känslorna inblandade där, vilket är ännu svårare att hantera i sammansättning.
----
WhatKatieDid
En ytterligare fråga till dig : Är din vän singel eller också har sambo/familj? Om hen är singel (vilket jag anar) så är det ännu svårare att hålla ut sådan vänskap som gått lite för långt eftersom triangel är helt oduglig figur vad gäller relationer.
Däremot har jag varit med om att två par kan vara bra vänner på riktigt, ja ja utan "benefits", otrohet, swingers och dylikt.

Hen har både partner och barn.
Citera
2018-11-30, 07:38
  #32
Medlem
Liten uppdatering i tråden nu då.
Jag träffade min vän i måndags och berättade vad jag kände, och att jag ville bryta kontakten.
Vi kom gemensamt fram till att det var bäst så, kramades och skildes åt.

Under veckan har jag raderat hennes nummer, avföljt på sociala medier och försökt ägna mig åt annat. Det är väldigt tufft att gå genom ett uppbrott (om än ett relativt milt uppbrott) utan att ha någon att anförtro sig åt.

Tack för era ord och tankar, nu får jag bara vänta på att tiden läker sprickan i mitt hjärta.
Citera
2018-11-30, 21:08
  #33
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatKatieDid
Liten uppdatering i tråden nu då.
Jag träffade min vän i måndags och berättade vad jag kände, och att jag ville bryta kontakten.
Vi kom gemensamt fram till att det var bäst så, kramades och skildes åt.

Under veckan har jag raderat hennes nummer, avföljt på sociala medier och försökt ägna mig åt annat. Det är väldigt tufft att gå genom ett uppbrott (om än ett relativt milt uppbrott) utan att ha någon att anförtro sig åt.

Tack för era ord och tankar, nu får jag bara vänta på att tiden läker sprickan i mitt hjärta.

Starkt jobbat!
Precis som du säger är det tungt att gå igenom ett uppbrott utan att kunna ventilera. Även om du gjorde det rätta här så skulle alltid folk kunna rynka på näsan åt att du ens fick känslor för den här vännen, och kritisera dig för det. Så jag förstår att du håller det för dig själv.

Lycka till nu och håll avståndet!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback