Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-13, 15:51
  #1
Medlem
LaPrincipessas avatar
Vad skulle ni säga är den bästa (icke beroendeframkallande) medicinen med lugnande effekt?

Har ätit benzo tidigare men håller på att trappa ut det och mår inte bra så ska eventuellt få något annat så tipsa mig gärna vad ni föredrar och som kanske i alla fall kan dämpa ångesten litegrann?
Citera
2018-11-13, 15:53
  #2
Medlem
första jag tänkte på är Sobril.

vet inte ifall dem är beroendeframkallande, men dem fungerar väldigt bra
Citera
2018-11-13, 15:54
  #3
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
första jag tänkte på är Sobril.

vet inte ifall dem är beroendeframkallande, men dem fungerar väldigt bra

Sobril är ju benzo och det vill jag inte ha!
Citera
2018-11-13, 15:55
  #4
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Atarax funkar för en del.
Citera
2018-11-13, 15:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaPrincipessa
Vad skulle ni säga är den bästa (icke beroendeframkallande) medicinen med lugnande effekt?

Har ätit benzo tidigare men håller på att trappa ut det och mår inte bra så ska eventuellt få något annat så tipsa mig gärna vad ni föredrar och som kanske i alla fall kan dämpa ångesten litegrann?

Medicin är ingen hållbar lösning på längre sikt. Snarare tvärtom. Så det låter klokt att trappa ner.

Hot-Yoga, bastubad, styrketräning, mindfulness, meditation, promenader och skippa skräpmaten och sockret. Ät broccoli och bladgrönsaker, fisk, kyckling, ev tillskott av B6 vitamin, magnesium och D-vitamin, vilket är en bättre lösning.
__________________
Senast redigerad av B.R.Donut 2018-11-13 kl. 15:58.
Citera
2018-11-13, 16:01
  #6
Medlem
Attarax. Icke beroendeframkallande.
Citera
2018-11-13, 16:03
  #7
Medlem
LaPrincipessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Attarax. Icke beroendeframkallande.

Tycker du verkligen Atarax är det bästa alternativet? Jag tänkte mig nog något med lite bättre effekt...

Fast vad vet jag, det kanske inte finns?
Citera
2018-11-13, 16:05
  #8
Medlem
Taklampsfots avatar
Quetiapin har jag hört är rätt lugnande.
Citera
2018-11-13, 16:08
  #9
Medlem
Theralen?
Citera
2018-11-13, 16:29
  #10
Medlem
puterealbas avatar
Valerina Forte som finns att köpa på Apoteket. Högst tveksamt dock om det funkar på dig med tanke på att du behövt benzo tidigare. Jag har också behövt benzo och allt annat (förutom imovane) är för mig onödigt att svälja. Men det skadar inte att prova, kanske det fungerar för dig? Men grejen med dessa "lugnande" på Apoteket (utan recept) är att de är ungefär lika potenta som vilken "lugnande örtté" som helst. Kanske funkar det på normala människor, fan vet jag, men för mig tex, som skulle behöva 100mg zopiklon insprutat var och varannan timme? Nja...
Citera
2018-11-13, 16:31
  #11
Medlem
Annars är kardioträning mycket lugnande då dopaminutsöndringen vid hård träning blir riklig, dock är sådan träning beroendeframkallande, men definitivt den bästa lugnande medicinen.
Citera
2018-11-13, 17:00
  #12
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Annars är kardioträning mycket lugnande då dopaminutsöndringen vid hård träning blir riklig, dock är sådan träning beroendeframkallande, men definitivt den bästa lugnande medicinen.

Vad är kardioträning? Tränar man hjärtat på nåt vis?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback