Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 17:34
  #217
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Haha nä men varför ska du ringa doktorn om inte patienten försämrats. Alltså sjuksköterska är inget svårt jobb. Alla kan bli sjuksköterskor, precis alla. Mycket enkel teoretisk utbildning där man sänkt kraven. När man hör dom pluggar blir man livrädd. Invandrare som inte förstår svenska och bara sitter och nickar kommer med enkelhet igenom. Tur att man har krav på blivande läkare.

Hur klarar sig de igenom prov/tentor då? En invandrare som inte förstår svenska, vad svarar han/hon exempelvis här:

Citat:
7. Hur ställer sig fenomenologin respektive hermeneutiken till förförståelse? (2p)
Svar:

8. Förklara det fenomenologiska begreppet intentionalitet (riktadhet)! (1p)
Svar:

Sjuksköterskeprogrammet
https://www.mah.se/fakulteter-och-om...rammet/OM131A/

Kan man svenska så kan man förstås lära in detta i förväg. Men om man inte förstår svenska?
Citera
2018-11-16, 19:24
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur klarar sig de igenom prov/tentor då? En invandrare som inte förstår svenska, vad svarar han/hon exempelvis här:



Kan man svenska så kan man förstås lära in detta i förväg. Men om man inte förstår svenska?


Haha vetenskaplig metodik. Begrepp som lätt övas in.

Polarn sa att de flesta tentor på ssk-programmet var snorenkla, oftast 95% godkända och då har många av eleverna språkliga problem. Dom hade skämtsamt sagt att skriver du; halksockar, öppna fönstret och taktil massage som svar på samtliga frågor så klarar du 80% av proven.
Citera
2018-11-16, 19:28
  #219
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Det kan vi konstatera med all tydlighet. Hoppas du inte går i tron att du arbetar med högstatusyrke!!

Jag är bonde 😂
Citera
2018-11-16, 20:08
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag är bonde 😂
Ja eller hönsuppfödare!!, haha
Citera
2018-11-16, 23:43
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Ja eller hönsuppfödare!!, haha
😃 Du ska inte vara så styv i korken lille trolljonte!
Som den stalker jag är har jag kollat lite historik, många goda historier har du lagt upp. Frestat att tro att du är arbetslös/sjukpensionär. Inget ont om dessa. Men skriver jag att du verkar knalldebil åker jag väl på nån sorts psykdiskriminering. Så det gör jag inte
En bonde äger sin egen mark, en bit jord av Sverige. Att sköta en gård är det inte många som klarar av. Hårt arbete och flyt mellan öronen är vad som krävs
Det du, Jonteplutten, är väl döden i grytan för dig...
Citera
2018-11-17, 01:47
  #222
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad händer egentligen i detta land? Jag läste detta idag:



Först ljög hon att hon har en sjuksköterskautbildning från Sverige. Det avslöjades. Sedan ljög hon att hon har en sjuksköterskeutbildning från Egypten. Och nu har även det avslöjats som en lögn. Men hon arbetar ändå på svenska sjukhus som en sjuksköterska. Bl.a på S:t Görans och Karolinska Institutet i Stockholm.

Hur många fall som henne finns det egentligen i Sverige?

Och vad innebär detta för patientsäkerheten?

Detta innebär att blattarna dödar ännu fler folk genom sin okunskap.
Vad heter hon? Hon om någon ska hängas ut med namn och bild. Hon är en stor fet risk för alla som drabbas av henne.

Jag har dock som grundregeln är läkaren eller sjuksystern brun så har de troligtvis falska intyg och har inte fullgott tillgjort sig informationen. Man begär alltså någon annan än den bruna personen.
Det är ett bra sätt att eliminera säkerhetshot som dessa utlänningar de facto är.

Men som sagt, den här hon ska hängas ut med namn och bild.
__________________
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-11-17 kl. 01:50.
Citera
2018-11-17, 03:49
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Haha nä men varför ska du ringa doktorn om inte patienten försämrats. Alltså sjuksköterska är inget svårt jobb. Alla kan bli sjuksköterskor, precis alla. Mycket enkel teoretisk utbildning där man sänkt kraven. När man hör dom pluggar blir man livrädd. Invandrare som inte förstår svenska och bara sitter och nickar kommer med enkelhet igenom. Tur att man har krav på blivande läkare.


För att sepsis går fort över till livsfara när det väl bryter ut ordentligt och får man inte vård nästan omgående dör man ofta av det. Därför vill man vill hitta det innan patienten är såpass försämrad att han glider in i septisk chock och det är verkligen inte lätt alla gånger att se om det är sepsis eller tex en vanlig virusinfektion på tex en multisjuk patient som redan har lågt blodtryck, andningspåverkad av sin kol och kanske är muskelsvag sen tidigare stroke. Och man ringer som sagt inte en ambulans bara för att nån har feber och mews kan du ju då inte lita på då han alltid ligger dåligt där.

Sist jag hörde var det nästan 40% avhopp från programmet. Förut var det dessutom snitt 10 sökande per plats den siffran tror jag har sjunkit något då regeringen har tvingat skolorna att öka utbildningsplatserna men fakta kvarstår alla kommer inte in och långt ifrån alla kommer igenom. sen att invandrare med dåliga svenskakunskaper kommer sig igenom är inte konstigt. Så länge dom kan sin sak så klarar dom tentorna med det stödet alla universitet erbjuder. Det vill säga längre tid på tentorna, man får använda ordbok eller göra tentorna muntligt men själva kunskapskravet är samma för alla studenter. Sen kan jag inte se att det är nån skillnad i kvalite på svenska och invandrade sjuksköterskor som gått samma utbildning. Språket är svårt för dom ibland men resten är bra.
Citera
2018-11-17, 03:58
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad händer egentligen i detta land? Jag läste detta idag:



Först ljög hon att hon har en sjuksköterskautbildning från Sverige. Det avslöjades. Sedan ljög hon att hon har en sjuksköterskeutbildning från Egypten. Och nu har även det avslöjats som en lögn. Men hon arbetar ändå på svenska sjukhus som en sjuksköterska. Bl.a på S:t Görans och Karolinska Institutet i Stockholm.

Hur många fall som henne finns det egentligen i Sverige?

Och vad innebär detta för patientsäkerheten?

Jag undviker sjukvården så gott jag kan men kommer kanske inte alltid kunna det tyvärr. När jag var på akuten sist så ställde de min säng utanför båset där de sitter vid sina datorer. Jag överhörde då en manlig person lära en kvinnlig person om datasystemet. Han berättar att om det kommer någon från exempelvis Irak (ja, han tog det som exempel, underförstått invandrare) så sätter man kod orange oavsett varför han kommit in. Kod orange är under kod röd som är högsta akuta läge, så...läge orange är rätt akut. Dr har du lite mer patientsäkerhet.

Det kan förklara varför jag satt i väntrummet och skakade med en fot ur led i över en timme medan folk från diverse ställen helt lugnt gick in före mig, man såg inte ens varför de skulle vara på akuten. En stukad lilltå kan alltså få kod orange!!! Tänk på det;, snart står vi svenskar tillbaka i precis allt. Sjukvård, bostadsköer, arbeten som ska främja multikulti. Vad finns det mer som vi ännu inte vet om. Och när vi väl får komma in till akuten kan en outbildad person i värsta fall möta oss.
Citera
2018-11-17, 04:41
  #225
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Detta grovt kriminella sattyg skall avskedas direkt och skickas hem/in i finkan.
Citera
2018-11-17, 05:06
  #226
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Detta innebär att blattarna dödar ännu fler folk genom sin okunskap.
Vad heter hon? Hon om någon ska hängas ut med namn och bild. Hon är en stor fet risk för alla som drabbas av henne.

Jag har dock som grundregeln är läkaren eller sjuksystern brun så har de troligtvis falska intyg och har inte fullgott tillgjort sig informationen. Man begär alltså någon annan än den bruna personen.
Det är ett bra sätt att eliminera säkerhetshot som dessa utlänningar de facto är.

Men som sagt, den här hon ska hängas ut med namn och bild.

Skulle aldrig lita på en blatte/negerläkare, oftast kan de ju för fan inte ens prata svenska.

Skulle inte förvåna mig om 90% av alla neger/blatteläkare i Sverige är bluffmakare och aldrig genomgått någon riktig utbildning.
Citera
2018-11-17, 09:34
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Jag undviker sjukvården så gott jag kan men kommer kanske inte alltid kunna det tyvärr. När jag var på akuten sist så ställde de min säng utanför båset där de sitter vid sina datorer. Jag överhörde då en manlig person lära en kvinnlig person om datasystemet. Han berättar att om det kommer någon från exempelvis Irak (ja, han tog det som exempel, underförstått invandrare) så sätter man kod orange oavsett varför han kommit in. Kod orange är under kod röd som är högsta akuta läge, så...läge orange är rätt akut. Dr har du lite mer patientsäkerhet.

Det kan förklara varför jag satt i väntrummet och skakade med en fot ur led i över en timme medan folk från diverse ställen helt lugnt gick in före mig, man såg inte ens varför de skulle vara på akuten. En stukad lilltå kan alltså få kod orange!!! Tänk på det;, snart står vi svenskar tillbaka i precis allt. Sjukvård, bostadsköer, arbeten som ska främja multikulti. Vad finns det mer som vi ännu inte vet om. Och när vi väl får komma in till akuten kan en outbildad person i värsta fall möta oss.
Att invandraren blev kodad orange kan bero på smittscreening, man försöker undvika att personer från länder med visst sjukdomspanorama sitter länge i ett gemensamt väntrum. Han kanske blev visad till ett annat, och där fick vänta två timmar...
Citera
2018-11-17, 09:40
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
Det är nog så vanligt att svartskalle"sjuksköterskor" och "läkare" inte kan vanlig medicinsk terminologi att vanlig personal inte tycker att det är något anmärkningsvärt. Svensk personal får förmodligen rycka in titt som tätt när blattepersonal gör bort sig.

I denna smet kan dessa bluffare smälta in. Utbildare svartingars inkompetens möjliggör alltså detta.

Jag arbetar på sjukhus och tyvärr är det här jättevanligt.. så vanligt att man inte reflekterar över det längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback