Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 09:54
  #1
Medlem
Jag tycker att det borde finnas en funktion så att man kan "bokmärka" trådar. Sedan skulle det finnas "Mina märkta trådar" i menyn, där man hittar direkt till senaste lästa inlägg på trådar som man håller på att läsa. Vore ju mycket lättare att läsa och följa längre trådar då. Även en ikon bör finnas så att man från kontrollpanelen kan välja att antingen läsa nyaste inlägget eller fortsätta därifrån man slutade. Nu måste man ju prenumerera och minnas sidnumret om man snabbt vill hitta tråden och rätt sida för att fortsätta läsa. Alternativt att man har en Flashback mapp på webbläsaren eller på skrivbordet med alla trådar som man läser, men den hittar man ju inte från mobilen eller någon annan enhet. Många läser Flashback på både mobilen och datorn, så denna funktion hade nog underlättat mycket.

"Visa första olästa inlägg"-funktionen baserar sig på cookies och fungerar inte så bra. Om man klickat sig in på någon sida längre fram i tråden så hamnar man till sidan efter den om man klickar på "visa första olästa", trots att det finns olästa inlägg längre bak. Det är alltså till den nyaste och olästa som man hamnar till verkar det som.
Citera
2018-11-13, 10:20
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Man kan ju prenumerera, funkar inte det?
Citera
2018-11-13, 11:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Man kan ju prenumerera, funkar inte det?
Har redan diskuterats lite om detta i den här tråden (FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter men jag valde att skapa en ny tråd i underforumet för forumförslag.

Som jag skrev tidigare i den nämnda tråden, när man prenumererar så ser man ju bara om någon skrivit ett inlägg. Inte det jag menade. Jag vill kunna börja läsa en lång tråd och sedan märka där jag slutat, och sedan fortsätta någon annan gång utan att behöva minnas numret på inlägget eller sidan.
Citera
2018-11-13, 11:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvisibleLight
Har redan diskuterats lite om detta i den här tråden (FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter men jag valde att skapa en ny tråd i underforumet för forumförslag.

Som jag skrev tidigare i den nämnda tråden, när man prenumererar så ser man ju bara om någon skrivit ett inlägg. Inte det jag menade. Jag vill kunna börja läsa en lång tråd och sedan märka där jag slutat, och sedan fortsätta någon annan gång utan att behöva minnas numret på inlägget eller sidan.

Jag missförstod dig också på samma sätt som honom.
Att kunna fortsätta läsa där man slutade låter faktiskt jättesmart och borde inte vara speciellt svårt att fixa en sån funktion då inläggen är numrerade.
Citera
2018-11-13, 11:57
  #5
Medlem
MrKleins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisibleLight
Har redan diskuterats lite om detta i den här tråden (FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter men jag valde att skapa en ny tråd i underforumet för forumförslag.

Som jag skrev tidigare i den nämnda tråden, när man prenumererar så ser man ju bara om någon skrivit ett inlägg. Inte det jag menade. Jag vill kunna börja läsa en lång tråd och sedan märka där jag slutat, och sedan fortsätta någon annan gång utan att behöva minnas numret på inlägget eller sidan.
Bra funktion faktiskt, men kan man inte minnas sidnumret själv? Fast nej förresten, man kanske läser flera olika trådar... Och min webbläsare kör alltid i privat läge och jag använder inte bokmärken. Jag tycker detta förslag var bra som fan faktiskt!

Inväntar mods som ska visa hur viktiga dom är och klanka ner på alla. Admin kanske också gör oss sällskap och kallar oss idioter och säger blankt nej, vi får se!

Under tiden prenumererar jag på denna tråd
Citera
2018-11-13, 12:01
  #6
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisibleLight
Har redan diskuterats lite om detta i den här tråden (FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter men jag valde att skapa en ny tråd i underforumet för forumförslag.

Som jag skrev tidigare i den nämnda tråden, när man prenumererar så ser man ju bara om någon skrivit ett inlägg. Inte det jag menade. Jag vill kunna börja läsa en lång tråd och sedan märka där jag slutat, och sedan fortsätta någon annan gång utan att behöva minnas numret på inlägget eller sidan.
Jaha okej, jo då förstår jag. Bra förslag.
Citera
2018-11-13, 13:18
  #7
Medlem
Givet att du har dator (hur det är med surfplatta vet jag inte) så syns i webbläsarhistoriken även sidnumret på de Flashbacktrådar du har besökt. Enklast syns det om du har Internet Explorer. Där söker du en vecka där du hittar Flashback och klickar på den länken. Så ser du vilka sidor du då besökt. I Crome och Firefox står istället sidans titel i historiken, så det blir då något svårare att hitta, men även vilken sida i en tråd du besökt står.

Edit: Såg i första inlägget att du även nämnde mobil. Då kan det kanske bli svårare, men i dator går det i alla fall med webbläsarhistoriken som det är nu, men ska det även gå i mobil utan problem är det ett bra förslag.
__________________
Senast redigerad av jo5h2pe 2018-11-13 kl. 13:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback