Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 02:47
  #1
Medlem
För en tid sedan läste jag en andlig bok som handlade om andliga guider och deras budskap. I boken beskrivs en healingteknik som enligt min egen erfarenhet fungerar och som jag lärde mig till perfektion. Healingtekniken handlar om hur man fyller sin aura, sitt kraftfält med livgivande ljus.

Flum?

Tja, det är bara att testa, men det kräver mycket tankekraft. Det är ingenting som är enkelt. Om man tror det.

Meningen med trådstarten är att beskriva en teknik som kommer från andevärlden och som vem som helst kan testa, leka med och som genom att den fungerar borde bevisa att andliga guider existerar.

Så vad säger ni? Bevisar denna healingteknik att andliga guider existerar? Bevisar detta att energifält/aura runt kroppen existerar? Framförallt, bevisar detta att healing fungerar?

Här beskrivs den, håll till godo, den kommer från en ljusguide:

Citera
2018-11-13, 03:18
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLustigkurre
Så vad säger ni? Bevisar denna healingteknik att andliga guider existerar? Bevisar detta att energifält/aura runt kroppen existerar?
Hur menar du att beviset skulle se ut?
Bara att den enskilde blir övertygad om att den upplever något övernaturligt?

Det är en väldigt dålig form av bevis (evidens) för alla andra än möjligen för den som upplever det.

Exempel: Många som amputerar en kroppsdel upplever smärtor i delen som inte finns. Smärtorna finns uppenbarligen, men inte kroppsdelen. Det hela har naturliga förklaringar, men hur mycket man än vill så finns inte kroppsdelen.
Citera
2018-11-13, 12:20
  #3
Medlem
Det finns en mkt mörk och risksbel väg stt gå.
Med risk att verka flummig ( lite som i filmen Oija Board) så utgår jag sjävklart ifrån att ingen kommer tro detta. Den öppnar nämlingen oortar till dig sjäv som kan vara lite läskiga. Eller bra..Riktigt vad vet jag inte mer än att det är lika märkligt som de mest märkliga vandringssägner. Läskigt kanske för vissa.

En gång i tiden efter ensamhet, deprision och ett händelse som omfattade de mest hemska saker man kan föreställa sig och tvpngsinternering så befsnn jag mig återigen hemma. Jag bestämde mig för att ta kontakt med det andliga. För att helt utesluta att mitt eget psyke skulle kunna påverka så väl som vetenskapmiga förklaringar satte jag mkg då ned med mitt bräde. Ett eget bröde. Med ord på latin. Ett sprpk som sedan urminnes tider arpt förknkppad med satanism, det övernaturliga och det Ockulta.

De svar jag fick var så märkliga att de omöjligt hade kunnat komma från denna världen..Rent teknkikt omöjliga. Det hände för 10 år sedan och portarna öppnade. Skulle vara försintiga och prova sånt här och jag har undvikit det sedan dess.
Citera
2018-11-13, 14:01
  #4
Medlem
killawifes avatar
Alla som har haft en "andlig" upplevelse är säkra på att det har hänt, men att påstå att nånting som endast inträffar i ens eget medvetande är bevis för något är väl att ta i? Det är en helt subjektiv upplevelse som inte uppfattas av någon annan.
Citera
2018-11-25, 19:52
  #5
Medlem
Några frågor på det här...

Vem blir healad? Den som skickar iväg ljus, den som får tillbaka eller båda två?
På vilket sätt kan detta kännas eller upplevas?
Har du provat själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback