Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-13, 13:54
  #13
Medlem
Den personen du beskriver liknar inte på något sätt en psykopat eller ens psykopatiska drag utan denna individ är helt enkelt bara odräglig..

Jag måste samtidigt säga att mycket om inte nästan allt han fortsätter göra är ert eget fel då ni uppenbarligen är fruktansvärt mjäkiga personer som fan inte ens vågar säga ifrån när någon gång på gång gör er något som tydligen tar vid så illa att ni är tvungen att skriva en tråd på Flashback

Ryck er själva i kragen för fan och sätt ner foten för en gångs skull istället för att sitta och gnälla om det bakom personens rygg.

Människor som öga mot öga låtsas som allting är bra för att sedan sitta och glappa käft direkt den andra gått är i mina ögon inte mycket alls att ha...

Det är Fan så mycket lättare att bara säga till din släkting när han tex gör något som ni inte uppskattar ni kan ju lägga fram det bra så att han omöjligt kan ta det som en attack
Citera
2018-11-13, 14:03
  #14
Medlem
tuggishs avatar
Ordet psykopat missbrukas hej vilt märker jag.

Låter som en riktigt socialt efterbliven typ som man inte vill ha i sin närhet. Varför håller ni honom inte på distans om han är så jobbig?

Vad gör man? Man ser till att minimera tiden med personen. Gör honom kränkt igen så drar han väl.
Citera
2018-11-13, 14:18
  #15
Medlem
Jag har pratat med honom. Jag har till och med sagt att vi inte vill att han kommer hem till oss när han beter sig som han gör. Jag har förklarat att man inte gör så som han och att vi tar illa upp. Jag har till och med sagt till honom att min sambo inte är glad vid honom pga hans beteende.
Han sa att han förstod och att han har fattat. Men det fortsätter.

Det jag ville var att få råd om hur vi ska säga till honom. Det är svårt som sagt när det gäller en anhörig. Vänner har jag klippt bandet med men detta är sjukt svårt tycker jag.

Jag och min sambo har redan bestämt oss för att han inte kommer bo hos oss hädanefter och det är ju ett steg i rätt riktning.
Men jag är ensam i detta, min sambo vill inte lägga sig i något, det är inte hans anhörig utan min. För mig är det skit svårt att veta hur jag ska säga till honom.

Som inatt när han bad mig kolla upp kartongen som han visste exakt var den låg hos oss så hade jag lust att säga till honom men kände att jag inte ville skapa bråk.

Ja han kanske bara är jävligt nonchalant och bortskämd. Bortskämd vet jag att han var när han var liten. Men jag tycker att man borde ha lite koll på respekt och uppförande när man närmar sig medelåldern.
Citera
2018-11-13, 14:57
  #16
Avstängd
Du skriver att ni inte vågar konfrontera honom av rädsla för att han ska bli arg. Hur är han när han är arg? Normalt sett så är man inte rädd för att ta upp något med en anhörig för att denne ska bli arg, inte i en normal relation. Det är jävligt manipulativt att skrämmas/vara obehaglig när man är arg. "Säg inte emot mig/ge mig kritik för något jag gjort/sagt, för då jävlar". Inte normalt.

De som påstår att han bara är en nyfiken jävel kan ju ta sig. Har man respekt för andra människor så tar man sig inte friheter och konstant beter sig på ett sätt som orsakar andra obehag. Huruvida det sedan är en psykopat eller inte känns ganska irrelevant dock för beteendet är klandervärdigt och jävligt störande i vilket fall som helst.

Antingen så är människan en idiot och kan absolut ingenting om sociala koder och heller inte läsa av andra människor och deras gränser för fem öre eller så bara skiter han helt enkelt i det. Han gör som han vill och tar vad han vill, när och hur han vill, för att han tycker sig ha rätt till det.

Konfrontera honom och ge honom en chans att skärpa sig och börja visa er lite respekt eller så säg upp bekantskapen. Det hade jag gjort.
Citera
2018-11-13, 15:22
  #17
Medlem
Hur han är när han blir arg? Han har kontaktat gamla vänner och bekanta och försökt vända dom emot mig och min sambo. När han har varit på besök så har han kränkt och hotat. Kört förbi oss och stirrat argt.
För många år sedan har jag suttit i rättegång mot honom för att han slog mig.
Han har suttit inne för både stöld och misshandel men har lugnat ner sig.
Han slog sin mamma gul och blå och sprang sedan till polisen själv och anmälde henne för misshandel mot honom.

Det har som sagt hänt mycket. Men nu för tiden när han blir arg så snackar han mycket skit om en, kränker en och trakasserar. Han släpper inte säker utan tjaffsar och går på och vänder alltid på saker så att det är han det är synd om. Det är alltid fel på alla andra, aldrig på honom själv.

Ja jag har tröttnat mycket på honom och har inte lika tät kontakt som förr. Jag ska faktiskt skriva till honom ikväll om just att han snokar fruktansvärt mycket och att det inte är ok för oss att han gör så. Även om många tycker det är sjukt fegt av mig så är det väldigt svårt när det gäller en nära anhörig, tro det eller ej. Man bryr sig innerst inne, men jag inser att jag måste se till mitt välmående i första hand och tackar för all pepp och stöd/råd!
Citera
2018-11-13, 18:41
  #18
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Alla psykopater skulle behövt en kram. Har botat ett antal personer som har varit onda med in gränslösa kärlek

/Psykiatern
Citera
2018-11-13, 21:50
  #19
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Låter mer som att han inte riktigt har koll på sociala koder. Autismspektrum?
Citera
2018-11-18, 08:52
  #20
Medlem
Han verkar jobbigt ...visa tydligt att ni tycker han är joobig....du kan ju säga.-du blir mer och mer lik Ove i Solsidan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback