Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 01:42
  #1
Medlem
aina08s avatar
Är sjukligt less på att febertermometrar man haft genom åren som tar en halv evighet att använda och som visar olika från den ena minuten till den andra. Kvicksilver i röven, digital under armen och digitalt i munnen.
Nu vill ja köpa en likadan som sjukhusen har, som man tar i örat.
Men vad använder sjukvården för modell och märke? Finns det ännu bättre?
De man bara lägger mot pannan verkar ju också snabba men är kanske inte bra?

Någon som kan rekommendera någon som man kan hålla lite extra utkik på under Black friday eller nåt?
Citera
2018-11-13, 06:51
  #2
Avstängd
Sommarglads avatar
Doktor Mikael i TV4 rekommenderade muntermometer. Han sa att den var väldigt exakt.

Dock kan jag förstå att om man har barn, kan vara enklare att använda en örontermometer.

Dock tror jag knappast att dom säljs på rea under "black friday" Det är ingen produkt som används så ofta av gemene man. Hur ofta har man feber? Jag kan inte ens minnas senast jag ens var förkyld.



Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Är sjukligt less på att febertermometrar man haft genom åren som tar en halv evighet att använda och som visar olika från den ena minuten till den andra. Kvicksilver i röven, digital under armen och digitalt i munnen.
Nu vill ja köpa en likadan som sjukhusen har, som man tar i örat.
Men vad använder sjukvården för modell och märke? Finns det ännu bättre?
De man bara lägger mot pannan verkar ju också snabba men är kanske inte bra?

Någon som kan rekommendera någon som man kan hålla lite extra utkik på under Black friday eller nåt?
Citera
2018-11-13, 07:56
  #3
Medlem
Har för örat, och den är bra. Men man bör lyfta i örats överdel och skjuta in röret så långt man kan i hålet för att få bra avläsning. Minns ej märke, men tror alla är bra i prisklass 500+kr.

En mätning tar tre sekunder.
__________________
Senast redigerad av Odiskadmugg 2018-11-13 kl. 08:10.
Citera
2018-11-13, 16:24
  #4
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarglad
Doktor Mikael i TV4 rekommenderade muntermometer. Han sa att den var väldigt exakt.

Dock kan jag förstå att om man har barn, kan vara enklare att använda en örontermometer.

Dock tror jag knappast att dom säljs på rea under "black friday" Det är ingen produkt som används så ofta av gemene man. Hur ofta har man feber? Jag kan inte ens minnas senast jag ens var förkyld.
Dels tänkte ja köpa en till mig själv men också en till mina gamla föräldrar som behöver hålla lite mer koll på sin hälsa. Just nu har dom nåt skit som varierar mellan 35-38 med någon minuts mellanrum.
De i munnen tar för lång tid, och kan ju bero på om man druckit nåt, andats med öppen mun eller vad vet jag
Nej de ska gå fort och visa (hyfsat) rätt helt enkelt.
Förstår om de inte är några på just BF
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Har för örat, och den är bra. Men man bör lyfta i örats överdel och skjuta in röret så långt man kan i hålet för att få bra avläsning. Minns ej märke, men tror alla är bra i prisklass 500+kr.
En mätning tar tre sekunder.
Låter som din är lite omständlig. De på sjukhusen verkar ju väldigt smidiga, men vem vet egentligen om de visar rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback