Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-13, 14:55
  #13
Medlem
Krongjorts avatar

Borde absolut gå bra. Konditionsträning behöver i sig inte vara problematiskt för utvecklingen genom styrketräning. Däremot kanske man skulle undvika att köra konditionsträningsformer som HIIT och liknande, utan snarare försöka göra låg eller medelintensiv konditionsträning, då går det att göra i samband, utan större problem.
Citera
2018-11-13, 23:17
  #14
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecularScience
Ditt inlägg är oseriöst då dina frågor utgör en falsk dikotomi. Försök höja nivån på dina inlägg så kanske du kan bidra till att skapa en miljö som är mer gynnsam för en konstruktiv dialog.
Okej, det var väl dumt att utrycka det på det sättet. Det jag ville få fram var att du bör kolla igenom studier innan du väljer att hänvisa till dom och skapa ytterligare förvirring för Ts. Det är en fullkomligt oseriös studie det där. Dessutom finns inte din fetmarkerade slutsats med i studien.
Citera
2018-11-14, 05:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Okej, det var väl dumt att utrycka det på det sättet. Det jag ville få fram var att du bör kolla igenom studier innan du väljer att hänvisa till dom och skapa ytterligare förvirring för Ts. Det är en fullkomligt oseriös studie det där. Dessutom finns inte din fetmarkerade slutsats med i studien.
Du har fel. Och du är otrevlig, oseriös, pubertal, osaklig, halmgubbsskapande och okunnig på samma gång. Läs citatet från studiens resultat:

"Our results showed that statistically significant increases of muscle CSA (12.1% vs. 5.0%) and strength (19.8% vs. 24.3%) were observed in the SEP versus CT groups"

Nu kommer jag inte att besvara dig igen utan kommer att ägna min energi åt de som håller en åtminstone någotsånär seriös nivå.
__________________
Senast redigerad av SecularScience 2018-11-14 kl. 05:54.
Citera
2018-11-14, 06:07
  #16
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecularScience
Du har fel. Och du är otrevlig, oseriös, pubertal, osaklig, halmgubbsskapande och okunnig på samma gång. Läs citatet från studiens resultat:

"Our results showed that statistically significant increases of muscle CSA (12.1% vs. 5.0%) and strength (19.8% vs. 24.3%) were observed in the SEP versus CT groups"

Nu kommer jag inte att besvara dig igen utan kommer att ägna min energi åt de som håller en åtminstone någotsånär seriös nivå.
Du behöver inte svara mig igen, men du kommer att ha en tuff tid här på flashback om du har sådana problem med mig.
Men för alla andra som undrar om detta stämmer så kan jag ju meddela att det står att det är en studie gjord på hela 14 personer.
Du råkade ta bort lite information inom dina citationstecken också. Något man helst inta ska göra inom sådana😁 Du tog bort +- grejen det är en skillnad på alltså mellan 7,2% till 18% och 2,3% till 7,7%. Det är ganska stora variationer. Och det kan till och med vara så att det har varit bättre resultat i gruppen som konditionstränade. Fast dessa siffror är totalt ointressanta med tanke på det låga urvalet.
__________________
Senast redigerad av Faderlig 2018-11-14 kl. 06:20.
Citera
2018-11-14, 06:10
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Du behöver inte svara mig igen. Men för alla andra som undrar om detta stämmer så kan jag ju meddela att det står att det är en studie gjord på hela 14 personer.
Fantastiskt att du inte ens kommenterar att du hade helt fel när du skrev att slutsatsen inte fanns med i studien. Men jag borde väl inte bli förvånad, men du borde skämmas, men det har du nog inte vett eller nivå nog för att göra.
Citera
2018-11-14, 06:22
  #18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecularScience
Fantastiskt att du inte ens kommenterar att du hade helt fel när du skrev att slutsatsen inte fanns med i studien. Men jag borde väl inte bli förvånad, men du borde skämmas, men det har du nog inte vett eller nivå nog för att göra.
Sorry. Råkade missa att få med en del, så jag editerade. Var inte beredd på att få svar så snabbt vid den här tiden😁 uppe och tränar hoppas jag!
__________________
Senast redigerad av Faderlig 2018-11-14 kl. 06:32.
Citera
2018-11-14, 06:45
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Du behöver inte svara mig igen, men du kommer att ha en tuff tid här på flashback om du har sådana problem med mig.
Men för alla andra som undrar om detta stämmer så kan jag ju meddela att det står att det är en studie gjord på hela 14 personer.
Du råkade ta bort lite information inom dina citationstecken också. Något man helst inta ska göra inom sådana😁 Du tog bort +- grejen det är en skillnad på alltså mellan 7,2% till 18% och 2,3% till 7,7%. Det är ganska stora variationer. Och det kan till och med vara så att det har varit bättre resultat i gruppen som konditionstränade. Fast dessa siffror är totalt ointressanta med tanke på det låga urvalet.
Ännu en lögn från dig, jag har inte tagit bort något inom det jag citerade, det är du som inte kan tolka en studie eller läsa enkel text och förstå vad som står.
Citera
2018-11-18, 01:03
  #20
Medlem
DixieDs avatar
Varför inte?
Jag kör både styrketräning och kondition samma dag
Citera
2018-11-18, 17:19
  #21
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Varför inte?
Jag kör både styrketräning och kondition samma dag

För att om man vill maximera sina resultat så är det inte optimalt att köra dom i samband med varandra eller tätt inpå. Men för en motionär är det inga problem, så du kan gott fortsätta med det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback