Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-12, 20:34
  #1
Medlem
Hej Flashback!

Känner att jag behöver skriva av mig lite gällande förhållandet jag gått in i med min tjej.
Vi träffades i somras och har haft det väldigt trevligt samt efter ett tag så kände vi båda att det var rätt och vi bestämde oss att bli tillsammans. Allt har varit jättemysigt och allt har gått jättebra men har börjat väcka vissa misstankar. om min tjej.

Min flickvän är bipolär och detta fick jag veta ett tag efter vi träffats vilket direkt kopplade mig till tankar om mitt ex som hade Borderline som förstörde mig totalt.

Problemet som är att hon är mycket för uppmärksamhet och gillar killars bekräftelse på allt samt har en del "killkompisar" och inte så många tjejkompisar vilket stör mig lite. Samt skriver hon väldigt flirtigt med sina killkompisar och väldigt öppen kring sexdelen med men har sagt till mig att det inget jag behöver vara orolig över då jag är den hon vill ha. Det är även så att hon har sömnproblem vilket gör att hon har en tendens att skriva med dem när jag ligger och sover fast när vi är tillsammans så har hon inga problem med att sova oftast.

Hon skickar en del bilder på snapchat med sina killkompisar och magkänslan säger att hon skickar "nakenbilder" ibland till dessa.

Hon får sin medicinering för sin sjukdom och har koll på det men har kollat över telefonen vid ett enstaka tillfälle och hon har avböjt en del "gamla ligg" som jag fattar det för jag finns med i bilden annars hade hon gått med på det i min mening. Hon flirtar rätt bra både på instagram dm´s samt facebook-chatten. Ibland så tar hon kontakt med folk bara för att prata och då känns det som killarna tror att det fattar intresse i henne men hon menar på att det bara är "vänner".

Känns som hon går bakom mig när jag inte finns med i bilden och vill göra allt för dölja det med att vara gullig när vi träffas då det känns lite bra för att vara sant ibland.

Älskar henne så mycket men detta tar på mig så hårt men vet inte vad jag ska göra. Vi har pratat om detta och hon säger att allt är lugnt och jag är den bästa hon någonsin träffat och att hon aldrig vill förlora mig fast jag vet att hon pratar ca 90% sanningen. Hon menar på att jag är den enda jag vill ha samt så gör hon väldigt mycket för mig.

Antingen är jag väldigt svartsjuk eller så lurar hon mig riktigt hårt och utnyttjar mig satt till att jag har egen bil, lägenhet osv.

Hjälp!!
Citera
2018-11-12, 20:45
  #2
Medlem
strecketss avatar
Vad vill du ha hjälp med?

Dumpa och gå vidare. Bipolära människor är inte värda ett förhållande, om man inte gillar självuppoffring av sin mentala hälsa, då kan det vara något.
Citera
2018-11-12, 20:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Vad vill du ha hjälp med?

Dumpa och gå vidare. Bipolära människor är inte värda ett förhållande, om man inte gillar självuppoffring av sin mentala hälsa, då kan det vara något.

Har haft detta i åtanke men har inte haft några bråk eller problem med henne då allt rullar på. Men just i denna situationen är jag kluven då jag brukar vara rätt bestämd annars.
Citera
2018-11-12, 20:53
  #4
Medlem
dwgs avatar
Dumpa och hitta en frisk tjej utan problem
Citera
2018-11-12, 21:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Dumpa och hitta en frisk tjej utan problem

Det är lättare sagt än gjort när man är kär. Sån jobbig tanke som snurrar i huvudet.
Citera
2018-11-12, 21:03
  #6
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traningispassion
Har haft detta i åtanke men har inte haft några bråk eller problem med henne då allt rullar på. Men just i denna situationen är jag kluven då jag brukar vara rätt bestämd annars.

Så din flickvän skriver flörtiga meddelanden och pratar öppet om sex med andra killar och det är något du bara tänker vifta bort då du inte "haft några bråk eller problem". Var inte så jävla naiv.

Du måste väl veta att detta bara kan sluta på ett sätt?
Citera
2018-11-12, 21:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Så din flickvän skriver flörtiga meddelanden och pratar öppet om sex med andra killar och det är något du bara tänker vifta bort då du inte "haft några bråk eller problem". Var inte så jävla naiv.

Du måste väl veta att detta bara kan sluta på ett sätt?

Nej då det tänker jag inte vifta bort och det har vi pratat om. Hon menar på att hon är så i sättet och har ingen tendens att vara med någon annan. Det jobbiga är och tanken som går att hon har varit med många fler killar än att hon sägs varit med.
Citera
2018-11-12, 21:18
  #8
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traningispassion
Nej då det tänker jag inte vifta bort och det har vi pratat om. Hon menar på att hon är så i sättet och har ingen tendens att vara med någon annan. Det jobbiga är och tanken som går att hon har varit med många fler killar än att hon sägs varit med.

Hon är inte så i sättet. Hon väljer att vara så i "sättet". Snacka om att vissa killar förtjänar att lära sig genom den hårda vägen. Lycka till med förhållandet. Det kommer sluta utmärkt för er. Hon är säkert typen som "råkar" vara otrogen, "råkar" få en annan killes kuk i munnen och blir utsatt för "våldtäkt". Det är bara så det är. Det kan inte vara annorlunda. Hon kan inte vara annorlunda.
Citera
2018-11-12, 21:22
  #9
Medlem
Kom ihåg att du kan inte gå på vad hon säger.
Hon signalerar starlt att hon tar dig lote för givet. Det kan inte åtrdas genom samtal. Utnyttja situationen..Du vet att hon genom att umgps flirtigt med andra och indirekt ger dig 100 procent frihet. Nyttja det främst för sex. Därefter lpt det ske på ett södant sätt att du vsrken skryter om det, visar det eller döljer det. Bör hon upltäcker det så ursäktar du dig att det inte handlar så mlt om sex utan att du har fått lite känslor. Du märker snart om hon blir sårbar och ändrar sig. Om inte. Knyt en ny kontakt och sparka ut henne/ byt lägenhet. Det viktigaste är att vara helt söker på att du kan vara otrogen mot henne. Det kan omöjligt vara otrohet om hon inte mår dåligt av det och mådde hon dåligt av det skulle hon inte göra som hon gör. Det hänger ihop. Ge henne llte tid men låt henne inte sno din tid.
Citera
2018-11-12, 21:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Hon är inte så i sättet. Hon väljer att vara så i "sättet". Snacka om att vissa killar förtjänar att lära sig genom den hårda vägen. Lycka till med förhållandet. Det kommer sluta utmärkt för er. Hon är säkert typen som "råkar" vara otrogen, "råkar" få en annan killes kuk i munnen och blir utsatt för "våldtäkt". Det är bara så det är. Det kan inte vara annorlunda. Hon kan inte vara annorlunda.

Det känner jag med och förstår din poäng. Men frågan är hur jag konfronterar detta utan några bevis på det? Hon har blivit utsatt som du säger när hon var mindre men har varit väldigt rak och tuff med ifall jag misstänker otrohet då sticker jag direkt och det har hon fattat. Så vad ska jag göra för att kunna få fram det?
Citera
2018-11-12, 21:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SherrodBrown
Kom ihåg att du kan inte gå på vad hon säger.
Hon signalerar starlt att hon tar dig lote för givet. Det kan inte åtrdas genom samtal. Utnyttja situationen..Du vet att hon genom att umgps flirtigt med andra och indirekt ger dig 100 procent frihet. Nyttja det främst för sex. Därefter lpt det ske på ett södant sätt att du vsrken skryter om det, visar det eller döljer det. Bör hon upltäcker det så ursäktar du dig att det inte handlar så mlt om sex utan att du har fått lite känslor. Du märker snart om hon blir sårbar och ändrar sig. Om inte. Knyt en ny kontakt och sparka ut henne/ byt lägenhet. Det viktigaste är att vara helt söker på att du kan vara otrogen mot henne. Det kan omöjligt vara otrohet om hon inte mår dåligt av det och mådde hon dåligt av det skulle hon inte göra som hon gör. Det hänger ihop. Ge henne llte tid men låt henne inte sno din tid.

Jag har aldrig varit "otrohets" killen och kommer inte låta henne sno min tid men kommer hålla min vakt ifall någonting poppar upp eller om något skumt händer.
Citera
2018-11-12, 21:52
  #12
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traningispassion
Det känner jag med och förstår din poäng. Men frågan är hur jag konfronterar detta utan några bevis på det? Hon har blivit utsatt som du säger när hon var mindre men har varit väldigt rak och tuff med ifall jag misstänker otrohet då sticker jag direkt och det har hon fattat. Så vad ska jag göra för att kunna få fram det?

Hon har själv erkänt att hon skickar nakenbilder till killkompisar. Hur mycket mer bevis behöver du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback