Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 20:04
  #1
Medlem
Hydrangeas avatar
(Beklagar till mod om detta ska ligga under kulturtrådarna istället)

Såg en artikel i AB om att spelare från hammarbys a-lag i fotboll, Djurdjic och Rodic, hade hängt på samma ställa som Aik’s festhak igår samt hängt med några gnagare efter på annat ställe.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-i-aiks-fest

Kan någon väl insatt förklara exakt problemet med detta är! Tänker att det inte borde vara konstigt att de firar med varann utanför planen?
Citera
2018-11-12, 20:20
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
För att de är konkurrenter och spelar i samma liga. Föreställ dig själv om jag skulle gå och fira en annan advokatbyrås fina utmärkelse. Tror du inte att mina kollegor skulle blivit ganska sura då och bett mig att jobba övertid istället, i syfte att uppnå samma utmärkelse?

Man firar inte sina ovänner helt enkelt.
Dock kan jag tycka att det är en annan femma om dessa fotbollsspelare umgås privat med varandra, men då kan de lika gärna fira i privata sammanhang och där snacka om segerns sötma.
Citera
2018-11-12, 20:25
  #3
Medlem
Hydrangeas avatar
Min spontana tanke också, att de är vänner. De är ju inte fiender. Klart man firar någon annans utmärkelse, man får väl typ stå för att man inte vad bäst, men..
nu är jag ju gnagare, var inte där men hade inte haft problem att fira med dom. Låt pöbeln slicka såren
Citera
2018-11-12, 20:43
  #4
Medlem
Gorillabass avatar
Ser inget fel med detta, skickar bara en tankeställare till deras supporters som kanske ska, lära sig att umgås innan under och efter matchen

Vänner som är på samma plats vad är problemet?
Citera
2018-11-12, 20:50
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Min spontana tanke också, att de är vänner. De är ju inte fiender. Klart man firar någon annans utmärkelse, man får väl typ stå för att man inte vad bäst, men..
nu är jag ju gnagare, var inte där men hade inte haft problem att fira med dom. Låt pöbeln slicka såren

"Jag hejar på AIK, och alla lag som möter Djurgården och Hammarby". Så uttalar sig en riktig hjälte med hjärtat på rätt ställe. Jag hade korkat upp champagnen om Hammarby eller Djurgården åkte ur Allsvenskan. Det hade varit värt att fira.

En del av mina vänner håller på fel lag. Vi går aldrig på matcher ihop, av just det skälet. Deras glädje är min sorg och tvärtom. Mina djurgårdspolare har knappast gratulerat mig till SM-guldet om man säger så.

Jag har dock gratulerat dem till en finfin 7:e plats.
Citera
2018-11-12, 20:50
  #6
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
(Beklagar till mod om detta ska ligga under kulturtrådarna istället)

Såg en artikel i AB om att spelare från hammarbys a-lag i fotboll, Djurdjic och Rodic, hade hängt på samma ställa som Aik’s festhak igår samt hängt med några gnagare efter på annat ställe.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-i-aiks-fest

Kan någon väl insatt förklara exakt problemet med detta är! Tänker att det inte borde vara konstigt att de firar med varann utanför planen?


Hade du läst hela artikeln så ... hade polletten trillat ner.

Sen att man inte går är bara skumt, jag hade dragit på stört vem fan vill se äckliga gnagare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback