Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-13, 18:27
  #25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Många negrer är väl muslimer, tänker jag. T.ex dom från Somalia...

OnT:

Det som också stör är att dom använder Engelska i nästan alla reklamer numera. Vad i helvete. Vi bor i Sverige, gör reklam på svenska ffs!!

Och många av dom är det inte. Man kan inte se på hudfärgen om någon är muslim. Det är otroligt korkat att tro att man kan det.
Citera
2018-11-13, 18:43
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och många av dom är det inte. Man kan inte se på hudfärgen om någon är muslim. Det är otroligt korkat att tro att man kan det.

Det var inte det jag menade när jag skrev mitt inlägg. Menade mer att TS kanske menar att negrer är "negrer och muslimer", dvs allt-i-allo. Vad vet jag.
Citera
2018-11-13, 18:47
  #27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Det var inte det jag menade när jag skrev mitt inlägg. Menade mer att TS kanske menar att negrer är "negrer och muslimer", dvs allt-i-allo. Vad vet jag.

Och det jag menar är att resonerar TS så, så är det ignorant så att det sjunger om det.
Citera
2018-11-13, 18:50
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och det jag menar är att resonerar TS så, så är det ignorant så att det sjunger om det.

Ok!
Det är det, absolut.
Citera
2018-11-13, 18:57
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
Var ju en fin reklam. Som sagt, vart ser du en muslim? Jag har längre skägg än dom skäggiga gubbarna i filmen, vad mer syftar du på?

Vill även påpeka att "muslimerna" och "negrerna" står bredvid icke-beslöjade kvinnor utan att slå & misshandla dom, så det tyder snarare på att det inte är muslimer.

Hata muslimer & Islam hur mycket man vill, men lägg ner med att hata svartingar. Det är riktigt jävla pinsamt och ute att göra det.

Handlar väl snarare om övertydlig PK, oavsett kameravinkel så är det mångfald.
Inget fel i mångfald i sig, men totalt överdrivet som sig bör.
Citera
2018-11-13, 22:48
  #30
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Många negrer är väl muslimer, tänker jag. T.ex dom från Somalia...

OnT:

Det som också stör är att dom använder Engelska i nästan alla reklamer numera. Vad i helvete. Vi bor i Sverige, gör reklam på svenska ffs!!

Minst lika många kristna som muslimer i Afrika. Stör mig alltid på att multikultivänstern pekar ut alla sin motståndare som obildade och fördomsfulla men tyvärr stämmer det alltför ofta...

Håller helt och hållet med dig om engelska i reklam. Reklamen för tjänstepension som går nu med en Mona Lisa som pratar brittisk engelska (?!) till exempel är genomvidrig.
Citera
2019-09-20, 11:21
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Zalandos senaste TV-reklam inför julen, visar negrer och muslimer som sjunger en jullåt. Vad är det med stora bolag och godhetsknaraknde? Är detta ett av många försök att normalisera mångkultur? Jag tvivlar på att TV-reklamen i MENA visar Européer..


Innan nån säger att det är en skitsak och ’orka bry sig’, så måste jag påminna om att flera skitsaker (vi har sett flera försök att normalisera mångkultur i TV-reklam på senaste) blir en STOR skitsak tillslut. Även jag som icke-troende anser det problematiskt med muslimer i kristna högtider. Måste man röra om och ändra precis ALLTING, kan ingenting få vara ifred från mångkulturen och radikalfeminister?

TV-reklamen går att se på: https://youtu.be/cm4vo2MGYro

Vad anser ni?

I dag på TV.
Nedkortad version visas av den här filmen.
https://www.youtube.com/watch?v=9YRMF26KgN0


Var dig själv och elda upp bilar??!!!
Förortsghetto och brinnande bil.
Ursäkta mitt språk men vad tusan är det här??
Citera
2021-05-23, 20:45
  #32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Idag har min tv varit på för att kolla lite fotboll. Såg en reklam från Zalando som var helt sjuk. Tävlar företag numera i att göra de mest osmakliga woke-reklamerna?

https://www.youtube.com/watch?v=zk2m5Nhcwos
Citera
2021-05-23, 20:51
  #33
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Idag har min tv varit på för att kolla lite fotboll. Såg en reklam från Zalando som var helt sjuk. Tävlar företag numera i att göra de mest osmakliga woke-reklamerna?

https://www.youtube.com/watch?v=zk2m5Nhcwos
Jag tycker att olika slags människor skall synas i reklam - dock var denna film pinsamt PK, ja..
Citera
2023-03-17, 22:00
  #34
Medlem
Senaste reklamen måste vara en trans med giraffnacken?
Citera
2023-03-18, 02:03
  #35
Medlem
Trollspotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Senaste reklamen måste vara en trans med giraffnacken?
Får malva knulls geten? Får man döda böatten?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback