Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 18:11
  #1
Medlem
TexasSwedes avatar
Har någon erfarenheter av både Aura Sync (Asus) och RGB Fusion (Gigabyte)?

Det jag är intresserad av är styrprogrammets funktioner, olika inställningar och liknande. Jag har blivit rekommenderad bägge systemen, i olika butiker tillhörande samma kedja... Så jag förstår att det är subjektivt.

Går det att ladda ner kontrollprogrammen och titta på dem även utan hårdvara installerad?
Citera
2018-11-16, 13:53
  #2
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasSwede
Har någon erfarenheter av både Aura Sync (Asus) och RGB Fusion (Gigabyte)?

Det jag är intresserad av är styrprogrammets funktioner, olika inställningar och liknande. Jag har blivit rekommenderad bägge systemen, i olika butiker tillhörande samma kedja... Så jag förstår att det är subjektivt.

Går det att ladda ner kontrollprogrammen och titta på dem även utan hårdvara installerad?

Har du inte ett moderkort med RGB från någon av dessa tillverkare så finns det ju inget du kan göra. Installera kommer funka, men det finns ju exakt 0 du kommer kunna göra, du har dessutom Mystic Light från MSI och Polychrome från Asrock. Bättre isf att kolla nån video på youtube.
__________________
Senast redigerad av Bogga 2018-11-16 kl. 13:55.
Citera
2018-11-21, 18:25
  #3
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Har du inte ett moderkort med RGB från någon av dessa tillverkare så finns det ju inget du kan göra. Installera kommer funka, men det finns ju exakt 0 du kommer kunna göra, du har dessutom Mystic Light från MSI och Polychrome från Asrock. Bättre isf att kolla nån video på youtube.
Jo, självklart fattar jag att inget kommer att fungera utan moderkort, men jag vill se hur programmet ser ut, vilka inställningar som finns, etc. Har inte hittat någon Youtube-video som verkligen jämför och visar hur styrprogrammen ser ut, vilka finesser de har, etc. Det räcker med ett par bra skärmdumpar för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback