Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-12, 20:56
  #13
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik: allmänt --> Radio och Podcast
/Moderator
Citera
2018-11-13, 21:06
  #14
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Inte som jag har uppfattat det, iaf inte inom mitt område.

Radio i Sverige kommer i två huvudkategorier:

1. Rikspropagandan: P1-P3, P2 kanske kan klassas som undantag men de sänder ändå ekot och vem fan lyssnar på P2, egentligen? P4 räknas in till dessa även om det är lokalt.

2. Sedelpressarna: De stora kommersiella kanalerna som spelar två låtar åt gången mellan den obligatoriska reklamen som varar längre än musiken.

Lokalradion, finns som en liten joker, några enstaka godbitar "kanske" (säger detta för jag har inte hört alla lokalkanaler) men de är ju just "lokala" sändningar. Men väldigt ofta har lokala kanaler samma problem som de rikstäckande sedelpressarna, ett överflöd av ointressant reklam och ett bristfälligt musikutbud (Guns N Roses har fan gjort fler låtar än "Knocking on Heavens Door").

Nä, tacka vet jag Cayrock.

Mycket musik och på förmiddagen (för oss, natt för dem i Västindien) spelar de inte ens reklam utan kör bara en rock non-stop.

Sen vid lunchtid (morgonpasset för Västindien) tar en DJ över (The Undertaker), låtar spelas som varvas med lätt DJ-snack, trafikinfo, vädret, korta nyheter (lokal och internationell) inget ingående utan bara "dagens löpsedlar" i princip och reklam som bara är ett par kortare "snuttar" åt gången.

Dessa informerar om varför Fidelity ska bli ditt främsta val för försäkringar och bankärenden (företaget erbjuder även off-shore tjänster), varför Wok n Roll är den bästa asiatrestaurangen i Georgetown (förmodligen för att det är den enda) och vilken verkstad du ska låta sköta underhållet av din yacht den här veckan

http://cayrock.ky/ - Lyssna själv.

Tycker det låter bra, passar bra i garaget att spela eller när man jobbar.
Fattar inte varför vi inte har liknande energi i Sverige på radio.

Det är som tidigare skribenter skrev: man kan fan bli deprimerad av att lyssna på svensk radio. Verkar vara ett stort psykologiskt experiment på svenska folket, nån form av studie med 10 miljoner deltagare. :P

Skönt att de har vettet i behåll på andra sidan jordklotet iaf
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback