Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-12, 15:43
  #1
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Satt och lyssnade på musik på Youtube som vanligt, men blev trött på att jag lyssnade på det gamla grället jag hört snart 100 gånger om.
Så jag fick den ljusa iden att slå på radion för att höra lite olika låtar på måfå.

Jag vet att det finns en viss propandamaskin i svenska medier nuförtiden, men jag trodde att P2 var förskonat och skulle spela folkmusik och klassiskt utan avbrott.

Men plötsligt till min förskräckning hoppar det in någon gammal batikhäxas röst i radion: "Samerna har blivit diskriminerade, förföljda och utsatt för rasism av svenskar.. vi måste gå tillbaka i historien, bla bla bla..."

Alltså jag vill bara ha en lugn dag och lyssna på radio som vanligt med lite hits, samtidigt som jag jobbar.

Finns det någon Radiokanal som är förskonad från denna ständigt Negativa propaganda samt nyhetsrapportering som är helt ointressant för mig ?
Isåfall vilken frekvens/kanal är det ?

Lokala nyheter går bra,skiter fullständigt i om det brinner i Kalifornien, eller om några homosexuella inte fick ut pappaledigt.
Citera
2018-11-12, 15:46
  #2
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Ah nu är det uppe igen vadfan. Nån gråtfärdig batikhäxa som börjar prata samer igen.
Helvete. "Assimileringspolitik" "språket har blivit lidande" ... arghh!!!
Citera
2018-11-12, 15:52
  #3
Medlem
holmiums avatar
Samla ihop 25 - 30 timmar musik som du tycker om och spara ned på USB. Genom att ha egen musik som ingen annnan valt ut åt dig så slipper du både propaganda och reklam.
Citera
2018-11-12, 15:55
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Käre vän, jag vet precis vad du behöver och det förändrade min arbetsvardag. "TuneIn" eller nån annan radio-app där du kan lyssna på hela världens radiostationer

Sen kopplar du bara in telefonen eller plattan via en hederlig aux till din radio och vips så är du befriad från Rånartjänst och den privata propagandan där reklamen ibland avbryts med en sång.

Jag själv lyssnar på följande regelbundet.

Cayrock 96.5 (Georgeown, Grand Cayman) Klassisk men god blandning av rock (inte bara hitsen) varvat med DJ-snack, nyheter, trafikinfo och lokal reklam (som faktiskt är bra, på riktigt, den har inte samma fjantiga och infantila ton som svensk reklam).
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-11-12 kl. 15:58.
Citera
2018-11-12, 15:57
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Samla ihop 25 - 30 timmar musik som du tycker om och spara ned på USB. Genom att ha egen musik som ingen annnan valt ut åt dig så slipper du både propaganda och reklam.

Förr eller senare så har man "lyssnat på allt" flera gånger.
Citera
2018-11-12, 16:07
  #6
Medlem
franges avatar
Om man lyssnar på svensk statlig propagandaradio säger väl sig självt att man kommer bli påtvingad identitetspolitik och just propaganda?

Själv kör jag Bandit Metal (Ilikeradio-appen) om dagarna som är helt fritt från propaganda - dock får man stå ut med reklam, men ja... Man får aldrig vara helt nöjd.
Citera
2018-11-12, 17:31
  #7
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Käre vän, jag vet precis vad du behöver och det förändrade min arbetsvardag. "TuneIn" eller nån annan radio-app där du kan lyssna på hela världens radiostationer

Sen kopplar du bara in telefonen eller plattan via en hederlig aux till din radio och vips så är du befriad från Rånartjänst och den privata propagandan där reklamen ibland avbryts med en sång.

Jag själv lyssnar på följande regelbundet.

Cayrock 96.5 (Georgeown, Grand Cayman) Klassisk men god blandning av rock (inte bara hitsen) varvat med DJ-snack, nyheter, trafikinfo och lokal reklam (som faktiskt är bra, på riktigt, den har inte samma fjantiga och infantila ton som svensk reklam).

Tack Mackan!

Så det finns inga befriade svenska radiokanaler ? inga oberoende som går att pejla in utan att använda mobiltelefon eller liknande?
Citera
2018-11-12, 17:31
  #8
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Om man lyssnar på svensk statlig propagandaradio säger väl sig självt att man kommer bli påtvingad identitetspolitik och just propaganda?

Själv kör jag Bandit Metal (Ilikeradio-appen) om dagarna som är helt fritt från propaganda - dock får man stå ut med reklam, men ja... Man får aldrig vara helt nöjd.

Borde väl finnas några oberoende/privata radiostationer ? eller har staten full kontroll över vem som får sända ?
Citera
2018-11-12, 17:36
  #9
Medlem
Du är körd!!
Nordkorea sänder bara propaganda.

Förlåt sverige menar jag. Sverige sänder bara propaganda.
Nordkorea har snart mindre propaganda än sverige
Citera
2018-11-12, 18:06
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Tack Mackan!

Så det finns inga befriade svenska radiokanaler ? inga oberoende som går att pejla in utan att använda mobiltelefon eller liknande?

Inte som jag har uppfattat det, iaf inte inom mitt område.

Radio i Sverige kommer i två huvudkategorier:

1. Rikspropagandan: P1-P3, P2 kanske kan klassas som undantag men de sänder ändå ekot och vem fan lyssnar på P2, egentligen? P4 räknas in till dessa även om det är lokalt.

2. Sedelpressarna: De stora kommersiella kanalerna som spelar två låtar åt gången mellan den obligatoriska reklamen som varar längre än musiken.

Lokalradion, finns som en liten joker, några enstaka godbitar "kanske" (säger detta för jag har inte hört alla lokalkanaler) men de är ju just "lokala" sändningar. Men väldigt ofta har lokala kanaler samma problem som de rikstäckande sedelpressarna, ett överflöd av ointressant reklam och ett bristfälligt musikutbud (Guns N Roses har fan gjort fler låtar än "Knocking on Heavens Door").

Nä, tacka vet jag Cayrock.

Mycket musik och på förmiddagen (för oss, natt för dem i Västindien) spelar de inte ens reklam utan kör bara en rock non-stop.

Sen vid lunchtid (morgonpasset för Västindien) tar en DJ över (The Undertaker), låtar spelas som varvas med lätt DJ-snack, trafikinfo, vädret, korta nyheter (lokal och internationell) inget ingående utan bara "dagens löpsedlar" i princip och reklam som bara är ett par kortare "snuttar" åt gången.

Dessa informerar om varför Fidelity ska bli ditt främsta val för försäkringar och bankärenden (företaget erbjuder även off-shore tjänster), varför Wok n Roll är den bästa asiatrestaurangen i Georgetown (förmodligen för att det är den enda) och vilken verkstad du ska låta sköta underhållet av din yacht den här veckan

http://cayrock.ky/ - Lyssna själv.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-11-12 kl. 18:08.
Citera
2018-11-12, 18:07
  #11
Medlem
Ovanligt bra dag på den statliga djupa och svåra propagandaenheten trots allt, ni hade tur om det bara handlade om utsatta samer för en gångs skull.... Deprimerande är det att utsätta sej för dessa kanaler i det långa loppet, det orsakar ångest och depression hos folket misstänker jag, man känner sej ond och värdelös när man lyssnar på skiten.

I större orter så brukar det som sagt gå att få in några privata kanaler på radio såsom megapol, rix och ev. nån lokal mindre kanal. På andra håll får vi i huvudsak in brus och P4 tyvärr.

Internetanslutning är tyvärr nästan ett måste vid musiklyssning eftersom radio blir allt sämre för varje dag som går. Jag funderar på att köpa en sån däringa internetradioapparat och koppla till nätverk, så man slipper leta efter internetradiostationer via sökmotor. Spotify eller motsvarande funkar väl också i nödfall.
Citera
2018-11-12, 18:16
  #12
Medlem
Radio 88. http://www.radio88partille.se
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback