Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-12, 12:21
  #1
Medlem
T.T.Ms avatar
Har genomfört ett enkät från byggmax själva, då jag skrev in mig i deras butik och fick mailet ca 1 vecka efteråt.
I mailet står det tydligt och klart 1 som vinner 10.000 i present kort samt 10 st till som vinner 1.000kr i presentkort.
Självklart vinner man ju aldrig inte om man är en vanlig "svensson".
Det står även att vinnaren skulle koras den 1 Nov.
Inget har hänt, jag ringde dem och enligt deras chefer skulle bara 1 vinna från varje land....men så står det ej i mailet, så jag bifogade det.
De skulle ta upp detta hos sina chefer och förra veckan sade de att alla vinnare hade blivit kontaktade via mail och skulle komma upp på deras hemsida.
Men inget finns uppe, de sade att de skulle återkomma med svar senare på mail...
Någon mer som tycker detta är jäkligt skumt?

Här är texten:
Vad tyckte du om ditt senaste besök hos byggmax?

Vi jobbar ständigt för att bli ännu bättre för våra kunder och en viktig del i det arbetet är att höra vad du har att säga om oss. Undersökningen tar ca 7-10 minuter och vi är tacksamma om du har möjlighet att svara inom en vecka. Dina svar kommer att hanteras konfidentiellt.

Klicka på länken nedan för att komma till frågorna:
https://a.actiondialog.se/s/?CMD_PAR...NEYe&XQLANG=sv

Som tack för hjälpen har du möjlighet att vinna ett presentkort hos oss, som kan användas för köp i någon av våra Byggmax-butiker. Du deltar i tävlingen genom att i slutet av undersökningen dela med dig av din bästa idé på vad vi kan göra för att bli bättre för våra kunder. Det bästa förslaget kommer att belönas med ett presentkort värt 10 000 kr*. Ytterligare 10 vinnare kommer att utses och belönas med ett vardera presentkort värt 1 000 kr. Vinnarna kommer att utses den 31 oktober 2018 av en jury från Byggmax och kommer både kontaktas via mail och publiceras på vår hemsida, byggmax.se.

Om du har några frågor är du välkommen att vända dig till vår kundtjänst via kundtjanst@byggmax.se

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar,
Vi på Byggmax

Du får detta mail för att du tackade ja till att delta i Byggmax kundundersökning och angav din mailadress när du besökte vår butik.
** Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren
Citera
2018-11-12, 12:44
  #2
Medlem
Jag tror alla företag numera, som ju oftast är oseriösa och saknar hederlighet, ljuger om vinster och vinnare.

Det de vill ha är förslag på förbättringar, gratis, så de kan tjäna mer pengar på oss.

Men slött av Byggmax att inte ens fejka några vinnare som de flesta brukar göra.
Citera
2018-11-12, 14:13
  #3
Medlem
T.T.Ms avatar
Ville bara se ifall någon mer än jag som gjort denna undersökning eller vad man kan göra mer?
Kan man anmäla det som falsk reklam?
Citera
2018-11-29, 23:36
  #4
Medlem
T.T.Ms avatar
Heh, har en vän som också mailat in och fick slutligen ett svar när hon gav ett ultimatum xD...
As roligt hon mailade sista varningen den 26/11 och fick svar den 28/11 med att vinnarna nu ska finnas ute...dock inga namn tycker ni detta var genuina vinnare eller bara lite "random"?

https://www.byggmax.se/teman/kundn%C...ers%C3%B6kning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback