Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 21:59
  #13
Medlem
bombaccis avatar
Känns inte som det går att bevisa något svar annat än rena spekulationer. Fast jag vet med mig att jag ofta slarvar med sömnen på söndag natt och jag är ute sent på onsdag o torsdagkvällar o fredagen är jag ganska slutkörd. Så skulle gissa på att jag oftast är mest pigg/effektiv på en tisdag eller onsdag.
Citera
2018-11-16, 22:31
  #14
Medlem
Måndag. Som mest utvilad då och får väldigt mycket gjort. Tisdag som sämst pga. stress-chock från måndagens arbete.
Citera
2018-11-16, 23:59
  #15
Medlem
Bunnys avatar
För mig är veckodag helt oväsentligt, min effektivitet beror på helt andra saker. Några centrala:
- Hur arbetsdagen ser ut vad gäller möten och annat inplanerat som inte är mina primära arbetsuppgifter. Har man många möten hackas dagen sönder och det blir svårare att komma någon vart med de arbetsuppgifter som fordrar att man kan jobba ostört och med fokus i några timmar.
- Vilken typ av arbetsuppgifter jag jobbar med. Har lite olika uppgifter som varvas och de är inte alla lika roliga eller intressanta. I en del av dem kör man bara fast och då är det lätt hänt att dom läggs åt sidan för att ta itu med något mer motiverande, men som kanske inte är lika angeläget att få gjort.
- Sömn, mat, hälsa. Hur man mår den dagen påverkar väldigt mycket hur bra man presterar. Är man snorig och har sovit för lite, då blir det helt klart mindre gjort.
Citera
2018-12-04, 20:15
  #16
Medlem
QwertySalms avatar
Fredag, för på mitt jobb får vi vår lön varje fredag
Citera
2018-12-04, 20:22
  #17
Medlem
TrikkFukks avatar
Måndagar - fortfarande energi från helgen. Onsdagar - börjar närma sig slutet av arbetsveckan. Fredag - extra energi från blotta tanken på att det äntligen är helg.
Citera
2018-12-04, 21:03
  #18
Medlem
Fredagar, för att bli klar så tidigt som möjligt så man kan ta helgen.
Citera
2018-12-05, 06:01
  #19
Medlem
Germanofils avatar
Onsdagar och torsdagar för min del.

Måndagar jobbar jag hemifrån och måste ägna eftermiddagen åt att hålla koll på min son med ena ögat.

Tisdagar har vi många möten vilket gör att arbetsdagen blir upphackad som ovan nämnt.

Fredagar är psykologiskt sett "nästan helg" och då blir tempot lite lägre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback