Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 15:22
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
På tal om varm iphone X

https://twitter.com/rocky_mohamad/st...54244241190913


Tråkigt med sådant, men det är trots allt extremt ovanliga händelser oavsett mobil. Orsakerna kan dessutom vara flera, defekt batteri, telefon som blivit skadad internt för man tappat luren etc etc.

Så när vi inte vet de exakta orsakerna till händelsen så kan vi inte heller dra mer slutsatser av bilden än att det gått åt pipan av någon anledning, men vad eller vem som har skulden är mer osäkert.
Citera
2018-11-16, 16:14
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
när vi inte vet de exakta orsakerna till händelsen så kan vi inte heller dra mer slutsatser av bilden än att det gått åt pipan av någon anledning, men vad eller vem som har skulden är mer osäkert.

I det här fallet har vi klara rapporter från folk som precis inhandlat sina Xor att det är en överdriven uppvärmning som försigår och samma vid utbytt exemplar. Om du googlar på telefoner som värms upp kan mycket av dessa beteenden tillskrivas skador från smällar som användaren inte tror påverkar mobilen bara för att skärmen är intakt.
Citera
2018-11-16, 16:31
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
I det här fallet har vi klara rapporter från folk som precis inhandlat sina Xor att det är en överdriven uppvärmning som försigår och samma vid utbytt exemplar. Om du googlar på telefoner som värms upp kan mycket av dessa beteenden tillskrivas skador från smällar som användaren inte tror påverkar mobilen bara för att skärmen är intakt.

Och du har såklart seriös statistik som visar hur stor procent av X som uppvisat överdriven uppvärmning? Och vad är ”överdriven uppvärmning”? Är det överdrivet för användarna tycker det, eller för att det konstaterats vara mer värme än tillverkaren uppger är normalt?

Att ett antal användare kan uppleva att deras lurar blir varma, varmare än de förväntat sig, händer med i princip alla lurar, googla på valfri lur så lär du hitta folk som tycker deras lur blir varm/het, folk som har problem med överhettning. Orsakerna kan vara många och inte alltid tillverkarens fel.

Så din tråd i vilken du gick ut hårt och försökte påskina att X hade stora värmeproblem p g a sin konstruktion/design, att alla X troligen var drabbade, har du fortfarande inte fått fram ett enda seriöst hållbart bevis på. Utan du har bara serverat spekulationer och slutsatser grundade på din okunnighet och känslomässiga hållning till Apple. Man kan summera det som trams, typ....
Citera
2018-11-16, 16:46
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och du har såklart seriös statistik som visar hur stor procent av X som uppvisat överdriven uppvärmning? Och vad är ”överdriven uppvärmning”? Är det överdrivet för användarna tycker det, eller för att det konstaterats vara mer värme än tillverkaren uppger är normalt?

Att ett antal användare kan uppleva att deras lurar blir varma, varmare än de förväntat sig, händer med i princip alla lurar, googla på valfri lur så lär du hitta folk som tycker deras lur blir varm/het, folk som har problem med överhettning. Orsakerna kan vara många och inte alltid tillverkarens fel.

Så din tråd i vilken du gick ut hårt och försökte påskina att X hade stora värmeproblem p g a sin konstruktion/design, att alla X troligen var drabbade, har du fortfarande inte fått fram ett enda seriöst hållbart bevis på. Utan du har bara serverat spekulationer och slutsatser grundade på din okunnighet och känslomässiga hållning till Apple. Man kan summera det som trams, typ....

Det är bullshit att ingenjörerna testar mobilerna utförligt i förväg, för då hade vi inte haft modell och designspecifika värmeproblem som uppstår. Du kommer inte övertyga mig om att en mobil når kulmen av sin värmeutveckling efter 15 minuter. Testen du hänvisar till är intetsägande. Om du kan hänvisa mig till ett test som prövar Xan under ansträngda förhållanden i 2 timmar, då kan vi dra slutsatser. Resultatet lär inte vara vackert.
Citera
2018-11-16, 19:55
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Det är bullshit att ingenjörerna testar mobilerna utförligt i förväg, för då hade vi inte haft modell och designspecifika värmeproblem som uppstår. Du kommer inte övertyga mig om att en mobil når kulmen av sin värmeutveckling efter 15 minuter. Testen du hänvisar till är intetsägande. Om du kan hänvisa mig till ett test som prövar Xan under ansträngda förhållanden i 2 timmar, då kan vi dra slutsatser. Resultatet lär inte vara vackert.


Du har noll koll.

Alla tillverkare testar utförligt, Apple och alla andra har påkostade labb etc som hel tiden testar komponenter prylar, material, funktioner, sändning mottagning, vattentålighet och fan vet allt. Anläggningar som kostat många miljoner.

Trots det så höjder det ändå att allt inte blir som man tänkt och enheter kan knasa etc.

Du har inte övertygat om att x når sin maxtemp efter 15 min YT eller annat, du har bara visat att det kan ske i vissa fall med vissa enheter, ett isolerat fåtal.

Fortsätt med trollandet, det ökar bara din trovärdighet...
Citera
2018-12-23, 11:45
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du har noll koll.
.

"A new study by Blancco Technology Group finds that iOS devices were, on average, less reliable than their Android counterparts during the final quarter of 2016, but both have more than their fair share of hiccups, glitches, and outright crashes. For some points of interest, iOS users in the study experienced an overall 62% failure rate, versus 47% for Android devices. Among the Android ecosystem, Samsung phones consistently experienced the most glitches, in a pattern that continued for five quarters straight on back. iPhones' errors and malfunctions tended to center around overheating, headphone issues, and app crashes. Android, meanwhile, was plagued by camera issues, charging problems, and USB hiccups, a notorious pain point among Android users who have had their phones for a while."

https://www.androidheadlines.com/201...lure-rate.html
Citera
2018-12-23, 12:12
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
"A new study by Blancco Technology Group finds that iOS devices were, on average, less reliable than their Android counterparts during the final quarter of 2016, but both have more than their fair share of hiccups, glitches, and outright crashes. For some points of interest, iOS users in the study experienced an overall 62% failure rate, versus 47% for Android devices. Among the Android ecosystem, Samsung phones consistently experienced the most glitches, in a pattern that continued for five quarters straight on back. iPhones' errors and malfunctions tended to center around overheating, headphone issues, and app crashes. Android, meanwhile, was plagued by camera issues, charging problems, and USB hiccups, a notorious pain point among Android users who have had their phones for a while."

https://www.androidheadlines.com/201...lure-rate.html

Det du citerat motbevisar inget av det jag skrev i inlägget du citerat av mig, men bara tog med en mening...

Du påstod att det var bullshit att ingenjörerna testar produkterna utförligt i förväg, det påståendet är lika galet fel fortfarande oavsett det du nu citerade.

Dessutom verkar den artikeln lite sisådär... typ clickbait. För det första så verkar det inte finnas länk till källan eller det den påstådda undersökningen. Så vi kan inte se hur den utförts, vilka kriterierna var etc etc.

För det andra så låter 47 och 62% failrate som rena fantasierna, i synnerhet när man inte kan se vad de undersökt och hur, eller på hur många enheter. Kolla på kommentaren under artikeln så ser du att inte bara jag reagerar på detta.

Här har du en till undersökning från samma firma, där de säger att iPhone X har 3% failrate och inte ett ord om överhettning...

http://www.iphonehacks.com/2018/07/i...te-report.html

Ser vi sen vad som skriv i sista stycket...

Citat:
The report also found that Bluetooth is the most likely performance issue to affect iOS devices, followed by Wi-Fi, headset and mobile data, while "performance" is the biggest problem for Android, followed by the camera, microphone and battery charging.

In addition, Blancco found that while 74.3 percent of iOS devices run iOS 11 and an additional 17.7 percent run iOS 10, more than 50 percent of Android customers are still using "Nougat," the operating system from 2016. Apple keynotes regularly point out similar disparities.

Blancco's data, it's worth noting, comes from "data collected from iOS and Android devices brought into wireless carriers and device manufacturers for Blancco testing and erasure," so it doesn't represent a representation of all users of the devices and operating systems.
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-12-23 kl. 12:19.
Citera
2018-12-23, 12:39
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Dessutom verkar den artikeln lite sisådär... typ clickbait. För det första så verkar det inte finnas länk till källan .

Är du helt jävla tappad? Organisationen anges i typ första meningen. Det är en årlig granskare av smartphoners felprocent. Här är senaste:https://www.techspot.com/news/75536-...ure-rates.html
Citera
2018-12-23, 13:28
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Jag markerade det som berör trådens ämne, som du vägrade bemöta, och gick istället igång på undersökningen som helhet, vilket jag misstänkte skulle bli fallet.

Jodå, jag bemötte det om överhettning, och har gjort det i många inlägg, så läs om, läs rätt.

Jag har hela tiden sagt att det säkert kan förekomma att ett mindre antal enhete av X kan råka ut rör värmeproblem. Men det är inte detsamma som att det skulle bero på felkonstrukrion. Vi ser ju att den nyare undersökning som jag länkade till inte sa ett pip om att värmeproblem var vanligt för X, och Apple har inte gjort några stora ändringar i hårdvara på X sen den kom.

Så igen, inget i det du länkade till är nåt bevis för att X skulle ha väldiga problem med överhettning som grundar sig i felkonstruktion. Vilket betyder att dina påståenden om detta forfarande är inkorrekta.
Citera
2018-12-23, 15:39
  #154
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
"A new study by Blancco Technology Group finds that iOS devices were, on average, less reliable than their Android counterparts during the final quarter of 2016, but both have more than their fair share of hiccups, glitches, and outright crashes. For some points of interest, iOS users in the study experienced an overall 62% failure rate, versus 47% for Android devices. Among the Android ecosystem, Samsung phones consistently experienced the most glitches, in a pattern that continued for five quarters straight on back. iPhones' errors and malfunctions tended to center around overheating, headphone issues, and app crashes. Android, meanwhile, was plagued by camera issues, charging problems, and USB hiccups, a notorious pain point among Android users who have had their phones for a while."

https://www.androidheadlines.com/201...lure-rate.html

Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Är du helt jävla tappad? Organisationen anges i typ första meningen. Det är en årlig granskare av smartphoners felprocent. Här är senaste:https://www.techspot.com/news/75536-...ure-rates.html

Citat:
Ursprungligen postat av Cranium89
Jag markerade det som berör trådens ämne, som du vägrade bemöta, och gick istället igång på undersökningen som helhet, vilket jag misstänkte skulle bli fallet.
Hmm, har läst undersökningarna ni länkade till och kan inte hitta något som berör trådens ämne, "iPhone X överhettas". iPhone X nämns inte i någon av granskningarna. Granskningarna är gjorda före iPhone X kom ut på marknaden. Men Blancco kanske var förutseende och skrev om överhettade iPX innan iPX lanserades.
Citera
2018-12-23, 16:31
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Hmm, har läst undersökningarna ni länkade till och kan inte hitta något som berör trådens ämne, "iPhone X överhettas". iPhone X nämns inte i någon av granskningarna. Granskningarna är gjorda före iPhone X kom ut på marknaden. Men Blancco kanske var förutseende och skrev om överhettade iPX innan iPX lanserades.

Då han verkar befinna sig i förnekelse gällande just överhettning och apple i allmänhet, att det aldrig handlar om överhettning i ordets rätta bemärkelse, kände jag att det var lämpligt att hänvisa till en tydlig historik av överhettning.
Citera
2018-12-24, 08:55
  #156
Medlem
Nej, jag sätter inte större tilltro till den enda kommentaren i fältet underartikeln, jag bara nämnde att jag inte var den enda som reagerade på saken.

Och nej, jag har inte tagit till anekdotisk bevisföring påstått något bergsäkert med anekdoter som grund.

Fortfarande gäller att jag skrivit att värmeproblem säkert drabba vissa X i precis som det kan drabba många andra lurar. Men det är inte ett stort problem som drabba väldigt många, och det verkar ha försvunnit om man ser till att det företag du länkade till efter det testet kommit med ett nytt där värmeproblem inte ens nämns.

Detta tyder då på att det inte var någon konstruktionsmiss utan mjukvarugrundat, och därmed går helt emot i princip alla dina påståenden om X och att den skulle ha allvarliga överhettningsproblem p g a sin konstruktion och att Apples ingenjörer inte skulle ha testat ordentligt innan släpp. Och du har inte kunnat styrka dina påståenden med seriösa fakta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback