Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-12, 22:58
  #25
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Fan va bra att du sa det. Jag är inbokad för koloskopi i december. Hade tänkt och avboka då jag känner stark förbättring. Då behåller jag den ändå. Nej bara illamående där på morgonkvisten, i anslutning till 'uppblåst' mage.

Okej. Jo jag har märkt det och är inget jag egentligen vill fortsätta med men det håller mig någorlunda på 'ytan'. Ger en lite liknande effekt som cannabis. Tänker mer organiserat och blir lugnare. Jag tänker alldeles för mycket utan den och det börjar snurra i huvudet. Pallar inte med mig själv i det läget. Förhoppningsvis så kan CBD ge mig denna effekt som inte har lika elak bieffektsprofil.

Ja, för att det är förvånansvärt många kopplingar mellan magproblem och psykisk problematik.
Jag har diagnosticerade polare med ADHD, ADD och alla dem har problem med magen i princip.

Fan alla jag känner som har ångest/depression har någon form av magproblematik.
En polare blev diagnosticerad med depression i 12 års åldern som var stressutlöst och det visade sig att han parallellt fick IBS.

Gör ett utandningstest för heliobacter pylori.
Den kan i sig självt orsaka katarr osv.

Du kan också prova sulforaphane, skrivit om det i min Agmatine tråd.
Citera
2018-11-13, 09:26
  #26
Medlem
Att röka cannabis är knappast någon lösning vid bipolär sjukdom. Se till att du får i dig rätt vitaminer osv istället. Mikrodosering av psykadeliska droger kan också hjälpa däremot endast ett alternativ om du har självdisciplin att hålla dig just till låga doser. Höga doser och trippar kommer däremot förvärra din sjukdom.
Citera
2018-11-14, 08:45
  #27
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Att röka cannabis är knappast någon lösning vid bipolär sjukdom. Se till att du får i dig rätt vitaminer osv istället. Mikrodosering av psykadeliska droger kan också hjälpa däremot endast ett alternativ om du har självdisciplin att hålla dig just till låga doser. Höga doser och trippar kommer däremot förvärra din sjukdom.

Tack för ditt svar. Jag håller med, jag är generellt drogkänslig och reagerar starkt på droger. 0.1g har varit min standarddosering på cannabis. 0.5-0.7g när jag tagit cubensis. Även märkt att starka thc-sorter gör mig manisk, får minnesluckor osv. Sorter med lägre thc och högre cbd-halt har fungerat mycket bättre.

Nykter sedan 19 okt nu och kommer kriga för att få testa sativex som stämningstabiliserare. 50/50 ratio (thc & cbd) och mycket låg dos - jag tror det kan fungera mycket bra!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback