Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-11, 21:06
  #1
Medlem
MaxDLs avatar
Tjena

Vore fantastiskt om någon kunde hjälpa mig med detta

Är ute efter ett ahk script som hittar slutet på en linje av en viss färg inom ett litet område runt muspekaren
Som slutet eller början på dessa linjer ungefär
http://www.banaz.net/wp-content/uplo...zicizgiler.jpg

Är det möjligt?
Citera
2018-11-17, 22:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Tjena

Vore fantastiskt om någon kunde hjälpa mig med detta

Är ute efter ett ahk script som hittar slutet på en linje av en viss färg inom ett litet område runt muspekaren
Som slutet eller början på dessa linjer ungefär
http://www.banaz.net/wp-content/uplo...zicizgiler.jpg

Är det möjligt?

Absolut.

Läs pixlar vid en punkt och jämför med din färg
Citera
2018-11-18, 04:14
  #3
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emphorn
Absolut.

Läs pixlar vid en punkt och jämför med din färg
Okej tack så hemskt mkt för svaret

Du är mitt enda hopp lol om du kan detta. Så jag har färgen på linjen och bakgrunden, vad gör jag nu mer specifikt i ahk?
Det är inte så att ahk läser av enbart färgen i 1 pixel och man behöver 2 pixlar för att se var linjen slutar mot bakgrunden?
Citera
2018-11-18, 04:27
  #4
Medlem
Buffedbygods avatar
Jag kan en hel del i AHK, har tjänat rätt mycket pengar på vissa script. Det är dock väldigt oklart vad det är du vill ha hjälp med? Finns säkert metoder.
Citera
2018-11-18, 04:36
  #5
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Jag kan en hel del i AHK, har tjänat rätt mycket pengar på vissa script. Det är dock väldigt oklart vad det är du vill ha hjälp med? Finns säkert metoder.
Väldigt enkelt att ahk klickar där en tunn linje av en viss färg slutar/börjar mot en bakgrundsfärg inom ett område runt muspekaren på ex 0.3cm x 1cm
Citera
2018-11-24, 06:24
  #6
Avstängd
I exemplet är alla linjerna horisontella, ligger på rad och befinner sig lika långt ifrån varandra. Men det du verkar efterfråga är analysen av ett abstrakt konstverk föreställande en bondgård, med uppmaningen "hitta femton gömda djur".
Citera
2018-12-04, 14:50
  #7
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennart.lyktstolpe
I exemplet är alla linjerna horisontella, ligger på rad och befinner sig lika långt ifrån varandra. Men det du verkar efterfråga är analysen av ett abstrakt konstverk föreställande en bondgård, med uppmaningen "hitta femton gömda djur".
hej

det är ofta enbart en enfärgsbakgrund med en linje rakt igenom som börjar eller tar slut i denna bakgrundsfärg

Jag antog det gick skapa ett script som letade efter pixlar av bakgrundsfärgen på 3 sidor om linjefärgen, alltså där linjen tar slut eller börjar. Är det så svårt verkligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback