Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-12, 15:43
  #25
Medlem
Tack för alla svar. Ni har smarta idéer. Såg att det bara var 4000 i månaden så man tänkte ju att de lät bra men efter ni skrev alla riktiga avgifter och konsekvenser tror jag att jag håller mig ett par år och kör runt i en gammal Volvo tills jag har råd med en Merca!
Citera
2018-11-12, 16:48
  #26
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piccazzo
Kom ihåg att ni inte behöver teckna försäkring då den ändå inte gäller samt att din Farsa är beredd på att förlora körkortet om du skulle krocka.
Ja,jo,men om bilen är påställd och utan försäkring,så träder trafikförsäkringsföreningen in och DET blir DYRT!! 100-150 kr/dygn...🙂
Citera
2018-11-12, 17:20
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryder18
Tack för alla svar. Ni har smarta idéer. Såg att det bara var 4000 i månaden så man tänkte ju att de lät bra men efter ni skrev alla riktiga avgifter och konsekvenser tror jag att jag håller mig ett par år och kör runt i en gammal Volvo tills jag har råd med en Merca!

Smart val, som redan sagts så kan leasing bilar rusa iväg rejält i pris...
Citera
2018-11-12, 18:02
  #28
Medlem
Cameltotems avatar
Leasing är grymt, folk som säger de är dyrt är dumma.

Värdeminskningen för en ny bil är ju för fan det samma som leasingkostnaden varje år hahaha
Citera
2018-11-12, 18:22
  #29
Medlem
Plattityd och yta är viktigt i gymnasiet.
Jag kan lova att du inte kommer få mer fitta bara för att du ljuger om att bilen är din.
Folk som faller för det är skräp alla andra kommer fatta att bilen är leasa och du lever över dina tillgången. De kommer viska om att de kommer se dig i lyxfällan om 2 år.
Citera
2018-11-12, 19:01
  #30
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Leasing är grymt, folk som säger de är dyrt är dumma.

Värdeminskningen för en ny bil är ju för fan det samma som leasingkostnaden varje år hahaha
Ja, exakt. Men efter tre år har min köpta bil tappat det mesta och kostnaderna planar ut. Du har alternativet att ta ett nytt leasingkontrakt och betala lika mycket igen.
Citera
2018-11-13, 23:05
  #31
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Spara så kan du köpa en rs6 eller m5 om 2år när du fått ett ordentligt jobb. Så kan du skratta åt alla dina polare som kör runt i leasade bilar som dom aldrig kommer äga.


sen har du bränslekostnad för 10.000kr i månaden på en m5/rs6 också. isf är typ en a45 amg bättre om något. eller en ford fiesta st.

eller köp bara en clio för 10 000kr och skit i vad du har för bil. kolla på ditt bankkonto senare och var glad att du har insats till lägenhet ist.

Mvh
Lasse
Citera
2018-11-16, 23:04
  #32
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, exakt. Men efter tre år har min köpta bil tappat det mesta och kostnaderna planar ut. Du har alternativet att ta ett nytt leasingkontrakt och betala lika mycket igen.


Mjaa WV erbjuder att fortsätta leasa efter 3 år men till en lägre kostnad(vet inte vad den är dock)

Men visst, det har du rätt i.

Dock så är väl allra smartast att köpa en 2-3 gammal bil med några tusen mil?
Citera
2018-11-16, 23:49
  #33
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Mjaa WV erbjuder att fortsätta leasa efter 3 år men till en lägre kostnad(vet inte vad den är dock)

Men visst, det har du rätt i.

Dock så är väl allra smartast att köpa en 2-3 gammal bil med några tusen mil?
Ja, det är ett bra alternativ. Det enda man tappar lite på när man köper en något/några år gammal bil är nybilsgarantin som vanligen brukar vara tre år. Sen är det ju givetvis som vanligt med begagnatköp, färg och utrustning får man ta vad marknaden erbjuder.

Min förra bil köpte jag som begagnad, ett år gammal med 1000 mil på mätaren och fullkletad med extra utrustning. Gissa om den som bytte in den bilen gjorde en skitaffär! Nypris på den bilen var runt 170 000 och en sprillans ny av samma modell kostade 130 000, dock utan den extra utrustningen. Jag köpte den för 125 000, så första ägaren fick lägga minst 60 000 för att köra 1000 mil på ett år, då blir det dyra mil! För en som gör sådana affärer är nog leasing ett bättre alternativ.

Jag förstår fortfarande inte mig på folk som tror att en leasad bil inte har en värdeminskning, det är ju i princip det enda man betalar för vid leasing! Köper man loss bilen efter tre år eller förlänger leasingkontraktet till reducerat pris så är det ju exakt samma sak som att låna pengar, med den skillnaden att om man lånat så har man betydligt större handlingsfrihet vid ev. försäljning.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback