Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-11, 20:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Bara för att utröna omfattningen av ditt intellektuella haveri:

Tror du på allvar att alla kvinnor delar samma mål?

Om du läser några inlägg upp skriver jag klart och tydligt att jag pekar finger mot menscertifierande kvinnor och att jag stödjer kvinnor som vill uppnå jämställdhet på riktigt.

Så nej alla kvinnor delar inte samma mål.
Citera
2018-11-12, 00:59
  #14
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Vad är det slutgiltiga målet för män då?
Det vet inte jag trots att jag är man.

Det hade du vetat om du varit lite äldre. Endlösung.
Citera
2018-11-14, 16:15
  #15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehahaha
Vad är det slutgiltiga målet för jämställdhet?


För oss kvinnor är inte jämställdheten något slutmål, i sig. Jämställdhet är enbart ett delmål på vägen mot herraväldet inom den svenska offentliga sektorn. På många arbetsplatser är redan jämställdheten uppnådd, så nu har istället den maktövertagande fasen trätt i kraft.

Vi har ju bland annat #metoo-kampanjen som stridsmetod på vägen mot större makt till oss kvinnor, och samtidigt gör vi alltfler män maktlösa i arbetslivet. Manliga chefer sparkas på löpande band, och våldtäktsanklagelserna blir trodda oavsett bevisning. Det går bra för oss feminister nu.
Citera
2018-11-14, 18:10
  #16
Medlem
RollingStoness avatar
Citat:
[Vad är det slutgiltiga målet för feminismen?]
All makt såklart, på nyfeministiska villkor. Men det kommer troligtvis i förlängningen inte hända tack vare stor muslimsk invandring.
Hellre lever jag i Saudiarabien än i ett framtida teknokratiskt amazonia med slaveri 2.0 för män.
Inopererade fjärrsändare, kukboja, tvingande inseminationer, mansgetton, ingen sjukvård, inga rättigheter osv för män och allt annat djävulskap kvinnor är kapabla att hitta på.
Det händer bara utifall inshallah, dvs om Allah vill det. Nu finns han förvisso inte men hans anhängare finns i allra högsta grad och det ska både män och kvinnor delvis vara tacksamma för.
__________________
Senast redigerad av RollingStones 2018-11-14 kl. 18:12.
Citera
2018-11-14, 18:58
  #17
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zehahaha
Om du läser några inlägg upp skriver jag klart och tydligt att jag pekar finger mot menscertifierande kvinnor och att jag stödjer kvinnor som vill uppnå jämställdhet på riktigt.

Så nej alla kvinnor delar inte samma mål.
Varför formulerade du då trådstarten som du gjorde?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback