Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-13, 17:22
  #13
Avstängd
SkogsMotors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polistandborste
Way ahead of you.

Som programmerare har jag såklart redan tänkt på hur man som användare med ett markerat ord i ett program skulle kunna trycka valfri (inställbar) tangentkombination, t.ex. Ctrl-Shift-6 (ironi), för att få ett fönster med textens bibliska värde.

En applikation som inte syns, och inte drar någon processorkraft överhuvudtaget eftersom den väntar på operativsystemet. Men en liten ikon nere i högra hörnet kanske hade varit trevligt. Eller inte, det har blivit krampaktigt där nere när alla vill synas.

Så tala inte om för mig hur man ska programmera.
ok, det ska jag tänka på. men jag kan tipsa om att köra processorkrävande script på molnet, t.ex google cloud eller amazon. det som kostar är i princip nätverkstrafiken, om du kör linux på servern. om du testar google's så sök först upp rabattkoden som ger dig 300 "dollars" vid signup.

ang. programmering kristenhet och språk så har jag faktiskt programmerat för ett bra tag sedan där jag fokuserade på en bild, med misstänkt innehåll, i mitt fall kinesiska (eller arabiska tecken) på en bild och ut kommer engelska eller svenska. blev inte använt så mycket som tänkt dock.

dessutom kan jag tripsa om profeten John Leary, som var beroende av datorprogrammering tidigare, om jag kommer ihåg saken rätt genom Hans Ord.
__________________
Senast redigerad av SkogsMotor 2018-11-13 kl. 17:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback