Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-06-03, 09:55
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granted
Körde där ca 20min innan olyckan skedde, det var extremt blött på vägen och väldigt dålig sikt. Låg dimma och regnstänk omvartannat i luften.

På en väg man annars kan ligga 20km/h över låg jag 10-15 under för att det skulle kännas någorlunda säkert.
Då har jag dessutom en bil med löjligt kraftiga extraljus.

Återstår att se vad resultatet blir av utredningen.


Det kommer ske många dödsolyckor på motorvägen mellan Floda och Göteborg Vägen är i dåligt skick och ofta samlas enorma mängder vatten på den Det formligen forsar vatten över den när det regnar mycket. Ofattbart att inget görs åt dem. Att ett rikt land som Sverige inte ens kan ta hand om sina vägar längre. Jävla makthavare och politiker som bara tänker på att fylla sina egna fickor.
Jag vart ute och körde för ca en månad sendan på motorvägen lite innan Jonsered fråg Gbg och fick en enorm mängd vatten på vindrutan Det var tätt med trafik Vi såg INGENTING under den stunden det tog för mig att sätta vindrutetorkarna på full fart Mycket Obehaglig känsla att inte se något alls men att vara mitt i tät trafik med ett barn i bilen dessutom. Det är det en väldigt stor risk för vattenplaning på mååånga ställen. Jag har bytt till helt nya däck av den anledningen.
Citera
2020-06-03, 09:57
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
självklart det är, alltid någon som kör som fuckar för sig sjävl eller andra. är det dålig underlag, anpassar du farten, är du trött så anpassar du farten,är sikten kass så anpassar du farten, har du en kass bil som du vet brister på många punkter så anpasar du farten. vems fel skulle det annars vara ? ett spöke som får en o krocka eller ?


Är man en oerfaren chaufför så kan batrmnplaning komma som en överaskning. Så är det bara. Men han körde för fort var det väl? Ja och då är han ansvarig.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback