Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-11, 00:42
  #1
Medlem
Varför gillar många svenskar att bosätta sig djupt in i skogarna? Jag brukar ibland leverera bud. Skogsvägar som leder till husen, det är mörkt och läskigt. Tänk om de behöver hjälp, då tar det längre tid för de att få hjälp. Lätt för inbrottstjuvar osv.
Citera
2018-11-11, 00:56
  #2
Medlem
franges avatar
För att de gjort det i urminnes tider. Alla är inte innerstadsbögar som knappt överlever fem minuter utanför tullarna.
Citera
2018-11-11, 00:57
  #3
Medlem
Staden är otryggare. Norden ser ut som så att vi har haft mycket skog för små befolkningar helt enkelt.
Citera
2018-11-11, 01:05
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Korkad fråga. Skogen ger ju oss allt vi vill ha.
Citera
2018-11-11, 01:07
  #5
Medlem
Slipper blattar för de är rädda för skogen. Antingen är de rädda för att björnen ska komma och äta upp dem eller att deras vita sneakers blir smutsiga (fast det är bara en ursäkt till att inte gå, egentligen är även dessa rädda för att diverse rovdjur ska attackera dem).

Skogen är som kryptonit för blattar, de frodas i betongen där de kan kasta sten på polis och röka cannabis.
Citera
2018-11-11, 01:14
  #6
Medlem
zxcvb45s avatar
Skogen är underbar! Varför skulle man inte vilja bo där?
Citera
2018-11-11, 01:26
  #7
Medlem
Har campat tidigare i skogen. Man slipper se negrer och kebabtekniker
Citera
2018-11-11, 01:45
  #8
Medlem
Blommetupps avatar
Tja alla giĺlar att bo olika. I min släkt och min frugas släkt vill vi bo i skogen. När jag tänker efter vill nog de flesta av mina vänner också det.

Jag tänker mig att det blir en frihet på ett helt annat sätt och att det blir lättare att utöva intressen om man har intressen åt det hållet alltså. Sen är det oftast billigare. Man får ett väldigt fint hus i skogen i Dalarna för motsvarande peng till en skabbig tvåa i sthlm.
Citera
2018-11-11, 02:21
  #9
Medlem
Mysighet och frihet. Samt att man kan samla sina krafter på ett helt annat sätt än om man bor i en stad eller t.om liten håla.


Nackdelen är nattetid, det blir riktigt mörkt och kusligt. Är man rädd för inbrott kan det nog säkert också bli lite smått obehagligt.
Citera
2018-11-11, 02:56
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Mysighet och frihet. Samt att man kan samla sina krafter på ett helt annat sätt än om man bor i en stad eller t.om liten håla.


Nackdelen är nattetid, det blir riktigt mörkt och kusligt. Är man rädd för inbrott kan det nog säkert också bli lite smått obehagligt.

gillar lugnet och naturen som är helt underbar i detta land
mörkret i skogen på natten är inget jag lider av , finns inget farligt här , känner mej säkrare i skogen mitt i natten än utanför bankomaten 00,01 en löningsdag .
nej skogen och jag kommer bra överens och inga hjärnspöken här , haha
Citera
2018-11-11, 02:57
  #11
Medlem
SoCos avatar
Som många i tråden redan sagt.

Skogen är Sverige, inte fyllt med negrer och sossefår.

Sen är det terapeutiskt och bara överlag gött att vara i naturen.
Citera
2018-11-11, 03:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Varför gillar många svenskar att bosätta sig djupt in i skogarna? Jag brukar ibland leverera bud. Skogsvägar som leder till husen, det är mörkt och läskigt. Tänk om de behöver hjälp, då tar det längre tid för de att få hjälp. Lätt för inbrottstjuvar osv.

Det är för att svensken inte gillar att träffa andra människor. Svensken vill helst sitta isolerad och uggla i sin lägenhet eller stuga i skogen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback