Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-11, 00:33
  #1
Medlem
Enmansdemos avatar
Kanske en onödigt oprecis rubriksättning och att mina ord nedan är i vägen,
men ja tro ni kom begrip va ja ment när ni se den här skärmdumpen ja tatt över mä själv

http://www.imagebam.com/image/bc89c11028222254

Mina utkast blir gradvis förstörda pga av detta meningslösa skit, och krymper du texten
återstår ändå den störda radavståndet.

Och trots att jag suddar ut den inklistrade texten, kommer all skrivtext som sedan nuddar den
där raden att antaga detta rad-mellanrum

Samma skit uppträder om du givit ord på en rad en speciell färg (säg lila) och sedan klipper ut klistrar den lila raden någon annanstans, då ligger under vissa oklara omständigheter den utgångspunkten med ändrad färg kvar på enbart den raden, klistrar jag in eller börjar skriva på raden under eller över kan jag få default svart igen, men gör jag något på denna rad så kan texten bli lila ibland
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-11 kl. 00:36.
Citera
2018-11-11, 10:54
  #2
Medlem
Copy-pasta via notepad. Den tar bort all formatering.
Citera
2018-11-11, 10:59
  #3
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Kanske en onödigt oprecis rubriksättning och att mina ord nedan är i vägen,
men ja tro ni kom begrip va ja ment när ni se den här skärmdumpen ja tatt över mä själv

http://www.imagebam.com/image/bc89c11028222254

Mina utkast blir gradvis förstörda pga av detta meningslösa skit, och krymper du texten
återstår ändå den störda radavståndet.

Och trots att jag suddar ut den inklistrade texten, kommer all skrivtext som sedan nuddar den
där raden att antaga detta rad-mellanrum

Samma skit uppträder om du givit ord på en rad en speciell färg (säg lila) och sedan klipper ut klistrar den lila raden någon annanstans, då ligger under vissa oklara omständigheter den utgångspunkten med ändrad färg kvar på enbart den raden, klistrar jag in eller börjar skriva på raden under eller över kan jag få default svart igen, men gör jag något på denna rad så kan texten bli lila ibland

I praktiskt taget obegripligt.
Vilket program är det du upplever detta i? Om det är en webbläsare - är det Yahoo mail som åsamkar dig dessa problem, eller nån annan webbtjänst?
Citera
2018-11-11, 13:32
  #4
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
I praktiskt taget obegripligt.
Vilket program är det du upplever detta i? Om det är en webbläsare - är det Yahoo mail som åsamkar dig dessa problem, eller nån annan webbtjänst?
Men bilden kan ju omöjligen inte vara obegriplig för dig? isfl är det du som får formulera det obegripliga med bilden, för du har väl vågat öppna imagebam?

Det är utkast inuti yahoo mail som ständigt åsamkar mig detta problem, och jag ska inte ha någon workaround där jag ska istället går runt problemet för att vi inte orkar förstå vad jag menar, utan jag ska förstår vad jag gör som orsakar detta
Citera
2018-11-11, 14:20
  #5
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men bilden kan ju omöjligen inte vara obegriplig för dig? isfl är det du som får formulera det obegripliga med bilden, för du har väl vågat öppna imagebam?

Det är utkast inuti yahoo mail som ständigt åsamkar mig detta problem, och jag ska inte ha någon workaround där jag ska istället går runt problemet för att vi inte orkar förstå vad jag menar, utan jag ska förstår vad jag gör som orsakar detta

Kan du inte beskriva problemet i klartext, utan använder begrepp som "tunn blyerts" och "tumör" för att beskriva vad jag tror är ett problem med en webbtjänst - alternativt den webbläsare du verkar vilja hålla hemligt - så är risken att en moderator utför en resektion på din tråd.

Vilken webbläsare använder du?
Har du testat en annan webbläsare?
Om du använder Chrome och trycker använder Ctrl + Shift + V när du klistrar in, blir det bättre då?
Om du trycker Shift + Enter för att göra radbrytning, rättar sig radavstånden?

Mer information, tack!
Citera
2018-11-11, 21:58
  #6
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Kan du inte beskriva problemet i klartext, utan använder begrepp som "tunn blyerts" och "tumör" för att beskriva vad jag tror är ett problem med en webbtjänst - alternativt den webbläsare du verkar vilja hålla hemligt - så är risken att en moderator utför en resektion på din tråd.
Jo det kan jag...den tunna blyertsen på bilden blinkar därför att den markerar den skrivrad vi befinner oss på, nu blev det mycket klarare plötsligt, då du har samma blinkande innan där du trycker ner skrivartagenten här på flashback, den blir alltså gigantisk i yahoo-mail

Jag håll inge hemligt, det handlar om att ja såg inte den kausalitets-tjosan du såg igenom dom motfrågor du givit mig först nu, alltså har jag inte innan kunnat uppge den information du behövde för att slippa ställa emotfrågorna , men nu ska vi se här...

Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Vilken webbläsare använder du?
Har du testat en annan webbläsare?
Om du använder Chrome och trycker använder Ctrl + Shift + V när du klistrar in, blir det bättre då?
Om du trycker Shift + Enter för att göra radbrytning, rättar sig radavstånden?

Mer information, tack!
Chrome, jag testar Firefox nu, och jag måste angripa varje enskild mellanrums rad med en cocktail av din luxness åtgärder, och det är svårt att säga vad som tillslut verkar återställa, men jag tänk int ropa hej då ännu, jag hör av mä när jag kört fast grövre

Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Copy-pasta via notepad. Den tar bort all formatering.
Jo det har jag insätt och nyligen förebygger problemet, huruvida det löser är oklart i nuläget
Citera
2018-11-12, 13:13
  #7
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Copy-pasta via notepad. Den tar bort all formatering.
Jag tror att jag löst problemet nu genom att göra så, först kopiera till notepad, men inte kopiera tillbaka utan att också backa raden! i notepad så den blir kompakt igen, för back-space är nämligen blockerat i utkastet i dom förstorade raderna, men en emanuell rad-modifierad inklistring verkar återställa det, rätt så logiskt, men onödigt
Nu har man också lärt sig en ny kontext för ordet formatering, tackar

Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Mer information tack!
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-12 kl. 13:30.
Citera
2018-11-12, 18:34
  #8
Medlem
W.Irvings avatar
Rubrik "Återställa störig arvssynd efter inklipp av större teckensnitt till yahoo-mailutkast" -> "Textformateringsproblem Yahoo mail"

Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2018-11-16, 02:22
  #9
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Copy-pasta via notepad. Den tar bort all formatering.

Nä jag är inte nöjd ännu, teckensnittet må gå att återställa via notepad, men finns det inte
efter att denna epidemi spridit sig...kvar några svart-färgade normal kursiv-rader som mellanrum
till dom latent felfärgade raderna i utkastet..

...så tillåts jag ändra färg till svar, men texten måste vara
fetad pga av radens minne utav det jag tog bort, så att bruka funktionen att 'ofeta' ett fetat stycke lyder inte när något klistras in till dessa kontaminerade rader

Har du någon fler idéer?
Citera
2018-12-13, 14:15
  #10
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag vill veta hur jag gjorde för att lyckas blocka back-space ifrån att upp-backa
i ett dokument i yahoo (förmodligen är detta problem allmängiltig wordpad)
Citera
2018-12-18, 22:34
  #11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag vill veta hur jag gjorde för att lyckas blocka back-space ifrån att upp-backa
i ett dokument i yahoo (förmodligen är detta problem allmängiltig wordpad)
Kan ni förklara för mig det bakomliggande tankefelet för mig hur jag kunnat uppleva den gelikhet i att man fetmarkerar en text och sedan deletar den med hjälp av backspace-tangenten, det som händer om du gör detta när du markerar I VISSA FALL (kanske gäller detta när du markerat hela texten) slungas du ut ur ditt uppkast/utkast (som dock består utan att något tagits bort!) men vid kortare markeringar funkar backspace som en likgiltig delete knapp

Red ut distinktionen där jag inte kan se skillnaden?
Har ni andra alltid använt er av delete? när ni deletar mig från ert medvetande

Det här var första gången i mitt liv jag gjorde ett stort avdrag
på min självdeklaration genom delete alltså, tänker ni fira mig på nått sätt?.

Nu tänker jag försöka använda delete knappen till att uppbacka tomrummet i vissa rader som backspace ev lagt beslag på?, varav man kan misstänka att mina problem är individanpassade varav jag kräver ert engagemang för att inte istället behöva hata er för att ni inte förmår dela mina problem med mig

Dagens kluriga deckargåta med svårighetsgrad 200000 (gillar ni utmaningar eller inte?) iom att ni omöjligen kan ha reproducerat den själva.
Den lyder som följer
Det går att klippa ut men inte att klistra in text i vissa blanka osynliga rader av ojämlik teckensnitt men går utmärkt om du bara klistrar in längre ner eller upp till en obesudlad rad av under någon slags negativ påverkan
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-12-18 kl. 22:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback