Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-11, 13:24
  #13
Moderator
kvm3s avatar
Givet dina förutsättningar skulle jag råda dig att låta bli psykedeliska droger överhuvudtaget. Ta hand om dig och undvik onödiga risker!
Citera
2018-11-11, 13:32
  #14
Medlem
Ksoksos avatar
Syra vet jag inte men svamp har i alla fall varit till stor nytta för min vän med borderline och självskadebeteende. Det öppnar ögat inåt och inte utåt så som syra. Kanske ett bättre alternativ.
Citera
2018-11-11, 13:35
  #15
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligtjeej
Mitt psyke är olika beroende på, slog mig själv nyligen med ett glas i huvet när jag och min kille bråkade för han skulle bli tyst, så jag fick åka och sy. Men skulle säga att jag är frisk så länge jag inte blir arg/ledsen. Jag led av grovt självskadebeteende innan men det har slutat nu, så där av skulle jag säga att mitt psyke blivit nogorlunda bättre. Så hur stabil jag beror nog på vem man frågar.

1. Du är aggressiv.
2. Din kille lyssnar ej på dig men ändå säger att detta kan "bota" dig.
3. Du är osäker.

Min slutsats:
Du bör ej testa LSD, vad händer ifall killen börjar babbla för att lugna ner dig medans du trippar och du snedtänder och skadar dig själv eller killen?

Du är inte frisk ifall du inte kan vara ledsen eller arg utan att göra något extremt, du lider utav något och skall inte nyttja droger.
Citera
2018-11-12, 02:10
  #16
Medlem
spionkillens avatar
haha gumman, det där slutar illa. jag och min tjej hade fått för sig att ta LSD för att bli av med cigarett-beroende för att vi sett nå'n gubbe på youtube berättade det. slutade med min största hjärtesorgen jag någonsin haft, ångest och alkoholism under ett halvår, en polisanmälan mot mig, och månader av depression. det kanske är jag som av erfarenhet får en dålig vibb av att försöka få sin andra hälft att trippa. oavsett orsaken till att ni är nyfikna på att trippa tillsammans; nej.
din pojkvän får skärpa sig, LSD kommer inte att bota dig. det var precis så vi tänkte också.

och jag hoppas innerligt att du lyssnar vad folk här på flashback råder dig till. att ge dig varningar och dåliga vibbar, och att du väljer att ändå trippa sen, kommer sluta med att du får dålig vibb och ångest då, och det vill jag verkligen inte <3. kan inte föreställa mig att din pojkvän känner till denna tråden heller, varför döljer du det? får du inte pyttelite ångest över det? och därför hoppas jag att du låter bli att trippa. jag älskar dig, du behöver inte att trippa, livet är redan jobbigt som det är. och då menar jag inte ditt liv specifikt, utan livet.

finns i PM och du vill behöver prata mer och inte vågar göra det öppet.
Citera
2018-11-12, 06:27
  #17
Medlem
Som nämnts tidigare, nej du bör inte ta LSD.
Låter som du är väldigt ostabil. En glasflaska i skallen vid vad jag antar var ett nyktert tillstånd är inte normalt. Tar du LSD så kan en olycka ske, en olycka som i värsta fall inte går att lösa genom ett par stygn.
Följ vårat råd och ta inte LSD.
Fult o döma, men din pojkvän känns inte riktigt bra för dig. Jag känner inte dig och din kille och vet således inte alls hur eran relation och livssituation ser ut, men jag vill råda dig att bryta upp med pojkvännen så du kan fokusera på dig själv och hur du ska göra för att förbättra ditt mående och ditt liv.
Vet inte hur bra hjälp du kan få här i Sverige, men jag tippar på att man ska ha en jävla tur för o träffa rätt psykolog/terapeut för dig.
Jag tänker på MAPS. Här är en länk till deras hemsida.

https://maps.org/

Ta kontakt med dom, åk till deras kontor och prata ansikte mot ansikte med lämplig person om så behövs. Jag vet inte så jättemycket om dom, men jag tror att om någon är på rätt spår när det gäller att hjälpa personer med psykiska besvär så är det dom.
En väldigt amatörmässig gissning från mig är att MDMA eller Ketamin behandling är passande för dig.

Det är ditt liv det handlar om, hur långt är du villig att gå? Hur hårt är du redo att kämpa för att leva ett liv där du är bekväm, nöjd och glad? Emellanåt dvs. Att tro att man ska leva hela sitt liv och konstant vara bekväm, nöjd och glad är befängt. Man måste må dåligt för att kunna må bra, livet går upp och livet går ner. Vågor.

Lycka till
Mvh
Citera
2018-11-12, 08:24
  #18
Medlem
RollingStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Okej jag rekomenderar att börja lugnt då, ta en lapp eller kanske en halv om ni får bra syra.
Ha en stark snabbverkande bensodiazepin tex xanor för att snabbt kunna avbryta. Går de utför inta OMEDELBARTxanor 2mg och höj med 1 mg/timmen efter de tills du landar igen.
Nej inte alprazolam. Diazepam verkar snabbare och ska helst tas på tom mage eller om möjligt stesolid rectal. Snear man på syra skulle jag rekommendera minst 200 mg diazepam utan bensotolerans. Annars mer.
Citera
2018-11-12, 11:24
  #19
Medlem
Livshacks avatar
Om du testar ta 1 max 2 lappar. Finns en chans att det kan förstärka dina problem.
Citera
2018-11-12, 11:30
  #20
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingStones
Nej inte alprazolam. Diazepam verkar snabbare och ska helst tas på tom mage eller om möjligt stesolid rectal. Snear man på syra skulle jag rekommendera minst 200 mg diazepam utan bensotolerans. Annars mer.

Nja marginell skillnad, ja skulle aldrig ta stesolid iallafall alldeles för opotent, alprazolam har mer kraft i.
Citera
2018-11-12, 21:10
  #21
Medlem
RollingStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Nja marginell skillnad, ja skulle aldrig ta stesolid iallafall alldeles för opotent, alprazolam har mer kraft i.
Farmakokinetik
Alprazolam: Samtidigt födointag fördröjer absorptionen av alprazolam utan att påverka den absorberade mängden. Maximal plasmakoncentration erhålles med Xanor 1-2 timmar efter intag.
Diazepam: Maximala plasmakoncentrationer nås inom ½–1 timme efter tablett*intag.
Diazepam verkar dubbelt så snabbt. Diazepam är inte mindre potent givet tillräcklig dos.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback