Citat:
Problemet tänker jag bottnar i en illusion om livet. Känner stark mening med att följa rutiner vilket parallelt med det ger en inre monolog som signalerar hopp och kraft. När jag dagligen utför dessa rutiner och övar på affirmationer men ändå halkar ur så har jag någonstans undermedvetet insett att det inte är värt det. För vad som framkommer inom mig appliceras inte i den fysiska världen. Att vad som får mig att inte acceptera det jag skev i stycke ett är för att när jag kvällstid ser någon roll i en film eller hör texter från musik ger mig en skev bild som egentligen inte finns, men som jag hoppas finns. Exempelvis tjejer som letar efter Mr Grey eller någon prins eller perfekta relationen.
Är du med på vad jag menar?
Det som får mig att må bra svalnar och blir tomt. Det som finns inom mig är inte i sync med verkligheten....
Är du med på vad jag menar?
Det som får mig att må bra svalnar och blir tomt. Det som finns inom mig är inte i sync med verkligheten....
Aha, ja. Det är bra att ha en realistisk syn på livet och vad som är realistiskt att man kan uppnå. Däremot så finns det ett enormt potential inom denna realism för att ditt liv kan bli enastående.
Från början skrev du att om självkänsla. Det du beskriver tycker jag låter som att du har förväntningar på ditt liv men ditt arbete ger dig inte vad du vill ha.
Jag vet inte om du tror på the law of attraction och tror att ju mer du tänker att du lever det liv som du vill leva, desto mer kommer du att göra det. Det är sant tror jag, väldigt mycket. Men om man inte strukturerat och disciplinerat utför handlingar för att det ska bli sant, så kommer det förbli en dagdröm.
Så "verkligheten" laggar. Du kommer inte att få ett resultat på direkten. Ditt liv just nu är den totala ackumulationen av precis alla handlingar du gjort i ditt liv. Främst de som du skapat som vanor.
Just det med självkänsla, och självförtroende. Självkänsla är inte bara något som en del har och andra inte. Självkänsla är inget som bara kommer av sig själv.
Själv känsla. Man skapar en själv känsla genom att ständigt försöka bli bättre i ett område i livet. På det sättet får man reda på mer om hur man relaterar till det i sig själv. Man känner en tydligare definition av sig själv i det området.
Självförtroende är inte något som en del har och andra inte. En del tror att självförtroende är att vara tuff och våga hej vilt, att motgångar knappt rubbar en.
Självförtroende. Förtroende för en själv. Man skapar förtroende för sig själv genom att ständigt försöka förbättra sig inom ett område, då får man reda på vad man kan, och inte kan. Det innebär att man kan lita på att man gör rätt val i de situationerna, man har självförtroende.