Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-10, 23:44
  #1
Medlem
När jag var runt 9 år såg jag mitt första spöke. Jag och min 2 år yngre bror delade sovrum, han låg längst in i rummet närmast balkongdörren och jag låg närmast dörren ut till hallen. Jag vaknade av ett ljud vid balkongdörren och reste mig med överkroppen för att se vad ljudet kom ifrån. Vad jag såg var inget jag överhuvudtaget var beredd att se.

Vid balkongdörren står en pojke i 10-11 års åldern, men han såg inte ut som om jag tittade på en annan människa. Hela pojken var i ett slags blått sken eller något, som blått glas. Han tittade på min bror som låg och sov, det hela pågick kanske i mellan 6-7 sekunder sen vände han blicken mot mig och försvann.

Är det fler som upplevt något liknande? Vad tror ni att betydelsen av hans blå färg kan bero på?
Citera
2018-11-10, 23:48
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
När jag var runt 9 år såg jag mitt första spöke. Jag och min 2 år yngre bror delade sovrum, han låg längst in i rummet närmast balkongdörren och jag låg närmast dörren ut till hallen. Jag vaknade av ett ljud vid balkongdörren och reste mig med överkroppen för att se vad ljudet kom ifrån. Vad jag såg var inget jag överhuvudtaget var beredd att se.

Vid balkongdörren står en pojke i 10-11 års åldern, men han såg inte ut som om jag tittade på en annan människa. Hela pojken var i ett slags blått sken eller något, som blått glas. Han tittade på min bror som låg och sov, det hela pågick kanske i mellan 6-7 sekunder sen vände han blicken mot mig och försvann.

Är det fler som upplevt något liknande? Vad tror ni att betydelsen av hans blå färg kan bero på?
Jadå sådana drömmar har man haft en hel del
Citera
2018-11-11, 00:08
  #3
Medlem
lyktstolpes avatar
När man är barn har man ofta drömmar, hjärnan är inte fullt utvecklad så man kan vara i något stadie meölan sömn o vaket tillstånd
Citera
2018-11-11, 00:15
  #4
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Utan att outa mig för mycket så har jag haft samma dröm många ggr att jag vaknar och ser en äldre herre, vid ett av tillfällena väcker jag personen bredvid mig som tror på det jag säger fast jag fortfarande sover, personen jag väcker gör som jag säger och på köpet bryter den personen ett ben i kroppen utan att jag ens rörde personen.
Citera
2018-11-11, 00:22
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Grattis du är nog första enda någonsin som då sett ett spöke! Du hann inte ta bevis om detta med kamera eller annat? Såklart inte du hann med det. Fatta om spöken och troll var på riktigt hade vi haft en massa bevis för det. Din upplevelse var som sagt helt troligen sömn skit. Denna skit händer när du sover och inte riktigt vaknat. Du kan se massor av skit då med det är som du är i hypo läge. Du är vaken men ändå inte. Det var såldes inget spöke du såg det var ett hjärnspöke.
Citera
2018-11-11, 00:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Grattis du är nog första enda någonsin som då sett ett spöke! Du hann inte ta bevis om detta med kamera eller annat? Såklart inte du hann med det. Fatta om spöken och troll var på riktigt hade vi haft en massa bevis för det. Din upplevelse var som sagt helt troligen sömn skit. Denna skit händer när du sover och inte riktigt vaknat. Du kan se massor av skit då med det är som du är i hypo läge. Du är vaken men ändå inte. Det var såldes inget spöke du såg det var ett hjärnspöke.

För det första, det här var typ 96-97, så nej jag hade inte med mig en systemkamera i sängen. Och jag var fullt vaken. Haft sömnproblem hela livet, så jag såg helt klart ett spöke.
Citera
2018-11-11, 00:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
När man är barn har man ofta drömmar, hjärnan är inte fullt utvecklad så man kan vara i något stadie meölan sömn o vaket tillstånd

Jag var fullt medveten om vad jag såg, jag sov inte och jag höll inte ens på somna.
Citera
2018-11-11, 00:36
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
För det första, det här var typ 96-97, så nej jag hade inte med mig en systemkamera i sängen. Och jag var fullt vaken. Haft sömnproblem hela livet, så jag såg helt klart ett spöke.

Då har du väl förträngt minnet. Fått för dig att detta var ett spöke jag såg. Du var 9. Jag minns en massa skit från när jag var nio. Mycket inte sant.

Summa summarum. Det var inget spöke du såg. Du skulle vara den första någonsin som gjort det.
Citera
2018-11-11, 00:52
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
För det första, det här var typ 96-97, så nej jag hade inte med mig en systemkamera i sängen. Och jag var fullt vaken. Haft sömnproblem hela livet, så jag såg helt klart ett spöke.

Vad du än såg, vaken eller inte så var det inte ett spöke eftersom spöken inte finns. Ganska enkelt.

Jag tror att det finns två förklaringar till den här historien. Antingen så sov du utan att förstå att du sov eller så bluffar du ihop detta. Ytterligare en förklaring skulle kunna vara att du är psykiskt sjuk eller var då.
Citera
2018-11-11, 00:52
  #10
Avstängd
Skruven66s avatar
Har du pratat med nån annan närstående om det här?
Nu var det ett antal år sen antar jag men nån närstående kanske kunde veta, ha upplevt det med.
Ha nån aning om vem pojken var och info.

Edit: Bry dig inte om skeptikerna TS. Dom vet alla bäst och det gör dom inte.
Det är trångsynt och folk börjar med förutfattade meningar att hårdnackat hitta alternativa förklaringar.
Dom klassiska.
__________________
Senast redigerad av Skruven66 2018-11-11 kl. 00:55.
Citera
2018-11-11, 01:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad du än såg, vaken eller inte så var det inte ett spöke eftersom spöken inte finns. Ganska enkelt.

Jag tror att det finns två förklaringar till den här historien. Antingen så sov du utan att förstå att du sov eller så bluffar du ihop detta. Ytterligare en förklaring skulle kunna vara att du är psykiskt sjuk eller var då.

För det första så sov jag inte, och för det andra vad skulle jag vinna på att "bluffa" ihop en sådan sak?
Citera
2018-11-11, 01:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Har du pratat med nån annan närstående om det här?
Nu var det ett antal år sen antar jag men nån närstående kanske kunde veta, ha upplevt det med.
Ha nån aning om vem pojken var och info.

Edit: Bry dig inte om skeptikerna TS. Dom vet alla bäst och det gör dom inte.
Det är trångsynt och folk börjar med förutfattade meningar att hårdnackat hitta alternativa förklaringar.
Dom klassiska.

Är det konstigt att man är skeptisk?
Inte ett bevis finns på film.

Medium talar ut varje år "det va lurendrejeri"
"Står inte ut med skuldkänslorna över att ha lurat folk"
Etc etc.

Hjärnan är skum. Och den kan ställa till.det.
Det finns folk som har sett flygande noshörningar. Och vattenbufflar i handfatet.

Det är bara beklaga om det har blivit fel på någon vajer i hjärnan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback