Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-10, 21:28
  #1
Avstängd
Mitt svar är definitivt ja. Har man inga barn vet man inte vad man talar om och ska således enbart hålla käften.
Citera
2018-11-10, 21:30
  #2
Medlem
Det beror på vad frågeställningen är.
Släng upp en fråga så ska jag svara på om personer utan barn kan/bör uttala sig.
Citera
2018-11-10, 21:31
  #3
Medlem
Man kan väl ändå ha en familj utan att ha barn?
Citera
2018-11-10, 21:32
  #4
Medlem
Nej. Alla är ju barn och har familjära/saknar familjära relationer.
Citera
2018-11-10, 21:33
  #5
Medlem
Couplets avatar
Definitivt inte, utifrån generell vinkel. Däremot finns det frågor där man bör hålla käft, eftersom man inte har några referensramar och därmed inte har något av vikt att tillföra.
Citera
2018-11-10, 21:35
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Det beror på vad frågeställningen är.
Släng upp en fråga så ska jag svara på om personer utan barn kan/bör uttala sig.

Tänker huvudsakligen på frågor som rör barnets fostran.
Citera
2018-11-10, 21:35
  #7
Medlem
Måste man knulla barn för att uttala sig i pedofiliforumet?
Citera
2018-11-10, 21:39
  #8
Medlem
Katzyns avatar
Nej det tycker jag inte, de flesta har ju ändå varit barn själva, har kanske en familj omkring sig eller rentav en utbildning om barn. Dessutom kan det ju vara intressant att veta vad p12or tycker om familjeliv egentligen.

Men visst blir det irriterande ibland när somliga är FULLKOMLIGT insiktslösa i företeelsen att "de bästa föräldrarna är sådana som inte har några barn". Och ska komma in med pekpinnar om det perfekta sättet att göra saker som är både orealistiskt och många gånger direkt olämpligt för att tja... de vet inget överhuvudtaget om att ha barn.
Citera
2018-11-10, 21:43
  #9
Medlem
Det finns ju många barn på forumet, dom måste ju få vara här och låtsas vara vuxna och ge sin input ur ett barns synvinkel; "min son är tretton år och visst ska föräldrarna låta honom spela WoW längre än till 22 på kvällarna och inte säga åt mig saker? Vad ska jag göra för att hans föräldrar, jag hans pappa och mamma alltså, ska flytta "

Det är inget knarktvång i knarkforumet heller, just sayin.
Citera
2018-11-10, 22:15
  #10
Medlem
kristofferGs avatar
Nej absolut inte. Vi alla har varit småglin. Empiri är den bästa kunskapsförvärvaren.
Citera
2018-11-10, 22:28
  #11
Medlem
-Andreas-s avatar
Nej.
Jag är förälder till barn i olika åldrar, men kan inte allt.
Andra users är föräldrar kanske till barn i en annan ålder, har pojkar istället eller annan bakgrund som är duktigare på vissa frågor.
Somliga users kanske inte har barn alls men ändå kan mycket om barn, arbetar med barn, så liksom.
En del users kanske är barnläkare men barnlösa, fast har mkt god kunskap om sånt som vi som inte är barnläkare kan.
O vanligt folk, men barnlösa, som kan associera till ämnena i fora i egenskap av att bara vara just människor med goda idéer.
Osv.
__________________
Senast redigerad av -Andreas- 2018-11-10 kl. 22:30.
Citera
2018-11-10, 22:34
  #12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovasang
Mitt svar är definitivt ja. Har man inga barn vet man inte vad man talar om och ska således enbart hålla käften.

Definitivt nej.

Frågeställningar kan ju lika gärna röra spörsmål inför att skaffa forumdelens ämne.

Dessutom är det oerhört korkat att ens uttrycka något sådant på ett forum som står för yttrandefrihet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback