Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 21:06
  #1
Medlem
Varför är det så? Är det EU-beslut?
För första gången på länge köpte jag en legal svensk limpa (Winston)
i går och upptäckte att ciggen var mycket svagare än jag minns den.
Tillbakahåller EU informationen nu om styrkan så man inte skall veta
om det?
Resultatet blev att jag rökte 2x fler cigg för att få min dos nikotin.
Inte så jävla bra uttänkt, EU.
Citera
2018-11-10, 21:10
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Ja, det är beslutat från maktens korridorer precis som med allt annat beträffande cigg. Resonemanget bakom uteslutandet av den informationen var att light-ciggen i allmänhetens ögon kunde betraktas som nyttigare än standardciggen. Detta vill inte EU eftersom att rökning oavsett styrka skadar folkhälsan.
Citera
2018-11-10, 21:16
  #3
Medlem
Även borta på snuset.
Citera
2018-11-10, 21:17
  #4
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ja, det är beslutat från maktens korridorer precis som med allt annat beträffande cigg. Resonemanget bakom uteslutandet av den informationen var att light-ciggen i allmänhetens ögon kunde betraktas som nyttigare än standardciggen. Detta vill inte EU eftersom att rökning oavsett styrka skadar folkhälsan.

Men så om man röker John Silver eller blå Blend så är det samma skit?frågar du mig är det en stor skillnad....
Citera
2018-11-10, 21:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ja, det är beslutat från maktens korridorer precis som med allt annat beträffande cigg. Resonemanget bakom uteslutandet av den informationen var att light-ciggen i allmänhetens ögon kunde betraktas som nyttigare än standardciggen. Detta vill inte EU eftersom att rökning oavsett styrka skadar folkhälsan.

Men för helvete, vilka cigg som är svagast/starkast kommer ju spridas mun-till-mun i vilket fall.
Idioter.
Fattar dom inte att nikotinberoende röker MER om ciggen är svagare. Och på så sätt
får i sig mer kolmonoxid och tjära.
Citera
2018-11-10, 21:29
  #6
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Men för helvete, vilka cigg som är svagast/starkast kommer ju spridas mun-till-mun i vilket fall.
Idioter.
Fattar dom inte att nikotinberoende röker MER om ciggen är svagare. Och på så sätt
får i sig mer kolmonoxid och tjära.
Vilka Winston köpte du? Det förstår dem säkert. Problemet är att de vill göra rökning svår för nybörjaren som vill veta vilken cigg som är nyttigast.
Citera
2018-11-10, 21:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vilka Winston köpte du?

Dom röda, korta.
Citera
2018-11-11, 02:26
  #8
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Men för helvete, vilka cigg som är svagast/starkast kommer ju spridas mun-till-mun i vilket fall.
Idioter.
Fattar dom inte att nikotinberoende röker MER om ciggen är svagare. Och på så sätt
får i sig mer kolmonoxid och tjära.

Jo och således så tjänar alla mer pengar. Läkemdelsbolagen för de som slutar och de som fortsätter kommer att konsumera dubbelt så mycket.
Citera
2018-11-29, 16:33
  #9
Medlem
Stämmer. Förbjudet att ange innehåll sedan TOBACCO DIRECTIVE 2014/40/. Även förbjudet att ange nikotinhalt på snusdosor.

Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Varför är det så? Är det EU-beslut?
För första gången på länge köpte jag en legal svensk limpa (Winston)
i går och upptäckte att ciggen var mycket svagare än jag minns den.
Tillbakahåller EU informationen nu om styrkan så man inte skall veta
om det?
Resultatet blev att jag rökte 2x fler cigg för att få min dos nikotin.
Inte så jävla bra uttänkt, EU.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback