Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 19:53
  #1
Medlem
Nån som provat att köra havregryn i mikron, istället för i ugnen? Borde väl funka? Tillvägagångssätt?

(kan ej så mycket om matlagning hehe)
Citera
2018-11-10, 19:58
  #2
Moderator
Tystnads avatar
Rosta???
Brukar varje morgon stoppa in lite havregryn uppblandat med vatten och på 1 minut är det klart med havregröt, men rosta?

Menar du kanske man skall lägga in dom "torra" och köra micron grill funktion?

på min gamla micro med grillfunktion hade jag en sk "grillplatta" funkade utmärkt på korv och bacon odyl. men torrvaror kan man inte rosta vad jag vet
På min ny (billigt skitmicro) har jag grillfunktion men ingen grillplatta och jag får inte skit till att funka riktig.
Citera
2018-11-11, 19:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Rosta???
Brukar varje morgon stoppa in lite havregryn uppblandat med vatten och på 1 minut är det klart med havregröt, men rosta?

Menar du kanske man skall lägga in dom "torra" och köra micron grill funktion?

på min gamla micro med grillfunktion hade jag en sk "grillplatta" funkade utmärkt på korv och bacon odyl. men torrvaror kan man inte rosta vad jag vet
På min ny (billigt skitmicro) har jag grillfunktion men ingen grillplatta och jag får inte skit till att funka riktig.
Är inte ute efter vägledning i hur man tillagar havregrynsgröt i mikron, korrekt. Tänkte mer åt granola-hållet. Hatar disk och framförallt diska ugnsplåtar så tänker om det kanske finns någon genväg. Finns det risk att det blir för torrt och att det börjar brinna tro? Kan man ställa in ett glas vatten bredvid för att undvika att det tuttas på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback