Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 12:02
  #1
Medlem
MrKleins avatar
När jag möter bilar så brukar jag dra på hellyset precis före mötet så att jag bländar dom. Det händer dock att dom har en bil bakom sig och då vågar jag inte riktigt för jag hatar att bli bländad.

Fungerar det att gasa på och blända som vanligt och hoppas hinna förbi den andra bilen? Vad tycker ni?
Citera
2018-11-10, 12:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
När jag möter bilar så brukar jag dra på hellyset precis före mötet så att jag bländar dom. Det händer dock att dom har en bil bakom sig och då vågar jag inte riktigt för jag hatar att bli bländad.

Fungerar det att gasa på och blända som vanligt och hoppas hinna förbi den andra bilen? Vad tycker ni?


Varför önska råd i detta? o_O Livstrött och vill krocka och samtidigt ta någon med dig?o_O
Citera
2018-11-10, 12:33
  #3
Medlem
Vad är det du vill uppnå?

Härligt att se att det finns en tanke bakom iaf. Det är ju ganska ofta man möter nån som slår på helljuset precis före. Alltid trott att de bara var idioter och inte fattade att de bländar. Blir lite lättad av att det är sadister.
Citera
2018-11-10, 12:41
  #4
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
När jag möter bilar så brukar jag dra på hellyset precis före mötet så att jag bländar dom. Det händer dock att dom har en bil bakom sig och då vågar jag inte riktigt för jag hatar att bli bländad.

Fungerar det att gasa på och blända som vanligt och hoppas hinna förbi den andra bilen? Vad tycker ni?

Nej det låter inte så klokt.

Nu har du ju dessutom blivit av med körkortet på grund av epilepsi så du ska väl inte utsätta varken dej själv eller andra för starkt ljus.
Citera
2018-11-10, 23:13
  #5
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Använd tankeöverföring och överraska dem med ditt bländande intellekt istället.
Citera
2018-11-11, 00:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKlein
När jag möter bilar så brukar jag dra på hellyset precis före mötet så att jag bländar dom. Det händer dock att dom har en bil bakom sig och då vågar jag inte riktigt för jag hatar att bli bländad.

Fungerar det att gasa på och blända som vanligt och hoppas hinna förbi den andra bilen? Vad tycker ni?

Man får lätt misstanke att du trollar grande...

Men, varför gör du avsiktligt något som enligtctrafikreglerna är helt fel....?

Att man kan (om man vet hur man gör och kan tajma det korrekt) kan slå på helljuset en gnutta före bilarna möts, betyder ju inte att man kan/ska göra det om det kommer fler bilar efter. Du säger ju själv att du för det att du bländar, så vad fan är det för hyfs?

Ge mig en enda godtagbar anledning att inte göra som körskolan lärde dig....?
Citera
2018-11-11, 13:45
  #7
Medlem
Jag hade en gång en granne som jag åkte med ibland.
Han skulle alltid vända om och åka efter de som drog på hellyset för tidigt så han blev bländad.
Sista gången jag åkte med honom så slutade det med att han stannade bilisten och helt sonika slog ner honom.
Det visade sig att han åkte runt med en hammare som låg i sidofacket på bildörren....
Efter det ville jag aldrig åka med honom igen.

Vad är syftet med att du ska blända folk TS?
Du vet aldrig vad det är för jävla dåre du möter.
Citera
2018-11-12, 14:03
  #8
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Jag hade en gång en granne som jag åkte med ibland.
Han skulle alltid vända om och åka efter de som drog på hellyset för tidigt så han blev bländad.
Sista gången jag åkte med honom så slutade det med att han stannade bilisten och helt sonika slog ner honom.
Det visade sig att han åkte runt med en hammare som låg i sidofacket på bildörren....
Efter det ville jag aldrig åka med honom igen.

Vad är syftet med att du ska blända folk TS?
Du vet aldrig vad det är för jävla dåre du möter.
Hoppas han möter din granne!🤘
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback