Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 22:05
  #1
Medlem
Jag har en outlook email jag har använt på min xbox som alla spel jag har köpt är kopplade till (och en gold subscription som gick ut för ett tag sen).
Ett spel som jag fick med xboxen, Division, är också kopplat till outlook mailen eftersom jag "claimade" spelet med den mailen, stannar det spelet kvar med den nya mailen om jag tar bort den gamla?

Jag har ju alla kvitton på köp på outlook mailen till exempel så rädd att tar jag bort mailen och spelen av någon anledning försvinner så har jag inget bevis eller sätt att få tillbaka dem.

Grejen är att jag inte vill ha outlook mejlen, jag använder den inte till något annat än just xboxen och vill bli av med den. Så jag la till en yahoo mail som primär under inställningarna på kontot (på pc) (då mitt andra outlook kontot, som jag faktiskt använder, redan har en xbox profil (som jag inte vill ha) så kan inte koppla den till kontot istället, så fick bli yahoo).
Nu när jag loggar in på xboxen står yahoo mailen istället.

Min fråga är, jag vill helt enkelt radera mailen. Använder den inte, men om jag tar bort den från mitt xbox konto (och PayPal) och sedan raderar mailen helt. Hur blir det då med spelen jag köpt? Blir de automatiskt kopplade till den nya yahoo emailen eftersom jag nu lagt den som primär? Så nästa gång jag skulle vilja byta mail (inte troligt) går de över till den mailen istället?

Det är ju helt omöjligt att få tag på support så därför jag kollar om någon veteran här koll här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback