Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-09, 20:07
  #1
Medlem
Cameltotems avatar
Blev lite chockad när jag hörde från tjejen att män är med i förlossningsrummen. Jag trodde man satt kvar utanför och läkaren kom ut och berättade hur förlossningen gick och man går in och ser hustrun ligga med barnet omlindad i en filt.

När ändrades det här? Jag tänkte det kunde vara trevligt och sitta med ett glas whisky i väntrummet och ivrigt vänta på ett barn.

Hur gjorde ni?
Citera
2018-11-09, 20:10
  #2
Medlem
Jaroskuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Blev lite chockad när jag hörde från tjejen att män är med i förlossningsrummen. Jag trodde man satt kvar utanför och läkaren kom ut och berättade hur förlossningen gick och man går in och ser hustrun ligga med barnet omlindad i en filt.

När ändrades det här? Jag tänkte det kunde vara trevligt och sitta med ett glas whisky i väntrummet och ivrigt vänta på ett barn.

Hur gjorde ni?

Du har tittat för mycket på film. I majoriteten av fall är männen i samma rum.

Jag hade inte orkat vänta, hade suttit utanför och spelat angry birds.
Citera
2018-11-09, 20:10
  #3
Medlem
Bizmarcks avatar
Männen är normalt med i förlossningsrummet, ja. Allt annat kräver en god anledning.
Citera
2018-11-09, 20:12
  #4
Medlem
Hahaha vilken tomte .. klart att männen är med i förlossningsrummet
Citera
2018-11-09, 20:13
  #5
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaroskuth
Du har tittat för mycket på film. I majoriteten av fall är männen i samma rum.

Jag hade inte orkat vänta, hade suttit utanför och spelat angry birds.

Njaa nu har jag inte sett för mycket på film men min pappa t ex var inte med i förlossningsrummet när jag föddes.
Citera
2018-11-09, 20:13
  #6
Medlem
Qusimotos avatar
Beror på, är du känslig kanske du inte ska va med men dom flersta är vid sin kvinna sida när dom trycker ur barnet
Citera
2018-11-09, 20:13
  #7
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Blev lite chockad när jag hörde från tjejen att män är med i förlossningsrummen. Jag trodde man satt kvar utanför och läkaren kom ut och berättade hur förlossningen gick och man går in och ser hustrun ligga med barnet omlindad i en filt.

När ändrades det här? Jag tänkte det kunde vara trevligt och sitta med ett glas whisky i väntrummet och ivrigt vänta på ett barn.

Hur gjorde ni?

Tacka fan för det. Har nog inte hört någon som inte varit det så länge de inte varit iväg på resa eller fast i en snöstorm eller en zombieapokalyps.

Det ändrades väl för sisådär 20-30 år sedan. Samtidigt tror jag inte du är seriös då det inte kan ha undgått dig att det råder förbud mot att dricka alkohol i väntrummen på sjukhus.
Citera
2018-11-09, 20:13
  #8
Medlem
mensverkets avatar
Min fråga är: måste man? som man?
Citera
2018-11-09, 20:15
  #9
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Blev lite chockad när jag hörde från tjejen att män är med i förlossningsrummen. Jag trodde man satt kvar utanför och läkaren kom ut och berättade hur förlossningen gick och man går in och ser hustrun ligga med barnet omlindad i en filt.

När ändrades det här? Jag tänkte det kunde vara trevligt och sitta med ett glas whisky i väntrummet och ivrigt vänta på ett barn.

Hur gjorde ni?

Lycka till mannen!😂
Sitter du med en liten wirre där, kommer ungen INTE åka hem med dig o morsan. Det blir soc på direkten!

Det är typ på film killen väntar utanför, du kommer få vara med o vara livrädd du med som alla andra killar.........
Citera
2018-11-09, 20:15
  #10
Medlem
Jaroskuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Min fråga är: måste man? som man?

Nej.
Citera
2018-11-09, 20:16
  #11
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Min fråga är: måste man? som man?
Fråga frugan
Citera
2018-11-09, 20:22
  #12
Medlem
MrKleins avatar
Kan man säga att man hatar sin tjej eller nåt för att slippa vara med? Fy fan jag kommer inte klara av det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback