Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-09, 14:03
  #1
Medlem
Wigilantes avatar
Har en Cat S60 som nu efter ca. 1,5år (6mån kvar på garantin, köpt på NetonNet) har börjat stänga av sig själv och sen hamna i en reboot loop. Får ibland igång den i någon timme men senaste dagarna har den börjat med loopen igen.

Har testat att köra en factory reset, rensat cachen, samma problem fortfarande.

Några idéer? Var på NetonNet igår och dom kunde skicka in den på "lagning" för 500kr fraktkostnad för att se om dom kunde reparera den, vilket dom antagligen inte kan, och garantin gäller tydligen inte om telefonen är det minsta repad (köpte en CAT just för att dom tål fall från 5m och är vattentäta, så klart den har någon skråma här och var). Så även fast telefonen är sex månader från att ha garantin utlöpt på sig så vägrar dom ersätta en spänn. Hade lådan och kvittot med mig. Några försökte råna mig på den för några månader sen och tog upp den och slog ena snubben i huvudet med den istället (det är en rätt tung kloss och jävligt hård) men nu börjar jag tänka att jag borde gett bort den och fått den på försäkringen istället (hemförsäkring). Värdelösa jävla garantier från NetonNet, LITA ALDRIG PÅ NETONNET "Garantin".

Hur som helst: någon som har något förslag på antingen hur jag ska gå tillväga för att få ut garantin eller hur jag kan laga telefonen? Har googlat en hel del och testat det mesta förutom att öppna upp telefonen, för jag tror det skulle förstöra garantin (men det kanske inte gör något om dom ändå aldrig tänker ersätta produkten, vilket jag tror i och med vilket skitföretag dom är).
Citera
2018-11-13, 22:26
  #2
Medlem
Wigilantes avatar
Inga idéer alls? :/
Jävla scam-garanti
Mvh
Citera
2018-11-19, 16:46
  #3
Medlem
Wigilantes avatar
Nu fungerar telefonen felfritt igen, efter att jag har använt en huawei p20 under tiden (helt ok mobil faktiskt). Tror bara den hade fått lite fukt i sig då jag simmat och bastat med mobilen flera dagar i rad, och hoppade även från 10an medans jag filmade och man hamnar längst ned på botten (vilket är rätt många meter mer än vad den garanteras kunna klara av) så jag la den i en påse ris på ett element under natten. Verkar ha fixat problemet.

Kontentan: Bada inte med mobilen (även om den ska vara vattentät).
Citera
2018-11-20, 12:29
  #4
Medlem
Wigilantes avatar
Bara så ni vet är den paj igen.
Så mycket för det lilla hoppet jag fick igår. Aja sticker och köper en ny telefon nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback