Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 00:56
  #1333
Medlem
panzertaxs avatar
Herregud. Tittade lite nyfiket in på A's sida och hon är ju helt besatt av ämnet. Massa printscreens och pratar till Flashb-medlemmar på sin egen facebook osv. Prisar sig själv till skyarna och försöker framstå som någon slags übermenschenn. För somliga blir fallet från höga hästar för hårt, så de klamrar sig kvar så länge de bara går i ren desperation.
Citera
2018-11-14, 05:10
  #1334
Moderator
Ruskigbusss avatar
Varningar utdelade till de som är oförmögna att läsa de ganska klara instruktioner som dyker upp när man skall skriva ett inlägg.

Eftersom inga pengar behölls så är ämnet för tråden INTE att gräva i några gruppmedlemmars förflutna.
Och utan tillstymmelse till bevis, så får man faktiskt inte påstå vad som helst om vem som helst.

OT raderat.
/Mod
Citera
2018-11-14, 10:42
  #1335
Medlem
Hade inte detta fått den uppmärksamheten det fick så kan jag lova att pengar hade förskingrats.
Citera
2018-11-14, 14:43
  #1336
Medlem
Det finns väll inget bevis för att det bara kommit in drygt 200000?
Bara några halvluddiga printscreens.
Någon nämde lite över 400000 tidigare.
Kan man mörka swishsumman på något sätt utan att banktjänstemän etc reagerar?
Citera
2018-11-14, 15:11
  #1337
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homosum
Det finns väll inget bevis för att det bara kommit in drygt 200000?
Bara några halvluddiga printscreens.
Någon nämde lite över 400000 tidigare.
Kan man mörka swishsumman på något sätt utan att banktjänstemän etc reagerar?
Det är ju bara att köra Swishnumret till ett konto i en annan bank inledningsvis.
Citera
2018-11-14, 17:35
  #1338
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homosum
Det finns väll inget bevis för att det bara kommit in drygt 200000?
Bara några halvluddiga printscreens.
Någon nämde lite över 400000 tidigare.
Kan man mörka swishsumman på något sätt utan att banktjänstemän etc reagerar?

Kanske inte direkt, hade egentligen varit fint om MPs formulerat sitt tack på ett sett så det hade framgått att de granskat insättningarna osv iaf för N*klas skull.
Även om överföringen från A till N dröjde över helgen (förmodligen pga sin egen ekonomiska situation) så fördes pengarna korrekt tillbaka med hjälp av banken.

Jag tvivlar inte på att allt är i sin ordning. Känner mig ganska säker på att intentionerna EJ var att behålla pengar för egen del varken av N*klas eller A*ne.

Tycker vi alla släpper detta så admins äntligen kan får lite lugn och ro.
__________________
Senast redigerad av 57Emma 2018-11-14 kl. 17:37.
Citera
2018-11-15, 09:50
  #1339
Medlem
Gruppen är nu på väg att stängas ned. Nästan alla inlägg är borta och nu försöker admin få alla att lämna gruppen så den kan plockas bort.

Slutade med att NJ in i det sista vägrade be AL om ursäkt och en del AL-vänliga kommentarer från medlemmar raderades dessutom med motivering i stil med "hon förtjänar ingen uppmärksamhet". AL censurerades alltså bort av NJ som att hon aldrig hade existerat i gruppen. Så det bråket fick verkligen inget avslut. Tvärtom slutade det "på topp".

Då dör väl denna tråd helt, så får man väl försöka ha lite koll på om AL:s polisanmälan mot NJ (plus ev andra) för förtal leder hela vägen till rätten. Personligen tror jag han döms till någon form av böter och ett mindre skadestånd, men jag är ingen jurist och kan ha fel. Skall väl tilläggas att risken/chansen (välj själva) nog är stor att AL bakar in allt för mycket material och för många personer så att en ev utredning därmed kan landa i en långtidsutredningshög eller i papperskorgen pga att det inte finns resurser hos polisen att gå igenom allt.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2018-11-15 kl. 10:03.
Citera
2018-11-15, 12:39
  #1340
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Du får gärna citera den regeln.

[---]

Fel av mig, just den regeln är numera borttagen från flashback
Citera
2018-11-15, 17:43
  #1341
Medlem
Keozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Herregud. Tittade lite nyfiket in på A's sida och hon är ju helt besatt av ämnet. Massa printscreens och pratar till Flashb-medlemmar på sin egen facebook osv. Prisar sig själv till skyarna och försöker framstå som någon slags übermenschenn. För somliga blir fallet från höga hästar för hårt, så de klamrar sig kvar så länge de bara går i ren desperation.

Håller med. Som tur är så hitta jag en annan diskussion om ämnet så man slipper hökögonen här 😉

Tyvärr försvinner gruppen sakta, men jag hoppas att alla de inblandade lär sig en ordentlig läxa. En riktigt ordentlig läxa! (T ex att kolla upp vilka man har samarbete med och OM man ska göra insamlingar använder numret direkt till källan istället).

Jag vet vad min åsikt är, och den håller jag fast vid
Citera
2018-11-15, 18:27
  #1342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keoz
Håller med. Som tur är så hitta jag en annan diskussion om ämnet så man slipper hökögonen här 😉

Tyvärr försvinner gruppen sakta, men jag hoppas att alla de inblandade lär sig en ordentlig läxa. En riktigt ordentlig läxa! (T ex att kolla upp vilka man har samarbete med och OM man ska göra insamlingar använder numret direkt till källan istället).

Jag vet vad min åsikt är, och den håller jag fast vid

Tror de lärt sig en hård men rättvis läxa och fröken anal lär nog inte få handskas med andras pengar i framtiden.
Citera
2018-11-17, 13:18
  #1343
Moderator
Ruskigbusss avatar
Så. Nu finns det en tråd om det eventuella misstänkta bedrägeriet som en del tror har förekommit när det gäller insamlingen i gruppen.
(FB) Bedrägerimisstanke och motanmälan om förtal i facebookgrupp om sökning efter Dante

Alla diskussioner kring den aspekten hålls där.

Samtliga trådar som berör den här händelsen:
https://www.flashback.org/find_threa...g=dantegruppen

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback